Nový elektrifikovaný Peugeot e-Rifter a e-Partner pro volný čas i podnikání

Novinky
30.06.2022

F T G

Nový elektrifikovaný Peugeot e-Rifter a e-Partner pro volný čas i podnikání

Po modelech značky Peugeot e-208, e-2008 a e-Traveller se nedávno představili další zástupci tohoto francouzského renomovaného výrobce s plným elektrickým pohonem. Osobní varianta Peugeot e-Rifter a  jeho užitková dodávková verze Peugeot e-Partner nabízí velmi slušný dojezd, dvě délky karosérie  a především využívá efektivní elektrický pohon s výkonem 100 kW. 

Tato originální pohonná jednotka s nulovými vibracemi je velmi tichá, nevyžaduje prakticky žádné řazení rychlostí a to nejpodstatnější je, že vyhovuje všem současným ekologickým požadavkům.

Peugeot e-Rifter s plnou elektrickou technologií

Novinka si ponechala všechny přednosti motoristy oblíbené praktické verze se spalovacími motory, pro které je zákazníky vyhledávána a také oblíbena. Uživatelé dnes oceňují především  prostorný a technologicky skutečně propracovaný interiér do všech detailů včetně nového digitálního místa řidiče Peugeot i – Cockpit. Navíc nový e-Rifter dnes umožňuje přístup do bezemisních center měst s omezeným vjezdem. Novinka je stejně jako Peugeot e-Partner postavena na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je připravena zabudovat hnací jednotku s jakýmkoliv zdrojem energie.

Zdrojové baterie jsou umístěny pod podlahou a nijak neomezují ani nezmenšují objem vnitřní kabiny. Například v jízdním režimu Power dosahují tato elektrická provedení max. rychlosti 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekund a u akcelerace je uváděna hodnota zrychlení  z 80 na 120 km/h velmi příznivou hodnotou 8,9 sekund.

K pohonu nových modelů se využívá elektromotor o výkonu 100 kW  (136 k). Maximální točivý moment u této hnací jednotky dosahuje 260 Nm a ten je k dispozici prakticky ihned po nastartování. Vysokonapětová lithium-iontová baterie má kapacitu 50 kWh. Umožňuje dojezd téměř 280 km podle protokolu WLTP s nulovými emisemi CO2 v jízdním režimu. Skutečný reálný dojezd především závisí na stylu jízdy, zrychlení, konkrétního zatížení,  jízdní trase nebo také venkovní teplotě. Na baterii se vztahuje záruka 8 let/ 160 000 km při garanci 70 procent kapacity baterie.

Podle aktuálních potřeb může řidič volit mezi jízdním režimem Normal, Eco nebo Power. Navíc lze aktivovat zpětnou rekuperaci energie, která při brzdění motorem přeměňuje kinetickou energii vozu zpět na využitelnou elektrickou energii a tak dobíjí baterii a zvyšuje praktický reálný dojezd. Tato funkce s názvem Brake nabízí dva režimy rekuperace, standartní nebo zesílenou.

Elektromobil e-Rifter je vybavený zásuvkou CCS – Type 2, která slouží nejen pro standartní dobíjení střídavým proudem AC, ale také dobíjení stejnosměrným proudem DC při maximálním výkonu rychlonabíjecí stanice až 100 kW. Při využití tohoto způsobu se baterie nabije na 80 procent kapacity za zhruba 30 minut. Pro optimalizaci nabíjení je vůz navíc vybaven účinným a důmyslným systémem termální regulace, která dle potřeby automaticky chladí nebo zahřívá baterii. K dispozici je také celá škála nabíjecích kabelů pro různé aktuální příležitosti. Standardně  je vozidlo vybaveno třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, která naplno umožnuje využít potenciál české třífázové rozvodové sítě.

Novinky a inovace pro snadné ovládání

Řidič především ocení přepracování středové konzoly, kde najde nový integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“ umožňující přístup k základním jízdním funkcím funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake. Nabídka tří jízdních režimů umožnuje volbu Eco (60 kW, 190 Nm) pro maximální dojezd a klidné řízení. Druhou možností je Normal (80 kW, 210 Nm) pro každodenní běžné použití v městském a příměstském provozu. Nejvýkonnější režim Power (100 kW, 260 Nm) umožnuje optimalizaci výkonu při vyšším zatížení vozu. K dispozici jsou zde také dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie a nechybí elektrická parkovací brzda.

Ve volitelné nabídce najdeme dva nové přístrojové panely, které řidičům poskytují většinu informací potřebných ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze také používat plně digitální přístroj, který se v segmentu osobních dodávek objevuje prakticky poprvé. Ten představuje desetipalcový digitální displej s vysokým rozlišením. Přístrojový panel mimo jiné také nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu. Řidič si tak může uzpůsobit svůj Peugeot i-Cockpit zcela podle svých představ. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků, provozních a bezpečnostních asistenčních systémů nebo zobrazovat další jízdní a kontrolní údaje a informace přímo na displeji panelu.

Elektrický Peugeot e-Rifter také nabízí modulární a snadno přizpůsobitelný prostor bez jakýchkoli kompromisů v porovnání s verzí se spalovacím motorem. Je k dispozici ve dvou verzích, vždy s 5 nebo 7 sedadly u každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm). Prodloužená verze má také delší rozvor a převis. Ve druhé řadě lze na každé ze tří samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku.

Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru. U standardní i prodloužené verze lze obě samostatná sedadla ve třetí řadě z vozu jednoduše vyjmout. Navíc sedadla jsou posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro objemnější zavazadelník nebo větší prostor pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopení předního sedadla spolujezdce. Vůz je navíc také schopen táhnout náklad až  do slušné celkové hmotnosti 750 kilogramů.

Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje v rozmezí 775 litrů pod krytem u pětimístné standardní verze nebo až po 4 000 litrů ke stropu se sklopenými sedadly u prodloužené verze. Kryt zavazadlového prostoru má dvě praktické polohy a umí se tak přizpůsobit  zcela podle individuálního uspořádání zavazadelníku. Tento kryt lze prakticky uložit za opěradla sedadel ve druhé řadě. Posádka vozu má navíc  k dispozici řadu prostorných a snadno dosažitelných odkládacích přihrádek v celé kabině a jejich objem dosahuje u některých verzí téměř 186 litrů.

Užitková verze Peugeot e-Partner

Nová generace modelu Peugeot Partner se představila na trhu již v roce 2018 a okamžitě zaujala místo v čele svého segmentu také na evropském trhu. Nyní je k dispozici se plným elektrickým pohonem a nabízí velmi slušný dojezd až 275 km v cyklu WLTP , dvě délky karosérie (standardní L1 a prodloužená L2). Navíc přichází s dvěma verzemi provedení: furgon s až třemi místy a polocombi s až pěti místy. Tažná kapacita novinky je limitovaná hodnotou 750 kg, užitečné zatížení hodnotou až 800 kilogramů včetně celkového objemu nákladového prostoru téměř 4,4 metrů krychlových. Z hlediska elektrického pohonu, baterií a nabíjení je toto užitkové provedení prakticky shodné s osobní variantou Peugeot e-Rifter.

Zárukou bezpečnosti a komfortu těchto dvou plně elektrických verzí jsou pokrokové technologie a asistenčními systémy zabudované již v základním vybavení  nebo v rámci rozšířené objednávky za příplatek. V pestré nabídce najdeme například hands-free přístup do vozu a nastartování motoru, bezdrátové indukční nabíjení telefonu, systém Advanced Grip Control s pěti režimy, pomoc při rozjezdu do svahu, Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera) nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Uživatelé ocení systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, varování při riziku srážky, Active Safety Brake, systém sledování pozornosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením, rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy), systém sledování mrtvého úhlu a v neposlední řadě systém kontroly stability při jízdě s přívěsem.

Ceny a nabídka výbav

Nový osobní plně elektrický Peugeot e-Rifter se dnes nabízí v krátké verzi ve výbavě e-Allure, e-Allure Pack a nejvyšším výbavovém provedení e-GT. Ceny začínají na 1 000 000 Kč, hnací jednotka je u jednotlivých variant shodná a liší se především bohatostí vybavení těchto modelů. Prodloužené a až sedmimístné provedení e-Rifter Long je v prodeji pouze ve výbavě e-Allure Pack  a aktuálně  ho pořídíte za 1 055 000 Kč.

Užitková dodávková varianta Peugeot e-Partner s elektromotorem 100 kW v současnosti stojí bez DPH 824 000 Kč v dlouhé verzi L2, v krátkém provedení L1 s objemem ložného prostoru 3,3 m2 tento vůz pořídíte  za 799 000 Kč bez DPH. Další informace o těchto nových elektromobilech francouzské značky Peugeot na našem trhu včetně jejich provozních i dobíjecích vlastností brzy přineseme v redakčních testech.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -