Značka Peugeot začala tento týden novinářské testy nového Peugeotu 408. Ano, čtete dobře! Žádná on-line prezentace, žádné virtuální testy, ale reálné jízdy na silnicích v okolí Barcelony. Zdá se, že se automobilový svět vrací po covidu do starých dobrých časů a k osvědčeným praktikám.
Mezinárodní testy Peugeotu 408 probíhají na středomořském pobřeží, převážně na hladkých a kvalitních cestách, kde charakter tohoto dynamického zvýšeného fastbacku může naplno vyniknout. Zejména se pak Peugeot 408 může pochlubit svojí aerodynamikou, které byla, jakožto faktoru s dopadem na energetickou bilanci, věnována mimořádná pozornost. Nárazník, víko zavazadlového prostoru, difuzor, sloupky karoserie, zrcátka, ochrana spodní části..., všechny díly karoserie byly optimalizovány díky úzké spolupráci designérů a aerodynamických inženýrů značky Peugeot. K vyšší aerodynamické účinnosti přispívá rovněž design kol, který ovlivňuje i celkový výkon vozu.
Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech nového modelu Peugeot 408. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.
Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami. Ty patří do kategorie A, aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány dokonalé jízdní vlastnosti vozu.
Čím však Peugeot 408 jednoznačně vyniká, to je jízdní komfort. Na tom má zásluhu rozvor. Dosahuje délky 278,7 cm, což je opravdu hodně. Díky tomu má model 408 vynikající stabilitu a pohodlí, z čehož profitují všichni pasažéři, včetně těch na zadních sedadlech, kteří mají k dispozici úctyhodných 188 milimetrů pro kolena. I ty nejdelší cesty si s tímto modelem vychutnáte. Dvojnásob to platí pro cestující na předních sedadlech, kteří mají k dispozici vyhřívaná, elektricky nastavitelná sedadla s masážní funkcí a s možností uložit dvě nastavení do paměti.
Všechny silnice ale nejsou tak vymazlené jako ty v okolí Barcelony. Jak si Peugeot 408 poradí s výmoly a s rozbitými cestami? SUV to sice není, ale náročný terén zvládne líp než kterýkoli jiný vůz. To konstruktéři v Peugeotu ověřovali na 1 100 00 kilometrech ujetých ve všech možných podmínkách, na všech typech silnic a v nejrůznějších klimatických podmínkách. Peugeot 408 překonal přejezdy brodů, zpevněné i vyježděné cesty, štěrk, jízdu v extrémním horku i mrazu, ve dne i v noci. Po celou dobu vše bylo opětovně testováno a zkoušeno, zkoumáno a vyhodnocováno. Každý kilometr ujetý v těchto extrémních podmínkách odpovídá několika desítkám kilometrů, které ujede běžný uživatel.
„Naším cílem je dokonalost. Snažíme se otestovat nejen kvalitu samotné koncepce nového vozu Peugeot 408, ale také jeho uživatelské charakteristiky, tedy všechny situace, s nimiž se mohou jeho majitelé setkat. Ve všem jdeme až za limit, jak na silnici, tak ještě více v laboratořích a na zkušebních zařízeních. Jsme na sebe nesmírně nároční, ale je pro nás skutečným potěšením pracovat na tomto projektu tak tvrdě, protože celý tým je do nového modelu 408 zamilovaný,“ prozradil Emmanuel Lafaury, ředitel projektu Peugeot 408.
O tom, jak je Peugeot 408 připravený na české silnice se můžete přesvědčit už na začátku příštího roku, kdy bude uveden na český trh. Cena zatím není známa.