DS 7 Crossback E-Tense 300 EAT8 4x4 – vrchol nabídky Louvre

Testy
11.04.2022

F T G

DS 7 Crossback E-Tense 300 EAT8 4x4 – vrchol nabídky Louvre

Značka DS nedávno představila špičkovou variantu Louvre, která se inspiruje stejnojmenným muzeem ve Francii. K vrcholné výbavě se hodí nejsilnější motorizace, a tak není divu, že jsme pro redakční test zvolili DS 7 Crossback s nejsilnějším hybridním systémem E-Tense 300 EAT8. Ten se jako jediný nabízí s pohonem všech kol.

Originál v prémiovém duchu

DS 7 Crossback v nejvyšší výbavě Louvre pořídíte pouze v tmavě modrém, černém, šedém nebo perleťově bílém lakování a to vždy v kombinaci s leskle černými doplňky. Jedná se například o olištování oken nebo zadních svítilen. Zajímavostí je, že grafika na tmavých krytech vnějších zrcátek odkazuje na věhlasnou skleněnou pyramidu muzea Louvre. Za pozornost rovněž stojí dvacetipalcová kola v designu Alexandria, která podtrhují vytříbený charakter vozu.

Hybridní technologii testovaného modelu odhalíte na první pohled snad jen pomocí decentního nápiusu E-Tense na pátých dveřích nebo dvojice víček nádrže. Jedno z nich pochopitelně kryje zásuvky dobíjení akumulátorů. Již při prvním pohledu na vůz je jasné, že design DS 7 Crossback je velice elegantní a stylovou záležitostí.

Charakteristickým rysem přední části je vertikální maska s propracovaným šestiúhelníkovým tvarem krytu chladiče. Za pozornost také stojí zajímavé zpracování mřížky s uprostřed umístěným logem značky nebo vystupující hrany předního a zadního blatníku. Originální je rovněž řešení víka zavazadlového prostoru se zakomponovanými světlomety. Již ve standardní výbavě potěší každého majitele devatenáctipalcová kola originálních a tvarově zdařilých litých disků.

Přestože automobil působí robustním dojmem, skutečné rozměry karosérie snadno vyvedou z omylu. Vždyť se svoji délkou 4573 milimetrů a rozvorem 2738 milimetrů je tento model výrazně menší, než většina srovnatelných konkurentů. 

Galerie Louvre v interiéru

Po usednutí do interiéru okamžitě zaujme velice kvalitní čalounění kůží Nappa. Variantu Louvre okamžitě poznáte podle motivu pyramidy, který se decentně objevuje na výdechu ventilace, palubní desce a v neposlední řadě i jako reliéf vytlačený v kůži na víku středové odkládací přihrádky.

Hlavní dominantou přístrojové desky je dvanáctipalcový dotykový displej, kterému v rámci nejvyšší výbavy nechybí speciální aplikace „Den v Louvru“.  Posádka si tak může užívat prohlídky galerie 182 uměleckých děl z muzea. Samozřejmě, že nechybí pověstná Mona Lisa od da Vinciho. Každé dílo navíc doprovází zhruba čtyřminutový podcast o historii, který je k dispozici v pěti jazycích.  

Dobrou zprávou pro zájemce o DS 7 Crossback E-Tense je skutečnost, že se každý výbavový stupeň chlubí bohatou základní výbavou. Za zmínku například stojí kožené čalounění, dvouzónová automatická klimatizace nebo digitální přístrojový štít. Samozřejmostí pro všechny verze je i navigační systém s dvanáctipalcovou dotykovou obrazovkou nebo ambientní LED osvětlení předních dveří.

Od druhé nejvyšší výbavy Performance Line+ jsou pak k dispozici například sofistikované světlomety DS Active LED Vision s otočnými moduly. Za příplatek pak podle nás rozhodně stojí například špičkový audiosystém Focal se čtrnácti reproduktory nebo ventilovaná přední sedadla. Rize praktickou nadstandardní výbavou je třeba tažné zařízení.

Nutno také dodat, že při delším cestování v DS 7 Crossback jsme ocenili pohodlná elektricky ovládaná sedadla. Tvar trojrozměrného diamantu se v celém vnitřním prostoru promítá například do prošití sedadel, výplní dveří nebo do tvaru jednotlivých ovladačů. Třešničkou na dortu jsou pak vytříbené hodinky B.R.M. R 180 s umístěním na vrchu přístrojové desky. Po nastartování se hodinky vyklopí podobně jako světelná technika. Zkrátka propracovanost a špičkové dílenské zpracování tohoto SUV je vidět na každém detailu.

Vnitřnímu prostoru DS 7 Crossback prakticky nelze co vytknout. Výjimkou je relativně široký středový tunel částečně omezuje prostor pro nohy cestujících na předních sedadlech. Pochvalu naopak zaslouží pohodlná zadní sedadla, na která se posadí i osoby vyššího vzrůstu. A zavazadelník? Ten má objem 555 litrů obdobně jako u variant s konvenčním pohonem. Zástavba hybridního systému tedy neubrala nic na praktičnosti vozu, což zaslouží palec nahoru. Zapomenout můžete snad jen na klasické rezervní kolo. Prostor pro zavazadla je dobře přístupný a po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha.

Silný plug-in hybrid E-Tense 300 a pohodlný podvozek

Testovaný vůz se chlubil nejvýkonnějším hybridním systémem této modelové řady. Jeho přepočtený celkový výkon činí 221 kW a největší točivý moment 520 Nm. To je výsledek spolupráce dvou elektromotorů a přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu 1598 cm3. Perfektní trakci navíc vozu zajišťuje pohon všech kol.

Zážehová pohonná jednotka 1.6 PureTech nabízí nejvyšší výkon 147 kW při 6000 ot/min. Největší hodnota točivého momentu 300 Nm vrcholí při 3000 ot/min. Zatímco se spalovací motor v kombinaci s elektromotorem stará o pohon předních kol, druhý z elektromotorů zajišťuje pohon zadní nápravy. Nespornou výhodou tohoto řešení je fakt, že tento pohon nevyžaduje použití kardanu, jehož zástavba je u hybridních vozů kvůli akumulátorům v podlaze poměrně komplikovaná.

Výkonové parametry elektromotorů jsou poměrně zajímavé. Vpředu má elektromotor nejvyšší výkon 81 kW a největší točivý moment 337 Nm, vzadu pak 83 kW, 166 Nm. V kombinaci s benzinovým motorem je hybridní systém zárukou velmi slušných dynamických parametrů. Elektrické SUV zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí úctyhodných 240 km/h resp. 135 km/h v ryze elektrickém režimu.

Hybridní pohon prezentované novinky pracuje ve čtyřech režimech. Čistě elektrický mód propůjčuje vozu DS 7 nulové emise a za optimálních podmínek s ním automobil urazí až 58 kilometrů. Nutností jsou ale plně nabité akumulátory o kapacitě 13,2 kWh. V elektrickém módu navíc indikují modré LED diody v horní části čelního skla, že vůz jede s nulovými emisemi. Tím mu je v řadě evropských velkoměst umožněn vjezd až do samotného centra. Ze standardní zásuvky se baterie dobijí za sedm hodin, zesílená zásuvka tento čas zkrátí na čtyři hodiny. Pomocí výkonného Wallboxu (7,4 kW) máte plně nabitý akumulátor za necelé dvě hodiny.

Akumulátor lze pochopitelně nabíjet i při jízdě a to motorem nebo pomocí rekuperace brzdné energie. Dobíjení motorem má samozřejmě za následek vyšší spotřebu pohonných hmot. Na kratší vzdálenosti, např. při popojíždění po městě, je tedy optimální nabíjet vůz přímo ze sítě elektrické energie.

Dalšími jízdními režimy jsou hybridní a sportovní mód. Hybridní režim automaticky optimalizuje výkon a spotřebu elektrické energie. Využívá tedy ideální kombinaci spolupráce spalovacího motoru s dvojicí elektromotorů. V rámci sportovního nastavení je vše podřízeno dynamice a motory hybridního systému jsou připraveny odevzdat maximální výkon pohonného ústrojí 300 koní. Režim 4WD pak aktivuje stálý pohon všech kol pro co nejlepší trakci automobilu.

Při jízdě se hybridní systém snaží maximálně využít elektrickou energii a to nejen pro rozjezdy, ale i pro samotnou jízdu. Nejvíce však vůz využívá tzv. hybridního módu. Není se co divit, výhradně na elektrický pohon jsme urazili maximálně 48 kilometrů. Jízda v hybridním módu však nabízí vysoký komfort, který se k tomuto luxusnímu SUV opravdu hodí. Spalovací motor má perfektní odhlučnění a pochvalu si zaslouží velice hladké rozjezdy. Bravo!

Sportovní režim v kombinaci s nejvyšším výkonem pak dělají z tohoto auta velmi rychlé SUV v přímce. Přestože převodovka ve vysokých otáčkách nefunguje už tak hladce, jako v těch nízkých, předjížděcí manévry jsou velmi bezpečnou záležitostí. Ani manuální mód převodovky pomocí páček pod volantem však nedokáže vyřešit neplynulé řazení ve vysokých otáčkách. Občas totiž elektronika samovolně rozhodne o volbě konkrétního převodového stupně a to i v manuálním režimu. Navíc zvuk vytočené šestnáctistovky nepůsobí zrovna příjemně. Stejně jako spotřeba, která se při dynamické jízdě pohybuje výrazně nad desetilitrovou hranicí.

Při klidné jízdě umí DS7 v hybridním režimu jezdit se spotřebou kolem 5,6 l na 100 kilometrů. Při snaze o mimořádně úspornou jízdu jsme dokonce v kombinovaném režimu dosáhli spotřeby 2,5 l/100 km. Podmínkou jsou ale nabité akumulátory. Kvůli zástavbě hybridního pohonu má palivová nádrž DS 7 objem zmenšený na 43 litrů. To pochopitelně zkracuje dojezd na jedno natankování, pokud tedy nevyužíváte vůz ve městě s možností denního dobíjení akumulátorů z elektrické sítě.  

Podvozek modelu DS 7 Crossback E-Tense byl naladěn především na jízdní komfort, přestože jeho tlumiče mají adaptivní charakter a to díky systému DS Active Scan Suspension. Elektronicky řízené odpružení využívá data z kamery pod čelním sklem, která čte a vyhodnocuje povrch vozovky před automobilem. Na základě toho mění charakteristiku tlumičů pro co nejefektivnější přejezd nerovností. Bohužel systém nefunguje za špatné viditelnosti.

DS 7 Crossback E-Tense je díky výkonnému hybridnímu systému opravdu rychlé auto, platí to však zejména pro zrychlení v přímce. V zatáčkách je totiž pohotovostní hmotnost vozu 1825 kg znát a auto je prostě více zaměřeno na komfort. Ten ale zvládá opravdu dokonale a bezesporu patří mezi špičku daného segmentu.

Resumé

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 je se špičkovou výbavou Louvre ještě originálnějším a extravagantnějším SUV, než kdykoliv před tím. Samozřejmostí je vynikající zpracování a mimořádný jízdní komfort.  Výkonný plug-in hybridní systém přináší výrazné úspory avšak pouze při jízdě na kratší vzdálenosti. Podmínkou je navíc pravidelné nabíjení akumulátorů. Jeho nespornou výhodou je také možnost využití registrační značky začínající písmeny EL, která umožňuje parkování v Praze zdarma nebo legální jízdu bez dálniční známky. Výkonnější varianta E-Tense 300 navíc nabízí pohon všech kol, který rozšiřuje možnosti využití automobilu v nepříznivých podmínkách. Za špičkovou výbavu Louvre v kombinaci s hybridní technologií E-Tense 300 si však výrobce nechá slušně zaplatit. Pořizovací cena totiž začíná na 1 720 000 Kč.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:DS
Model:7 Crossback
Karosérie:SUV
Motor:E-Tense 4x4 EAT8
Palivo:hybrid
Rok výroby:2022
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový + 2x elektromotor
Válce:4
Objem motoru:1598 ccm
Nejvyšší výkon:147 / 6000 přepočtený výkon soustavy 221 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:300 / 3000 přepočtený toč. moment soustavy 520 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:240 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:5,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 1,4 l
Velikost zav. prostoru:555 l
Objem nádrže:43 l
Pohotovostní hmotnost:1825 Kg
Nosnost:575 Kg
Základní cena:1 015 000 Kč (1.5 BlueHDi 130 EAT8, Performance Line)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 460 000 Kč (E-Tense 300 4x4 EAT8, Performance Line)

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -