Nový Peugeot 408 – ve znamení dynamiky a inovace

Novinky
11.02.2023

F T G

Nový Peugeot 408 – ve znamení dynamiky a inovace

Netradičně pojatá novinka, Peugeot 408, reprezentuje crossover se splývavou zádí. Ten využívá koncernové platformy EMP2, stejně jako menší model 308 nebo Citroen C5 X. Již při prvním pohledu na vůz je zřejmé, že automobil zaujme především zákazníky poptávající kombinaci emocí, atraktivního designu a moderní techniky.

Peugeot 408 se nachází na pomezí hatchbacku segmentu C a sedanu segmentu D. Karosérie novinky na délku měří 4687 mm, chlubí se rozvorem 2787 mm a výškou 1478 milimetrů. Díky světlé výšce 188 mm se nezalekne ani lehkého terénu. Design vozu na první pohled zaujme maskou chladiče, jejíž žebrování je vyvedené v barvě karosérie. Samozřejmostí jsou ostré tvary a dynamika prakticky ze všech úhlů pohledu.

Originálně působí obrácený tvar zadního nárazníku nebo zcela nové logo výrobce, které bylo poprvé použito na menším modelu 308. Nabídku barevné škály rozšířil jedinečný modrý odstín Obsession, který je bez příplatku a vypadá opravdu skvěle! 

Prostorný a moderní interiér

Interiér připomíná menší model 308, při jehož vývoji se konstruktéři inspirovali právě novinkou 408. Není se co divit, vždyť časový odstup mezi prezentací obou modelů není nikterak propastný. Samozřejmostí je opět i-Cockpit a nechybí ani malý multifunkční volat, který nově dostal vyhřívání. Digitální přístrojový panel působí moderně, stejně jako 3D grafika v rámci špičkové výbavy GT.

Peugeot 408 je vybaven řadou bezpečnostních asistentů a zanedlouho dostane také Drive Assist 2.0. Ten je dalším krokem k poloautonomnímu řízení. Kromě běžného adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go bude totiž zvládat nejen udržení v jízdním pruhu, ale také poloautomatickou změnu jízdního pruhu včetně doporučení rychlosti.

Hlavním ovládacím centrem je desetipalcová dotyková obrazovka, která je vybavená konfigurovatelnými volbami i-toggles. Jedná se o digitální tlačítka tzv. rychlé volby, pomocí kterých se lze zrychleně dostat do nastavení různých funkcí. Po usednutí do interiéru novinka překvapí dostatečným prostorem prakticky ve všech směrech. To se navíc týká posádky nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. Zavazadelník má dostatečný objem 536 litrů a chlubí se dvojitým dnem.

Prozatím tři motorizace

V rámci modelové řady 408 si zákazník může vybírat mezi třemi motorizacemi. Základ reprezentuje osvědčený zážehový tříválec 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 230 Nm. Pokrokově smýšlející zákazníky bezesporu osloví plug-in hybridní provedení, které se skládá z benzinového čtyřválce 1.6 PureTech a elektromotoru s výkonem 81 kW. Celkový výkon pak činí 133 kW. Pro náročnější zákazníky je rovněž připravena varianta plug-in hybrid, avšak výkon zážehové šestnáctistovky byl v tomto případě navýšen ze 110 kW na 132 kW. Tato kombinace generuje nejvyšší výkon 165 kW.

Podle prvních informací naftovou motorizaci novinka nedostane, ale v blízké budoucnosti přibude plně elektrická e-408 a v neposlední řadě také mild hybrid. Ten bude kombinovat zážehový motor 1.2 PureTech  se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, do kterého bude integrován až 20 kW elektromotor.

Cenová politika odpovídá cílové skupině, které se automobilka tímto modelem snaží oslovit. Jedná se o zákazníky střední a vyšší socioekonomické třídy s aktivním životním stylem. Za základní provedení s benzinovým motorem ve výbavě Allure zaplatíte 830 tisíc korun. Slabší hybridní model pak startuje na částce 1.070.000 korun. Špičkově vybavená varianta GT s nejsilnějším hybridním pohonem stojí 1.215.000 korun. Další informace o této novince vám přineseme v rámci březnového redakčního testu.

Tým AUTOiNDEX.CZ

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -