Sportovně vypadající kombík Corolla od Toyoty je na automobilovém trhu již dobře zavedenou stálicí. Její moderní hybridní pohon, úsporný provoz a v neposlední řadě i velmi dobré jízdní vlastnosti ji tak řadí mezi oblíbené modely. Testovali jsme variantu s výkonným hybridním pohonem 2.0 Hybrid e-CVT.
V nabídce koncernu Toyoty si v současnosti musí vybrat opravdu každý. Automobilka má zastoupení prakticky ve všech automobilových segmentech a součástí skupiny je i prémiová značka Lexus. V rámci nižší střední třídy je jedním z klíčových modelů Toyota Corolla. Ten se v pětidveřovém provedení v minulosti na nějaký čas proměnil v Auris, aby se pak zpět vrátil k původnímu označení. Stěžejním modelem byla vždy právě pětidveřová Corolla Hatchback, zákazníci si však oblíbili i praktické kombi s označením Touring Sports.
Vzhled Toyoty Corolly Touring Sports je na první pohled dynamický s několika agresivněji působícími prvky. Zaujme také relativně široká karosérie, která je zároveň poměrně nízká. Nedávná modernizace přinesla nové barevné odstíny. Jedná se o perleťově bílou a třpytivou zelenou. Nový je také design sedmnáctipalcových kol s deseti paprsky a broušeným povrchem. Individualitu zajistí možnost volby dvoubarevného lakování karosérie s černou střechou a sloupky, které přináší výbava GR Sport.
Součástí zkoušené výbavy Executive jsou přední projektorové Bi-LED světlomety s automatickým přepínáním, které poskytují perfektní světelný účinek. Nejvyšší výbava Executive je v nabídce pouze v kombinaci s hybridními motory. Jedná se o atmosférické čtyřválce 1.8 a 2.0 spojené s elektromotorem. S ryze benzinovou motorizací tedy luxusní výbavu nepořídíte.
Po usednutí do interiéru zaujmou sedadla kombinující látku s koženým čalouněním. Sedadla nabízí skvělé boční vedení a optimální tuhost. Navíc neunaví ani při delším cestování. Kůží obšitý volant perfektně padne do ruky a samozřejmostí je možnost nastavení ve dvou směrech. Ve výbavě nechybí ani head-up displej nebo bezdrátová dobíječka telefonů. Cestující na zadních sedadlech pak bezesporu ocení zatmavená zadní okna.
Přístrojová deska má originální ztvárnění a líbí se nám přítomnost měkčených plastů. Palec nahoru zaslouží i použití analogových přístrojů s mechanickou rafičkou. Pouze rychloměr s displejem TFT využívá elektronický ukazatel rychlosti. Dotykový displej infotainmentu Toyota Touch 2 nabízí pěknou grafiku a přehledné ovládání. Potěší také intuitivní samostatné ovladače klimatizace a topení.
Interiér je dostatečně prostorný, výhradu máme proti relativně krátkým sedákům zadních sedadel a omezenému prostoru v oblasti hlavy. Zadní sedadla jsou ale jinak komfortní a to hlavně díky dostatečně vysokému ukotvení. Přepravní kapacita zavazadlového prostoru je u varianty s hybridním pohonem dostatečných 581 litrů. Podlahu zavazadelníku lze nastavit ve dvou úrovních, což zlepšuje variabilitu. Do kufru se navíc jednoduše nakládají zavazadla a komfort zajistí i elektricky ovládané víko s dostatečně vysokým zdvihem.
Základem hybridního pohonného systému 2.0 Hybrid e-CVT je atmosférický benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním. Motor dostal proměnné časování rozvodu na sání i výfuku. Díky tomuto řešení bylo možné zvýšit kompresní poměr s pozitivním vlivem na vlastnosti pohonné jednotky. Je tedy zřejmé, že se nejedná o pouhé zvětšení objemu známé hybridní osmnáctistovky.
Vlastní spalovací motor nabízí nejvyšší výkon 112 kW při 6000 ot/min. Největší krouticí moment 190 Nm pak vrcholí v rozmezí 4400 – 5200 ot/min. Benzinová pohonná jednotka byla spojena s elektromotorem s nejvyšším výkonem 90 kW a maximálním točivým momentem 202 Nm. Přepočtený celkový výkon hybridního ústrojí pak činí 184 koní.
