Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW – úsporný liftback

Testy
16.05.2023

F T G

Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW – úsporný liftback

Rodinný liftback Škoda Superb reprezentuje povedený rodinný automobil pro každodenní použití. Auto poskytuje vysokou mírou jízdního komfortu a v kombinaci s úsporným naftovým dvoulitrem pod kapotou také velice úsporný provoz.

Přestože již zanedlouho vyjede z továrny v Bratislavě zcela nová (čtvrtá) generace Škody Superb, má ta stávající stále co nabídnout. Faceliftem prošla v roce 2019, kdy dostala nejen modernější vzhled, ale také vylepšenou řadu motorů s označením EVO. Testovali jsme model s motorem 2.0 TDI (110 kW) v kombinaci s manuální převodovkou ve výbavě Style.

Nadčasová elegance

Třetí generace Škody Superb působí moderním dojmem a to i přes relativně konzervativní pojetí karosérie. Dominantou přední části jsou LED světlomety a chromovaná maska chladiče. Kapota se chlubí tradičním prolisem, který je součástí designových prvků vozů Škoda. Pochvalu si zaslouží přední světlomety s vynikající účinností, jež patří mezi nejlepší v současnosti. Moderní dojem evokuje také nápis Škoda na pátých dveřích, který nahradil logo výrobce. Celkově si vzhled Škody Superb stále zachovává reprezentativní styl.

Také interiér je tradičně konzervativní, ve stylu ostatních modelů koncernu Volkswagen. Sedadla vypadají mohutně a velmi dobře se na nich sedí. A to i přes skutečnost, že posaz je o něco vyšší.  Elektrické nastavení včetně bederní opory je samozřejmostí, stejně jako paměťová funkce. Pochvalu zaslouží volant, který je nastavitelný v dostatečném rozsahu a usnadňuje tak nalezení optimální pozice.

Zpracování přístrojové desky je na vysoké úrovni, jak jsme u vozů koncernu Volkswagen zvyklí. Líbí se nám příplatkový multimediální systém Columbus s opravdu pěknou grafikou a intuitivním ovládáním. Skleněný displej o velikosti 9,2 palce je dotykový a má softwarová tlačítka po stranách. Samozřejmostí je možnost spárování prakticky veškerých chytrých zařízení. Palec nahoru zaslouží i digitální přístrojový štít. Ten je čitelný a nabízí několik režimů zobrazení.    

Silnou stránkou Škody Superb je pochopitelně prostorný interiér, a to hlavně v podélném směru. Objem zavazadelníku je více než dostatečný a to i u varianty liftback. Hodnotou 625 litrů deklasuje i daleko dražší konkurenty. Také královský prostor na zadních sedadlech snese srovnání s nejluxusnějšími vozy a hodně se zlepšilo i v oblasti šířky interiéru. Superb dále vládne i řadou maličkostí, které potěší. Na mysli máme několik úchytek a držáků nejen v zavazadlovém prostoru.

Povedený základ

Naftový dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW představuje základní pohonnou jednotku v modelové řadě Superb. V rámci poslední modernizace tento motor doznal několik změn, díky kterým se chlubí lepšími jízdními parametry a vlastnostmi. Nejvyšší výkon 110 kW je k dispozici v rozmezí 3250 – 4200 ot/min. a maximální hodnota točivého momentu 340 Nm pak vrcholí při 1600 – 3000 ot/min. Tyto hodnoty platí pro testovaný vůz se šestistupňovým manuálem. V kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG poskytuje motor vyšší točivý moment (360 Nm).

Motor nabízí solidní dynamiku při nízké spotřebě pohonných hmot. Oceňujeme také kultivovaný chod pohonné jednotky a dobré odhlučnění. Šestistupňový manuál zaslouží palec nahoru za přesný chod a optimální odstupňování. Na dálnici při 130 km/h točí motor na šestý převodový stupeň 2100 ot/min., což přispívá k úsporné jízdě a vysokému jízdnímu komfortu.

Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybovala kolem 5,0 l/100 km. Ve městě a na dálnici počítejte se spotřebou v rozmezí 5,5-5,8 l. To jsou fantastické hodnoty na téměř pětimetrový liftback! V kombinaci s nádrží o objemu 66 litrů Superb 2.0 TDI hravě urazí přes tisíc kilometrů na jedno natankování. Bravo!

Na silnici

Součástí nadstandardní výbavy testovaného vozu byl volič jízdních režimů Driving Mode Select včetně adaptivního podvozku DCC. Voličem na středové konzole lze měnit nastavení posilovače řízení, podvozku nebo reakci plynového pedálu dle zvoleného jízdního režimu. K dispozici jsou módy Comfort, Normal, Eco, Sport a Individual.

Charakteristika tlumičů adaptivního podvozku je ve standardním nastavení Normal relativně komfortní. Při jízdě jsme tedy preferovali spíše sportovní mód tlumičů, který jsme zvolili v rámci jízdního režimu Individual. Při svižné jízdě po okreskách v něm automobil poskytuje více jistoty a karosérie se tolik nenaklání.

Podvozek také zaslouží pochvalu za vyvážené jízdní vlastnosti. Dlouhý liftback (4869 mm) není zbytečně nedotáčivý a působí neutrálním dojmem. Auto se chlubí i dobrou stabilitou na dálnicích při vyšších rychlostech. Potěší i možnost vypínatelné stabilizace. Líbí se nám i lepší odhlučnění motorového prostoru, které přinesla poslední modernizace. Věříme, že v rámci nové generace konstruktéři zapracují také na odhlučnění podvozku, což by posunulo úroveň komfortu o kus dopředu.

Volbou režimů můžete ovlivnit i nastavení tuhosti řízení, které je průměrně komunikativní bez větší snahy návratu do středové polohy. U takto velkého vozu oceníte brzdy, jež se dobře dávkují a nevadnou ani při ostřejším sešlápnutí brzdového pedálu.

Resumé

Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW, ve výbavě Style, představuje optimálně naladěný liftback pro pohodlné cestování. Auto nabízí mimořádně prostorný interiér s kvalitním zpracováním a řadou moderních technologií. Vznětový motor je dobře odhlučněný a poskytuje uspokojivou jízdní dynamiku. Přestože by se k dvoulitrovému TDI lépe hodila automatická převodovka DSG, šestistupňový manuál zajistí mimořádně ekonomický provoz. Potenciální zájemce však bude mít nelehký úkol a to najít takto vybavený model u některého z českých prodejců. Nabídka je totiž značně omezená.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Superb
Karosérie:Liftback
Motor:2.0 TDI 110 kW AP
Palivo:nafta
Rok výroby:2022
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:110 / 3250 - 4200 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:340 / 1600 - 3000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:223 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,1 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,0 l, kWh
Velikost zav. prostoru:625 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):66
Pohotovostní hmotnost:1555 Kg
Nosnost:646 Kg
Základní cena:880 900 Kč (1.5 TSI 110 kW DSG, Ambition)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:N/A

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -