Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG – stylové SUV kupé

Testy
26.06.2022

F T G

Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG – stylové SUV kupé

Novinka od Volkswagenu se pyšní karosérií SUV se svažující se střechou. Model Taigo je větší než T-Roc, avšak stojí na platformě modelu T-Cross. Testovali jsme variantu ve špičkové výbavě R-Line s povedeným čtyřválcem 1.5 TSI a automatickou převodovkou DSG. 

Není žádným tajemstvím, že Volkswagen Taigo využívá koncernové platformy MQB A0, obdobně jako zmiňovaný model T-Cross nebo třeba Škoda Scala či Kamiq. Auto je prostornější než Volkswagen Polo, ale nedosahuje výšky karosérie modelu T-Cross. Právě proto ho automobilka řadí mezi tyto dva koncernové vozy. Už na první pohled je však zřejmé, že auto přináší pořádnou dávku emocí a individuality.

Zajímavý vzhled a dostatek prostoru

Skutečnost, že Taigo navazuje na T-Cross je zřejmé i po vzhledové stránce. Vždyť například příď má podobně tvarovanou masku i hlavní světlomety. Testovaný model navíc zaujme světlomety LED Matrix IQ.Light, jejichž nadčasovým prvkem je svítící linka v masce chladiče. Ta autu dodává jedinečný vzhled.

Boční profil je charakteristický mírně svažující se střechou. Vzhledem k tomu, že se výrazně zvedá spodní linka oken, opticky dochází k zúžení bočního prosklení, což evokuje siluetu kupé. Tento prvek vytváří dojem originality, stejně jako černé lemy podběhů a prahů. Součástí standardní výbavy R-Line je také černě lakovaná střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek. 

Za volantem se sedí pohodlně a místa je v příčném i podélném prostoru dostatek. Snad jen v oblasti hlavy by mohlo být více místa. V tomto ohledu se tedy mohou vysocí jedinci cítit poměrně natěsno. Jinak jsou přední sedadla komfortní a chlubí se dostatečným bočním vedením. Výhradu máme snad jen proti kratšímu sedáku.

Vzadu se rovněž sedí příjemně a Volkswagen Taigo tedy překvapí solidní prostorností. Na zadních sedadlech je méně místa opět v oblasti hlavy a to kvůli svažující se střeše a vyššímu posezu. Zavazadlový prostor nabízí objem 440 litrů, což je pěkný výsledek. Taigo sice nemá posunovatelnou druhou řadu sedadel jako T-Cross, ale potěší dvojitým dnem, pod kterým se nachází rezervní kolo.

Přístrojová deska vychází z Volkswagenu Polo a již na první pohled je jasné, že se automobilka tradičně zaměřuje na dotykové ovládání. Platí to pro volič automatické klimatizace a samozřejmě i řadu ostatních funkcí, které se ovládají prostřednictvím displeje infotainmentu. Přestože intuitivní ovládání za jízdy není zrovna silnou stránkou, oceňujeme citlivost displeje a okamžitá reakce na pokyny řidiče.

Benzinový vrchol

V nabídce motorizací pro VW Taigo jsou dvě výkonové varianty (70 kW a 81 kW) benzinového tříválce 1.0 TSI. Nejvýkonnější motorizaci pak reprezentuje zážehový čtyřválec 1.5 TSI, který se pod kapotou námi testovaného vozu chlubil kultivovaným chodem a tichým projevem. Jeho nejvyšší výkon činí 110 kW a maximální točivý moment 250 Nm. V kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou se dokáže Volkswagen Taigo rozjet z 0 na 100 km/h za 8,3 s a nejvyšší rychlost činí 212 km/h.

Příjemnou vlastností je fakt, že motor zabírá v relativně nízkých otáčkách. Zajímavostí je také systém ACT (Active cylinder technology), která při malé zátěži motoru přestaví vačku tak, aby došlo k odpojení dvou prostředních válců. Díky souvisejícímu snížení tření má přinést úsporu paliva. Přepnutí do standardního režimu poznáte jen nevýznamnou změnou zvuku motoru. A jaká je spotřeba pohonných hmot?

V kombinovaném režimu jsme s vozem jezdili kolem šesti litrů na sto kilometrů. Ve městě palubní počítač ukazoval hodnotu 7,0 l/100 km a mimo město apetit klesá k pětilitrové hranici. Škoda jen, že je objem palivové nádrže pouhých 40 litrů.

Dvouspojkový sedmistupňový automat řadí velice rychle a dokáže optimálně volit jednotlivé stupně. Nechybí ani manuální či sportovní režim. Volant potažený kvalitní kůží byl navíc vybaven i praktickými páčkami pro ruční volbu jednotlivých stupňů. Výhradu máme snad jen proti určitému zpoždění reakce motoru na přidání plynu.   

Agilní podvozek

Taigo se při jízdě projevuje velmi stabilním dojmem a ani v rychle projížděných zatáčkách se jeho karosérie výrazně nenaklání. Díky kompaktním rozměrům a relativně strmému řízení je velmi obratný, což se hodí především v městském provozu. A netřeba dodávat, že právě ve městě bude jeho hlavní uplatnění.

Překvapením je tužší charakter tlumičů, díky kterému je podvozek agilní. Na limitu se pak projevuje mírná nedotáčivost. To však velmi hbitě koriguje elektronika a Volkswagen tedy působí čitelným dojmem. I přes relativně stabilní chování dokáže auto dobře žehlit nerovnosti našich silnic.

Vhod přijde příplatkový volič jízdních režimů, který zahrnuje i elektronickou závěrku diferenciálu XDS. Na výběr máte mezi režimy Eco, Normal, Sport a Individual. Jedná se tedy o další moderní funkci, která pochází z vozů vyšších tříd. Posilovač řízení je účinný, ale příliš informací od předních kol směrem k řidiči nepropouští. Brzdy nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění a navíc se perfektně dávkují.

Resumé

Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG je moderní malé SUV respektující současné trendy. Palec nahoru zaslouží prostorný interiér, kvalitní materiály a velmi dobře fungující infotainment. Benzinový čtyřválec 1.5 TSI autu poskytuje solidní dynamiku a v kombinaci se sedmistupňovým automatem i příjemný komfort. Snad jen reakce motoru na plynový pedál by mohla být rychlejší. Podvozek dobře koresponduje se svižným motorem, dokáže se však vypořádat i s nekvalitním povrchem. Není tedy divu, že si za dobře vybavený vůz nechá Volkswagen slušně zaplatit. Cena námi testovaného vozu atakovala hranici 839 tisíc korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Volkswagen
Model:Taigo
Karosérie:SUV
Motor:1.5 TSI DSG
Palivo:benzín
Rok výroby:2022
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Objem motoru:1498 ccm
Nejvyšší výkon:110 / 5000 - 6000 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:250 / 1500 - 3500 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:212 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,3 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,1 l
Velikost zav. prostoru:440 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):40
Pohotovostní hmotnost:1229 Kg
Nosnost:521 Kg
Základní cena:515 900 Kč (1.0 TSI 70 kW, Life)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:668 900 Kč (1.5 TSI DSG, Style)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -