Nový Peugeot 308 se na českém trhu prodává od začátku letošního roku. Celosvětově vzbudil obrovský zájem. Už teď je bestsellerem značky. Získává si klienty zejména svým atraktivním designem a pestrou nabídkou pohonů od klasiky v podobě benzínu a dieselu, přes plug-in hybrid ve dvou variantách, až po 100% elektromobil, který by měl dorazit na trh v příštím roce.
Peugeot 308 je ale také průkopník nových technologií. Řidiči v něm najdou hned několik ukázek technologického pokroku zvyšujících bezpečnost a komfort celé posádky. Osm z nich se zde objevuje zcela exkluzivně nebo byly převzaty od modelů vyšších segmentů. Podívejme se na ně.
Couvací kamera se sice již stala klasickým asistentem řízení, ale nový Peugeot 308 zaručuje dokonalý výhled dozadu díky obrazu s vysokým rozlišením a tryskou na čištění objektivu. Aby Peugeot eliminoval nevyhnutelné znečištění, kterému čelí couvací kamery, instaloval na zadní nárazník nového Peugeotu 308 trysku, do které je přiváděna kapalina do ostřikovačů. Použití ostřikovačů zadních oken automaticky spustí čištění objektivu couvací kamery.
Díky ultrazvukovým radarům s dlouhým dosahem dokáže systém sledování mrtvého úhlu rozpoznat blížící se vozidlo až na vzdálenost 75 metrů, zatímco u běžných systémů je to jen 25 metrů. Řidič vozu Peugeot 308 tak může být dříve upozorněn – blikajícím signálem ve vnějším zpětném zrcátku – na automobil nebo motocykl přijíždějící vysokou rychlostí do zadního mrtvého úhlu. Systém se schopností širšího dosahu zajišťuje dohled, který v případě potřeby pokrývá jízdní pruh vpravo i vlevo od vozu.
Když řidič couvá, například z parkovacího místa, systém ho díky radarům v nárazníku upozorní na další vozidla, jízdní kola nebo chodce, kteří se blíží zezadu. Systém vozu pohybujícího se rychlostí až 10 km/h detekuje jakoukoli překážku až na vzdálenost až 40 m. Na dotykovém displeji se zobrazí upozornění a ozve se zvukový signál.
Technologie Peugeot Matrix LED, která je součástí standardní výbavy vozů Peugeot 308 GT/GT Pack umožňuje jezdit v noci s neustále naplno rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslňování ostatních řidičů. Tyto dálkové světlomety tvoří 20 LED diod, jejichž svícení a výkon se trvale mění podle vnějších podmínek, které zjišťuje kamera umístěná v horní části čelního skla. Jakmile se vůz přiblíží k jinému vozu (v protisměru i ve stejném směru), světelné segmenty dálkového světla se kolem detekovaného vozu vypnou a vytvoří stínový tunel, takže řidič druhého vozu není oslněn, ale okolí zůstává jasně osvětlené.
Uživatel nového Peugeotu 308 si může některé ovládací prvky na přístrojové desce přizpůsobit. Od úrovně výbavy Allure lze pěti přepínačům „i-Toogles“ umístěným pod centrálním displejem libovolně přiřadit funkce, které jsou řidičem nebo spolujezdcem nejčastěji používány, jako jsou zkratky pro přímý přístup ke konkrétním nastavením klimatizace, rozhlasové stanici, oblíbeným telefonním kontaktům, navigaci k domovu atd.
V zájmu ochrany cestujících je nový Peugeot 308 vybaven systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě zjištění znečištění automaticky aktivuje funkci recyklace. Systém AQS je od úrovně GT doplněn systémem Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se navíc zobrazují na centrálním dotykovém displeji.
Nejjednodušší metodou, jak aktivovat některé funkce vozu, je promluvit na něj. Stejně jako některé modely vyšších segmentů je i nový Peugeot 308 standardně vybaven hlasovým asistentem, který umožňuje pomocí požadavků v přirozeném jazyce přístup ke všem funkcím infotainmentu (volání, rádio, hudba, navigace atd.) a ovládání klimatizace. A aby bylo možné zodpovědět případné dotazy, zahrnuje systém „OK Peugeot“ palubní dokumentaci a výukové programy.
Uživatelé nového vozu Peugeot 308 mohou stejně jako všichni zákazníci značky Peugeot využívat aplikaci MyPeugeot® pro chytré telefony. Uživatel tak může na dálku spustit nebo naprogramovat topení nebo klimatizaci tak, aby byla v prostoru pro cestující při odjezdu optimální teplota. Tato funkce také kromě tepelného komfortu optimalizuje dojezd plug-in hybridní verze (pokud je vůz zapojen do sítě): topení nebo klimatizace pak během prvních minut jízdy spotřebují méně energie. U plug-in hybridů aplikace MyPeugeot® umožňuje také na dálku kontrolovat stav nabití baterie a spustit nebo naprogramovat nabíjení.