Nová Dacia Jogger – téměř sedmimístný rodinný vůz příjemně překvapil

Novinky
21.03.2022

F T G

Nová Dacia Jogger – téměř sedmimístný rodinný vůz příjemně překvapil

Právě v těchto dnech přichází na náš trh další novinka Dacie se zajímavým názvem Jogger. Tento automobil segmentu C si bere to nejlepší z každé kategorie. Má délku karosérie kombi, prostornost  jeho interiéru se blížící modelům MPV a také nabízí zajímavé prvky z kategorie SUV.

Dá se říci, že se jedná o skutečně unikátní vůz na současném  náročném a turbulentním automobilovém trhu. O verdiktu ale v konečném důsledku rozhodnou budoucí majitelé. O tom, že tento model má dobře našlápnuto, potvrzuje několik stovek objednávek ještě před vlastním zahájením prodeje v autosalónech této značky. Nová Dacia Jogger především nabízí nejlepší poměr mezi cenou, prostorností a víceúčelovým využitím a to je u řady českých uživatelů asi tím nejlepším kritériem.

Novinka v outdoorovém stylu

Nový Jogger díky své délce 4547 mm je největším vozem v nabídce Dacie a z hlediska jízdních vlastností rozhodně zajímavý je i rozvor 2897 mm. Šířka modelu je 1784 mm, výška 1632 mm a světlou výšku téměř 200 mm ocení uživatelé za zhoršených jízdních podmínek. Vůz nabízí dynamickou linií s vertikální přední maskou a širokou mřížkou. Zaujmou výrazné blatníky nebo spojler na zadních dveřích. Díky velkému rozvoru bylo možné zvětšit délku zadních dveří. Společně s bočním odsazením na úrovni oken je tak usnadněno nastupování na zadní sedadla. Technologie LED byla využita jak v předních denních světlech, tak i potkávacích světlometech. Světelný podpis novinky má tvar písmene Y. Podle stupně výbavy lze mít na střešní části také modulární podélné lišty, které je možné v případě potřeby upravit na příčníky. Vzniklý střešní systém je určený pro různé přepravy až do hmotnosti 80 kilogramů a to je jistě vítaná příležitost nejen pro přepravy kol, lyží nebo střešních boxů ale například i různého pracovního náčiní nebo dlouhých předmětů.

V interiéru překvapí široká palubní deska s kvalitními materiály v  různých barevných kombinacích. Nechybí zde i několik praktických úložných prostor. To nejzajímavější v kabině je asi variabilita sedadel, která umožňuje přizpůsobit se různému počtu osob a nákladu. Díky třem řadám sedadel přepraví Jogger až sedm dospělých osob. Ve druhé řadě jsou tři variabilní sklopná sedadla, ve třetí dvě samostatně sklopné plnohodnotné sedačky. V pětimístné verzi je kapacita pro náklad při sklopení sedadel druhé řady až 1819 litrů. V závislosti na zvolené  výbavě jsou v nabídce  ve druhé řadě sklopné stolky nebo úchyty ISOFIX pro dětské sedačky. Ve třetí řadě  nechybí loketní opěrka a výklopné zadní okno. Navíc díky výšce vozu a sedadel je i v zadních řadách dostatečný prostor pro pohodlné cestování dospělých osob. Dacia Jogger se také bude prodávat v limitované sérii Extreme s výraznějším vzhledem. Ta nabídne čtyři barvy karosérie  v kombinaci s černou barvou střešních lišt, zpětných zrcátek a ráfků kol. Barevně bude odlišná i spodní část předních a zadních nárazníků. Další rozlišovací prvky najdeme i v interiéru a tato série bude s nadstandartní výbavou.

Osvědčená benzínová a plynová motorizace

Budoucí uživatel si dnes může vybrat mezi novým benzinovým agregátem 1.0 TCe 110 nebo motorem TCe 100 LPG, který pracuje na kombinované použití benzinu a LPG. Obě hnací jednotky mají Start & Stop a splňují normu Euro 6D Full. Nabízené motory se dodávají  s manuální šestistupňovou převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní (81 kW). Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Disponuje točivým momentem 190 Nm již při 1 750 ot./min., maximální točivý moment je 200 Nm při 2900 ot./min.. Nový TCe 110 disponuje variabilním časováním ventilů, variabilním olejovým čerpadlem a využívá řady účinnějších materiálů podporujících výkon a snížení spotřeby paliva. Integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování pomáhají snižovat emise CO2.

Dacie dnes prakticky jako jediná nabízí kompletní řadu vozidel na dvojí palivo, benzín a LPG. Přitom kapacita palivové nádrže je shodná jako u benzínové verze. Nádrž LPG se nachází na místě rezervního kola. Smíšená spotřeba motoru 1.0 TCe LPG v cyklu WLTP začíná na 7.4 l/100 km. Při jízdě na LPG vypouští Dacia Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor. To podstatné pro uživatele je dojezd přes 1 000 km díky dvěma nádržím: 40 litrů na LPG a 50 litrů na benzín.

V roce 2023 doplní současnou nabídku motorizace hybridní verze. Dacia Jogger tak bude prvním modelem značky s touto pokrokovou technologií a stane se nejdostupnějším sedmimístným hybridem na trhu. Hybridní technologie je  založena na benzínovém motoru 1,6l doplněným dvěma elektrickými motory (jedním „e-motorem“ a jedním vysokonapěťovým starter-generátorem) a multimódovou bezspojkovou převodovkou. Rekuperační brzdění kombinované s vysokou samodobíjecí kapacitou baterie 1,2 kWh (230V) a účinností automatické převodovky umožní dosáhnout až 80 procent doby jízdy ve městě pouze na elektřinu. Celkově se tak sníží spotřeba ve srovnání s odpovídajícím spalovacím motorem především v městské aglomeraci při shodném stylu jízdy až o 20 procent. Další výhodou je stoprocentní elektrický pohon při rozjezdu, pohodlné řízení díky automatické převodovce a velmi snadné každodenní používání. V jízdní praxi to především umožní automaticky přizpůsobit řízení a optimalizovat tak vlastní provoz a energetickou náročnost.

Moderní technologie a konstrukční řešení

Dacia Jogger přichází s třemi úrovněmi multimédií. První je Media Control ovládaný smartphonem, další Media Display s dotykovou osmipalcovou obrazovkou a třetí Media Nav s navigací a zrcadlením telefonu přes Wi-Fi. Novinka nabízí uživatelům základní konektivitu s držákem telefonu, digitální obrazovku TFT 3,5 palců na přístrojovém štítu a podle verze až tři zásuvky 12 V k nabíjení tabletu kdekoliv. Sériovou nabídku doplňují další užitečná zařízení jako ovladače na volantu pro omezovač rychlosti a automatické rozsvícení světel díky světelnému senzoru. V rozšířené výbavě jsou přední vyhřívaná sedadla, automatická  klimatizace s digitálním displejem, bezklíčkový přístup a startování s handsfree kartou s dálkovým odemykáním kufru. Dále i automatické zapnutí stěračů, elektronická parkovací brzda, zadní parkovací kamera, systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací senzory vpředu i vzadu.

 Za pozornost stojí moderní platforma včetně zesílené konstrukce karoserie a z hlediska bezpečnosti je ve výbavě šest airbagů. Nechybí ani asistenti řízení poslední generace. Například automatické nouzové brzdění, kdy systém pomocí předního radaru ověřuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a pokud je zjištěno riziko kolize vizuální a zvukový signál upozorní řidiče. V případě nouze se automaticky aktivují brzdy nebo se posílí brzdný účinek v případech, že řidič nezabrzdí nebo brzdí nedostatečně. Další systém hlídání mrtvých úhlů upozorní řidiče na možnou kolizi s jiným vozidlem ze strany nebo zezadu. V nabídce najdeme  také asistent parkování nebo asistent rozjezdu do svahu. Dacia Jogger je standardně vybavena omezovačem rychlosti a ESP poslední generace a podle stupně výbavy i tempomat s ovládáním přímo na volantu.

První dojmy a příjemná cenová nabídka

V provozu působí nový Jogger velmi příjemně a díky propracovanému podvozku a tlumení je jízda komfortní i na nerovnostech. Pocitově je znát, že tento vůz s velkým rozvorem je připraven na jízdu i s větším počtem pasažérů a nákladu. Motor je bez výraznější špičky, táhne v celém spektru otáčkoměru prakticky lineárně. Oceňujeme příjemné řízení, stabilitu v zatáčkách i dostatečný výkon obou hnacích jednotek, které dobře vyhovují pro běžný silniční provoz. Řidič musí při jízdě zejména co nejlépe využívat všech možností manuální šestistupňové převodovky, která ve spojení s motorem dokáže dosáhnout velmi slušných jízdních parametrů. Výraznější odhlučnění rozhodně tomuto novému modelu prospělo stejně jako zesílené vyztužení celé karosérie včetně dveří.

V aktuální nabídce jsou tři stupně výbavy, Essential, Comfort a Extreme. Zákazník si může zatím vybrat u tohoto modelu mezi motorem TCe 110 nebo TCe 100 LPG. Ceny Joggeru v základní výbavě Essential s motorem TCe 100 LPG začínají na 373500 Kč v pětimístném provedení, varianty s třemi řadami sedadel pro sedm cestujících jsou vždy o 23 000 Kč dražší. V druhém stupni výbavy již nechybí manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna, tempomat, střešní lišty, hliníková kola nebo parkovací senzory. Například jeden z nejlépe vybavených modelů nové Dacie Jogger v pětimístném provedení Extreme s plynovým motorem, automatickou klimatizací, příplatkovými vyhřívanými předními sedadly a Pakety Media Nav a Technologie Extreme se aktuálně prodává za 477 000 Kč. Další informace o této zajímavé novince, která právě v těchto dnech přichází na náš trh, přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -