Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG – vlajková loď s okřídleným šípem ve znaku

Testy
23.03.2022

F T G

Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG – vlajková loď s okřídleným šípem ve znaku

Škoda Superb Combi v nejvyšší výbavě Laurin & Klement nabízí luxus a prostor ve velkém stylu. Není tedy divu, že je tento vůz snem mnoha zákazníků toužících po praktickém rodinném automobilu. Testovali jsme variantu s nejvýkonnějším turbodieselem pod kapotou a automatickou převodovkou DSG.

Model Superb stále patří mezi poptávané rodinné a manažerské vozy a to hlavně díky vysoké kvalitě, moderní technologii a v neposlední řadě i užitným vlastnostem. Auto nabízí nadprůměrný vnitřní prostor, který vývojáři automobilky schovali do atraktivní karosérie. Mezigeneračně navíc působí největší škodovka sportovněji a to díky menšímu převisu na přední nápravě. Samozřejmostí je také široká nabídka motorů a výbavových stupňů. Pro nejvýkonnější verze navíc nechybí ani pohon všech kol.

Luxusní pojetí Laurin & Klement

Škoda Superb v nejvyšší výbavě Laurin & Klement je elegantní na první pohled a od nižších výbavových stupňů ji odlišuje řada jedinečných prvků. Za zmínku stojí chromované lišty na předním nárazníku, zadním difuzoru, bočních dveřích a dokonce i zadních světlech. Chrom dodává vozu vytříbený vzhled, stejně jako osmnáctipalcová litá kola námi testovaného automobilu. Nejvyšší výbavu rovněž charakterizují emblémy Laurin & Klement na předních blatnících.

V rámci poslední modernizace dostal Superb nové přední světlomety, který využívají technologii LED diod. Ty mají perfektní účinnost a patří mezi nejlepší v současnosti. Na absenci loga výrobce na pátých dveřích, který nahradil nápis Škoda, jsme si už zvykli a nutno dodat, že se nám tento designový prvek zamlouvá. Celkově Škoda Superb Combi působí reprezentativním dojmem.

Interiér je tradičně konzervativní, ve stylu ostatních koncernových vozů. Testovaný model ve špičkové výbavě Laurin & Klement přidává interiéru o poznání více komfortu a luxusu. Za zmínku stojí například černý dekor Piano Black na přístrojové desce. Samozřejmostí je čalounění kvalitní kůží a velmi pohodlná sedadla. Těm nechybí účinná funkce vyhřívání a ventilování a jejich potah zdobí logo výbavy Laurin & Klement. Elektrické nastavení včetně bederní opory je samozřejmostí, stejně jako paměťová funkce.

Sedadla vypadají mohutně a velmi dobře se na nich sedí. Díky nastavitelné délce sedáků navíc vyhoví široké skupině zákazníků. Pochvalu zaslouží volant, který je nastavitelný v dostatečném rozsahu a usnadňuje tak nalezení optimální pozice.

Kvalita zpracování přístrojové desky je na vysoké úrovni, jak jsme u vozů koncernu Volkswagen zvyklí. Líbí se nám intuitivní multimediální systém Columbus s opravdu pěknou grafikou. Skleněný displej o velikosti 9,2 palce má dotykové ovládání se softwarovými tlačítky po stranách. Pihou na kráse je snad jen fakt, že si za něj výrobce nechá slušně zaplatit. Samozřejmostí je možnost spárování prakticky veškerých chytrých zařízení. Palec nahoru zaslouží i digitální přístrojový štít. Ten je čitelný a nabízí několik režimů zobrazení.    

Silnou stránkou Škody Superb Combi je pochopitelně prostorný interiér, a to hlavně v podélném směru. O úctyhodném objemu zavazadelníku jsme již básnili mnohokrát. Ten opět nezklamal a hravě deklasuje i daleko dražší konkurenty. V číselném vyjádření činí objem zavazadelníku varianty kombi 660 litrů. Také královský prostor na zadních sedadlech snese srovnání s nejluxusnějšími vozy a hodně se zlepšilo i v oblasti šířky interiéru. Superb dále vládne i řadou maličkostí, které potěší. Na mysli máme několik úchytek a držáků nejen v zavazadlovém prostoru.

Nejsilnější naftová volba

Pod kapotou námi testovaného vozu se nacházel vznětový čtyřválec 2.0 TDI EVO (147 kW) , který reprezentuje nejvýkonnější dieselovou variantu pod kapotou Škody Superb. Nabízí se pouze v kombinaci s automatickou převodovkou DSG a na přání je v nabídce rovněž s pohonem všech kol. My jsme však testovali variantu pouze s přední poháněnou nápravou.

Dvoulitrové TDI dosahuje nejvyššího výkonu 147 kW v rozmezí 3600 – 4100 ot/min. Největší točivý moment 400 Nm je pak k dispozici mezi 1750 – 3500 ot/min. Po nastartování se sice projevuje docela jadrným zvukem, následně se pak ztiší. Nová generace motoru EVO přináší zejména lepší zátah v nižších otáčkách, takže oproti původní variantě (140 kW) působí o poznání agilnějším dojmem. Pochvalu motor zaslouží za akceptovatelnou prodlevu turbodmychadla a skvělou chuť zrychlovat až do vyšších otáček.

Dynamika testovaného vozu je na velmi dobré úrovni a vyhoví tak prakticky ve všech jízdních situacích. Převodovka DSG, s minimalistickým voličem na středové konzoli, skvěle řadí a necuká ani při popojíždění v zácpách. Snad jen v manuálním režimu promlouvá do řazení více, než bychom si přáli. A jak je na tom pohonná jednotka se spotřebou pohonných hmot?

V rámci kombinovaného režimu jsme jezdili kolem 5,3 l/100 km, při snaze o úspornou jízdu však spotřeba klesá i pod pětilitrovou hranici na sto kilometrů. Při svižné jízdě či ve městě se apetit motoru přehoupne přes šest litrů. Skvělým pomocníkem pro úsporný provoz je také převodovka DSG a to díky schopnosti jízdy setrvačností. Nádrž o velikosti 66 litrů zajistí dojezd přes 1000 kilometrů na jedno natankování. Poslední generace vznětových motorů EVO koncernu Volkswagen je tedy prokazatelně úspornější. Bravo!

Součástí standardní výbavy je rovněž volič jízdních režimů Driving Mode Select. Ten mění nastavení převodovky, posilovače řízení nebo reakci plynového pedálu dle zvoleného jízdního režimu. K dispozici jsou módy Comfort, Normal, Eco, Sport a Individual. Adaptivní podvozek DCC včetně volby jízdních režimů je pak u testované varianty Laurin & Klement za příplatek.

Právě adaptivním podvozkem byl vybaven i námi testovaný vůz. V režimu Normal je auto až překvapivě komfortní, takže při svižné jízdě doporučujeme zvolit sportovní mód. Ten poskytuje více jistoty a stability a to i na méně kvalitním povrchu. Z hlediska cestovního komfortu se Škoda Superb sice nemůže pochlubit nejlepším odhlučněním ve své třídě, za svými hlavními konkurenty však výrazně nezaostává.

Brzdy zaslouží pochvalu za vynikající účinnost, dobře se dávkují a nevadnou ani při ostřejším sešlápnutí brzdového pedálu. Účinnost posilovače řízení lze variabilně měnit pomocí ovladače jízdních režimů, chválíme však přesnost a relativně strmý převodový poměr. Ten zajistí velmi dobrou manévrovatelnost především ve městě. 

Resumé

Škoda Superb Combi v nejvyšší výbavě Laurin & Klement představuje vrchol nabídky. Vypadá reprezentativně, nabízí dostatečný komfort a pochvalu zaslouží i za vysokou úroveň zpracování. Obrovský vnitřní prostor tak dokáže sekundovat i velkoprostorovým vozům nebo automobilům vyšších tříd. Nejsilnější naftový dvoulitr je dobrá volba a skvěle funguje ve spojení se sedmistupňovým automatem. Pro ty, kteří často vyjíždí do hor, je navíc v nabídce i varianta s pohonem všech kol.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Superb Combi
Karosérie:Kombi
Motor:2.0 TDI DSG
Palivo:nafta
Rok výroby:2021
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:147 / 3600 - 4100 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:400 / 1750 - 3500 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:234 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 6,1 l
Velikost zav. prostoru:660 l
Objem nádrže:66 l
Pohotovostní hmotnost:1598 Kg
Nosnost:639 Kg
Základní cena:825 900 Kč (1.5 TSI, Ambition)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 057 900 Kč (2.0 TDI DSG, Style)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -