Renault Austral MHEV 160 CVT – stylové SUV segmentu C

Testy
11.04.2023

F T G

Renault Austral MHEV 160 CVT – stylové SUV segmentu C

Novinka od Renaultu se jmenuje Austral a v podstatě nahrazuje model Kadjar, který neslavil takový úspěch, jak se předpokládalo. Elegantní SUV s moderní technologií a bohatou výbavou jsme testovali ve špičkovém provedení Iconic Esprit Alpine se silnější verzí mild-hybridního pohonu.

Renault Austral je dle vyjádření automobilky jedním z klíčových produktů aktuální modelové řady. Jeho jméno je inspirováno latinským slovem „australis“, které evokuje jih a otevřené prostory. Dále je také vyjádřením neomezených možností. Zajímavostí také je, že Renault právě na této novince použil své nové logo.

Sportovní nádech Esprit Alpine

Design testovaného SUV vyznává tradiční tvary, které navazují na nový elektrický Mégane. Karosérie se může pochlubit koeficientem aerodynamického odporu 0,28. Ta je v kombinaci s nízkou hmotností vozu 1,5 t zárukou zajímavých jízdních parametrů. Označení Esprit Alpine v rámci testované výbavy naznačuje sportovní nádech. Výbavu evokují především černé ozdobné prvky karosérie a v neposlední řadě i dvacetipalcová litá kola Daytona.

Při pohledu na zadní část vozu okamžitě zaujmou zadní světla s 3D efektem. Jsou opravdu rozměrná a vůz opticky znatelně rozšiřují. Palec nahoru zaslouží také prolisy na blatnících a zadních dveřích, které zdůrazňují mohutnost vozu. Karosérie novinky opticky působí větším dojmem, než je tomu ve skutečnosti.

Námi testovaný model se chlubil speciálním metalickým lakem tzv. červená Flamme (+22 tisíc korun), který vozu mimořádně sluší. Zajímavou alternativou při pohledu do ceníku by mohl být i matně šedý lak Schiste satin. Ten je dostupný pouze pro verze Esprit Alpine a zájemce za něj zaplatí 40 tisíc korun. Charakteristickými prvky výbavy Esprit Alpine jsou dále modré emblémy na předních blatnících. Příznivce originální vzhledu bezesporu potěší i možnost připlatit si za dvoubarevné provedení.  

Moderní interiér

Interiér provedení Esprit Alpine charakterizuje čalounění sedadel kombinující látku s alcantarou. Duch Alpine pak zdůrazňuje jejich modré prošívání. Sedadla jsou vcelku pohodlná, hodilo by se snad jen výraznější tvarování a to především v bederní oblasti zad. Zajímavostí je atypické tvarování volantu v téměř čtvercovém provedení. Praktický smysl tohoto řešení nevidíme, přináší však jistou dávku originality. Pochvalu naopak zaslouží na volantu umístěné kulaté tlačítko pro změnu jízdních režimů Multi Sense. Je skvěle dostupné a neodvání pozornost řidiče od řízení.

Nejmodernější technologickou výbavu reprezentuje multimediální systém OpenR s dvanáctipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu. Samozřejmostí je také stejně veliký digitální přístrojový štít v zorném poli řidiče. Součástí testované výbavy byl také head-up displej o velikosti 9,3 palce. Centrální displej se chlubí perfektní grafikou, rychlými reakcemi a zárukou kvality je rovněž navigační systém využívající služeb Google. Skvěle hrající prémiový sound systém Harman Kardon pak potěší každého příznivce kvalitního poslechu hudby.

Originálním prvkem středového panelu je bezesporu prakticky zkombinovaná posuvná opěrka zápěstí. Ta usnadňuje práci s displejem a hardwarovými tlačítky za jízdy. Velké množství lesklých ploch v interiéru bohužel ukazují veškerý prach a otisky prstů, což vyžaduje pravidelnou péči.

Vpředu je dostatek místa ve všech směrech a nalezení optimální pozice za volantem je hračkou. Všechny výbavové stupně Australu nabízí v základní výbavě posunovatelnou zadní řadu sedadel v rozmezí 16 centimetrů. Výjimkou je varianta Techno Esprit Alpine, kde se toto řešení dodává za příplatek 10 tisíc korun. Posádka má tedy vzadu dostatek místa a to jak v oblasti nohou, tak i ramen a hlavy. V závislosti na poloze zadních sedadel poskytuje zavazadelník dostatečný objem v rozmezí 487 – 575 litrů. Ten lze navýšit sklopením opěradel zadních sedadel až na 1525 litrů.

Mild-hybrid a agilní jízdní vlastnosti

Renault Austral se u nás prozatím nabízí pouze s mild-hybridní technologií pod kapotou a to ve dvou výkonových verzích. Základní variantu pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.3 l s nejvyšším výkonem 103 kW kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Časem ještě přibude silnější hybrid využívající tříválce 1.2 l. My jsme testovali silnější provedení benzinové třináctistovky, jehož nejvyšší výkon činí 116 kW při 5250 – 5500 ot/min. Maximální točivý moment 270 Nm pak vrcholí v rozmezí 1800 – 3750 ot/min.

Testovaná pohonná jednotka je spojena s bezstupňovou převodovkou CVT. Ta dokáže simulovat řazení jednotlivých převodových stupňů, což eliminuje nepříjemnou monotónní zvukovou akustiku zejména při zrychlování. Automat vcelku rychle reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a díky tomu působí Renault Austral agilním dojmem. Dynamické vlastnosti jsou pro běžný jízdní styl dostačující. Akustická jízdní pohoda je zajištěna nejen díky dobrému odhlučnění pohonné jednotky, ale také skutečnosti, že při 130 km/h točí motor lehce přes 2000 ot/min. Zajímavostí je také ovládání převodovky, které probíhá páčkou pod volantem, jako například u Mercedesu.

Elektromotor využívá akumulátoru s kapacitou pouze 0,15 kWh, takže jeho asistenci při rozjezdech prakticky ani nezaznamenáte. Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 7,5 l/100 km. Na dálnici nebo ve městě se ale snadno vyšplhá k devíti litrům. Mimo město lze naopak apetit snadno stlačit k hranici 7 l na 100 km. 

Austral využívá koncernové platformy CMF-CD se vzpěrami McPherson vpředu a jednoduchou zadní nápravou. Odpružení je tužšího charakteru, což zajišťuje velmi dobrou stabilitu a jisté ovládání vozu. Pozitivním překvapením je také skutečnost, že se auto dokáže dobře vypořádat s nerovnostmi a i přes jednoduchou konstrukci zadní nápravy, nedochází k odskakování kol na nekvalitním povrchu. Posilovač řízení je poměrně účinný, takže žádnou zpětnou vazbu od předních kol nečekejte. Převod řízení je poměrně strmý, což se hodí zejména ve městě.

Zajímavostí je, že varianta s dražší hybridní motorizací bude v nabídce v kombinaci se čtyřprvkovou nápravou vzadu. Ta se navíc bude pojit se systémem natáčení zadních kol 4Control. Jízdní vlastnosti této verze by tedy měly být ještě lepší. Naopak pohon všech kol žádný Renault Austral nenabídne a v zimních podmínkách si tedy uživatelé budou muset vystačit s elektronickými pomocníky.

Resumé

Renault Austral je atraktivní SUV se zajímavým designem a dostatečným vnitřním prostorem. Pochvalu také zaslouží za kvalitní zpracování interiéru a řadu originálních řešení v čele s nastavitelnou opěrkou zápěstí. Snad jen hranatý volant vyžaduje chvíli zvyku. Výkonnější mild-hybridní motorizace nabízí dostatečný výkon a dobře sladěnou automatickou převodovku CVT. Spotřebou pohonných hmot se ale řadí spíše k průměru. Ocenili jsme naopak velmi dobrou jízdní stabilitu a jednoduché ovládání ve městě.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Renault
Model:Austral
Karosérie:SUV
Motor:MHEV 160 CVT
Palivo:hybrid
Rok výroby:2023
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Válce:4
Objem motoru:1333 ccm
Nejvyšší výkon:116 / 5250 - 5500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:270 / 1800 - 3750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:175 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,7 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 6,3 l, kWh
Velikost zav. prostoru:487 - 575 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55
Pohotovostní hmotnost:1539 - 1621 Kg
Nosnost:457 - 539 Kg
Základní cena:770 000 Kč (MHEV 140, Techno)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:875 000 Kč (MHEV 160 CVT, Iconic Esprit Alpine)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -