Klasické prezentace vozů se v době covidu přesunuly do online světa. Teď, když omezení pominula, se automobilky vracejí k starým dobrým premiérám s reálnými vozy, nicméně pro některé akce je virtuální prostředí stále žádané. To je případ koncepčního vozu Peugeot Inception. Jeho odhalení budou 5. ledna sledovat tisíce lidí, většina však na obrazovce svého počítače.
Značka Peugeot zvolila pro světovou premiéru svého konceptu zcela netradiční místo, a to největší světový veletrh technologií a spotřební elektrotechniky nazvaný Consumer Electronics Show, neboli CES. Tato mega-akce s 56letou tradicí se koná v Las Vegas v USA a patří k nejvýznamnějším veletrhům na světě jak z hlediska počtu vystavovatelů, tak i návštěvníků.
Jak je známo, Peugeot se z USA obchodně stáhl už před mnoha lety. Proč si tedy zvolil tuto zemi pro prezentaci svého konceptu? Důvodem je to, že se sem francouzská značka znovu chystá expandovat a demonstrace jejího pokrokového designu a vyspělých technologií před americkou klientelou přijde určitě vhod. Na druhou stranu, evropští motorističtí novináři zřejmě zaoceánskou cestu do Las Vegas nepodniknou. Musí se proto spokojit s virtuální prezentací. Nicméně Peugeot naznačuje, že to bude mimořádná podívaná, kterou by si nikdo neměl nechat ujít.
Koncept Peugeot Inception je totiž pro značku jedním z nejdůležitějších, které kdy v historii ukázala. To potvrzuje i generální ředitelka Peugeotu Linda Jackson: „Koncepční vůz Peugeot Inception ztělesňuje naše plány pro budoucnost značky. Jeho název Inception, tedy „Počátek“ hovoří za vše. Tento koncept zahájí novou 100% elektrickou éru značky Peugeot s příslibem, že od roku 2030 bude 100 % modelů Peugeot prodávaných v Evropě 100% elektrických.“
Peugeot Inception má také ukázat, jak značka využívá výhod vlastních elektrických platforem nové generace „BEV-by-design“ k novému pojetí celého automobilového zážitku. Dále Peugeot slibuje, že s tímto konceptem kompletně přepracuje vnitřní prostor a představí zcela novou interpretaci pohybů rukou při řízení v nové generaci kabiny Peugeot i-Cockpit.
Výsledkem mají být nové digitální a fyzické zážitky. Peugeot Inception Concept přinese také změny do designu značky a zároveň posílí její nejtypičtější rysy – postoj šelmy a světelný podpis se třemi drápy. A co je pro potenciální klienty značky na tomto konceptu nejzajímavější? Má prý být předzvěstí nové generace modelů a naznačit, jaké vlastnosti a technologie najdou zákazníci ve svých budoucích vozech Peugeot.
Podobu nového konceptu značka přísně tají. Odhalila zatím jen patnáctivteřinové video a několik fotek neidentifikovatelných detailů. K tomu jen lakonicky dodala: „Nemohli jsme odolat potěšení podělit se s vámi o pár obrázků a záběrů.“ Tím zvýšila zvědavost novinářů i fanoušků. Ti už se určitě nemohou samotného odhalení dočkat. Proběhne ve čtvrtek 5. ledna 2023 v přímém přenosu na veletrhu CES, a to od 23:00 středoevropského času. V pátek 6. ledna v 9:00 bude následovat digitální prezentace konceptu i budoucnosti značky v rámci akce „Peugeot Brand Forward“.