Nejnovější generace Hondy Civic se prodává v jedné karosářské variantě a pouze s jedním motorem. Jedná se o povedenou hybridní jednotku 2.0 i-MMD, která se chlubí kultivovaným projevem a nízkou spotřebou paliva. Novinka v neposlední řadě zaslouží pochvalu také za velmi dobře naladěný podvozek.
Nová Honda Civic reprezentuje už jedenáctou generaci této modelové řady. Její padesátiletá historie činí z tohoto automobilu doslova fenomén, který se dokázal prosadit prakticky na celém světě. Auto přináší řadu let radost nadšeným řidičům a to nejen v oblasti praktických vlastností nebo spolehlivosti, ale zejména zábavy za volantem.
Při prvním pohledu na novou karosérii Hondy Civic je zřejmé, že se konstruktéři inspirovali nejen vizáží předchozího modelu, ale také aktuálním designovým stylem značky. Auto je nižší než předchůdce, má však o 35 milimetrů delší rozvor. To přináší především větší vnitřní prostor. Právě s delším rozvorem ale souvisí i o 20 milimetrů kratší zadní převis. Celkově se karosérie prodloužila o 31 mm na 4551 milimetrů.
Novinka působí elegantnějším dojmem, než předchůdce. Karosérie není tak extravagantní a nápadná, což jistě ocení konzervativnější zákazníci. Testovaná specifikace Sport má černá osmnáctipalcová kola, která v kombinaci s modrou metalízou karosérie vypadají prostě skvěle.
V interiéru je místa dostatek a za volantem se sedí poměrně nízko s příjemně nataženýma nohama. Také zadní sedadla poskytují dostatečný prostor pro kolena cestujících. Snad jen svažující se střecha ubírá místo nad hlavou. Varianta liftback zaujme i prakticky zaměřené uživatele. Zavazadelník má nadprůměrný objem 410 litrů. Pro zjednodušení přístupu byly navíc použity o 20% lehčí výklopné zadní dveře.
Přístrojová deska je atraktivní a chlubí se kvalitními materiály. Na rozdíl od předchůdce má jednoduché uspořádání, které oživuje kaplička přístrojů a hlavní displej. Středová část přístrojové desky včetně displeje zahrnuje řadu klasických tlačítek, což zajišťuje intuitivní ovládání základních funkcí vozu. Jen málokterá automobilka se v dnešní době dokáže vzepřít digitálnímu trendu, tak jako to v tomto případě udělala Honda. Bravo!
Celkově lze říci, že interiér povedeně kombinuje klasiku s modernou. Středový digitální displej (úhlopříčka 8,5 palce) infotainmentu je přehledný a nabízí jednoduché ovládání. Co se týká středového displeje, ten je v rámci testované specifikace Sport sedmipalcový a přehledně řidiče informuje o provozních funkcích vozu. Snad jen volič automatické převodovky vyžaduje chvíli zvyku. Originálně pak působí voštinový vodorovný pás, který ukrývá výdechy klimatizace.
Jak jsme již zmiňovali hybridní pohon 2.0 i-MMD je jedinou motorizací pod kapotou nové modelové řady u nás. Skládá se z atmosférického benzinového dvoulitru s nejvyšším výkonem 105 kW. Ten funguje v Atkinsonově cyklu a dostal přímé vícenásobné vstřikování paliva. Spalovací motor je kombinován s elektromotorem, který vozu poskytuje maximální výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm.
Rozjezdy má na starost právě elektromotor a benzinový čtyřválec se připojuje až následně. Do té doby tedy funguje jako generátor. Energie se ukládá do akumulátoru s kapacitou 1,05 kWh. Dynamika Hondy Civic je dostatečná, což potvrzuje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Prakticky v jakémkoliv jízdním režimu má automobil dostatečný zátah.
Hybridní pohon si navíc i při razantním sešlápnutí plynového pedálu stále udržuje kultivovaný zvukový projev. A to jednostupňové převodovce e-CVT navzdory. Automat si totiž k simulaci řazení pomáhá umělým zvukem z reproduktoru a zvládá i kolísání otáček, aby zamaskoval nepříjemný variátorový projev. A nutno dodat, že se mu to daří velmi dobře.
Spotřeba pohonných hmot je jednou z nejsilnějších stránek testovaného hybridu. V kombinovaném režimu jsme jezdili pod šestilitrovým průměrem a při snaze o úspornou jízdu není problém stlačit apetit motoru k hranici 4,7 l/100 km. Na dálnici jsme pak na palubním počítači vídali hodnoty kolem 6,3 l na 100 kilometrů. Ve městě se spotřeba pohybuje do šesti litrů. I přes limitovaný objem palivové nádrže 40 litrů, poskytuje auto dostatečný dojezd na jedno natankování.
Pochvalu zaslouží také podvozek, nabízející povedenou kombinaci jízdní stability a komfortu. Není se co divit, díky víceprvkové zadní nápravě, zlepšené torzní tuhosti, rozšířenému rozchodu kol nebo tužšího řízení je jízdní chování novinky opět lepší, než u předchozí generace. S ohledem na osmnáctipalcová kola je schopnost podvozku tlumit nerovnosti až překvapivá. Honda se navíc drží silnice jako přibitá a dynamicky také působí relativně strmé řízení. A brzdy? I přes jejich funkci rekuperace se skvěle dávkují, jsou účinné a dělají přirozený dojem. Bravo!
Honda Civic 2.0 i-MMD je originální liftback s kvalitně provedeným interiérem a intuitivním ovládáním. Silnou stránkou vozu je také skvěle naladěný hybridní pohon, který se příjemně ovládá a poskytuje dostatečnou dynamiku i ekonomiku provozu. V kombinaci s povedeným podvozkem se tak Honda Civic snadno může stát premiantem segmentu nižší střední třídy.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Civic |
Karosérie: | Liftback |
Motor: | 2.0 i-MMD |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2022 |
Technické parametry | |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1993 ccm |
Nejvyšší výkon: | 105 / 6000 (spalovací motor), 135 (elektromotor) přepočtený výkon soustavy 230 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 186 / 4500 (spalovací motor), 315 (elektromotor) [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 7,9 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 5,0 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 410 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 40 |
Pohotovostní hmotnost: | 1533 Kg |
Nosnost: | 397 Kg |
Základní cena: | 769 900 Kč (2.0 i-MMD, Elegance) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 769 900 Kč |