Přestože tato hodnota asi nikoho neohromí, okamžitě po svezení s vozem je jasné, že hybridní pohon toyotě zajišťuje velmi slušné dynamické vlastnosti. Vždyť například zrychlení z 0 – 100 km/h proběhne za 8,1 s. Pohonný systém navíc rychle reaguje na sebemenší pohyb plynového pedálu bez jakékoliv prodlevy. To je obecně výhoda pomocných elektromotorů, které nabízí okamžité pružné zrychlení a to hlavně v nižších rychlostech. Pro někoho ale může být jistou nevýhodnou skutečnost, že dynamiku krotí omezovač rychlosti nastavený na 180 km/h.
Při prudké akceleraci se samozřejmě ani Toyota nezbavila monotónního zvuku vytočeného motoru. Ten má na svědomí především převodovka e-CVT. Není to nic příjemného, ale lze si na to zvyknout. Nutno ale dodat, že auto dobře zatahuje i ve vyšších rychlostech. Plynulá jízda po městě nebo okreskách Toyotě Corolla samozřejmě sluší nejvíce. Právě při klidné jízdě lze perfektně využít ryze elektrický jízdní režim, jenž lze aktivovat tlačítkem EV. Ten je k dispozici do rychlosti zhruba 115 km/h a to za předpokladu, že máte dostatečně nabitý akumulátor. A jak je na tom hybridní pohon se spotřebou pohonných hmot?
V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 5,6 l/100 km, ve městě spotřeba dokonce klesá k pětilitrové hranici. Na dálnici se naopak snadno dostane do rozmezí 6 – 7 l, v závislosti na rychlosti jízdy. Při snaze o úspornou jízdu po okreskách však není problém jezdit se spotřebou začínající čtyřkou. Objem nádrže činí 43 litrů, i přesto auto poskytuje poměrně slušný dojezd na jedno natankování.
Vývojáři automobilky věnovali velké úsilí jízdní dynamice současné Corolly a výsledek je opravdu znát. Při průjezdu zatáčky si všímáme relativně strmého řízení a velmi stabilního jízdního projevu. Karosérie se prakticky nenaklání a auto se drží stopy i při opravdu razantní jízdě. Vůz navíc zůstává dlouhou dobu neutrální. Po nedotáčivosti tedy ani památky. Svůj podíl na tom má zejména optimálně rozložené těžiště a to díky zástavbě baterií pod zadními sedadly hybridní verze. Pochvalu samozřejmě zaslouží i vlastní podvozek.
Vpředu Toyota zvolila osvědčené zavěšení McPherson a o stabilitu zadních kol se pak stará víceprvková náprava. Auto dobře funguje i na nerovném povrchu, který ho jen tak nevyvede z míry. I přes skvělou stabilitu nabízí zároveň solidní míru komfortu. Řízení příliš zpětné vazby nenabízí, ale pocitově přesně reaguje na sebemenší pohyb volantem.
Výhradu máme snad jen proti brzdám, které se relativně obtížně dávkují. Při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu má totiž zpomalování na starost funkce rekuperace elektrické energie prostřednictvím generátoru, aby docházelo k nabíjení baterie. Až výraznější tlak na brzdový pedál aktivuje vlastní brzdový okruh a tento přechod je prostě znát. Jinak jsou však brzdy účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění.
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid e-CVT je skvěle vyladěným kombíkem nižší střední třídy s prostorným interiérem a atraktivním vzhledem. Moderní hybridní pohon přináší nejen úsporný provoz, ale také solidní výkon. Výhradu tedy máme snad jen proti občasnému hlučnějšímu projevu. Pochvalu zaslouží podvozek, který potěší nejen při rychlé jízdě, ale dokáže se statečně vypořádat i s nerovnostmi.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Corolla Touring Sports |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 Hybrid e-CVT |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2022 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1987 ccm |
Nejvyšší výkon: | 112 / 6000 přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 190 / 4400 - 5200 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,1 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 4,9 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 581 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 43 |
Pohotovostní hmotnost: | 1370 - 1560 Kg |
Nosnost: | 480 - 525 Kg |
Základní cena: | 607 900 Kč (1.2 Turbo 116 k, Active) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 767 900 Kč (2.0 Hybrid e-CVT, Comfort) |