Peugeot 5008 GT Pack 2.0 BlueHDI 180 EAT8 – modernizovaný velikán

Testy
11.03.2022

F T G

Peugeot 5008 GT Pack 2.0 BlueHDI 180 EAT8 – modernizovaný velikán

Ačkoliv je Peugeot 5008 považován za SUV, absence pohonu všech kol a sedmimístný interiér stále vrací původní myšlenku o MPV. Není žádným tajemstvím, že právě bohatý vnitřní prostor vozu zajistila zejména modulární platforma EMP2. Testovali jsme vrcholové provedení GT Pack s úsporným vznětovým motorem 2.0 BlueHDI.

Styl a prostor. Tak by se dal definovat Peugeot 5008 na první pohled. V rámci modernizace se navíc přední část přiblížila menšímu modelu 3008. Samozřejmostí jsou výrazné „kly“ LED světlometů pro denní svícení a elegantně působí také bezrámová maska bez stylisticky jasného ohraničení.

V rámci nejvyšší výbavy GT Pack se přední část navíc chlubí chromovanými fazetami ve tvaru šachovnice, což vozu přidává jistou dávku luxusu. Netradiční dojem činí i černá střecha Black Diamond námi testovaného provedení. Vpředu dominují LED světlomety s originálním tvarem, perfektní účinností, kterým nechybí ani světelný režim pro jízdu za snížené viditelnosti např. v mlze. Mohutně pak působí hranatá záď, jež dostala tmavší sdružené svítilny, jež rovněž využívají full LED technologii.  

Devatenáctipalcová litá kola s diamantovým výbrusem jsou součástí nejvyšší výbavy GT Pack námi testovaného vozu. Ve standardu dvou vrcholných výbav (GT a GT Pack) je rovněž paket Look GT, který přináší řadu jedinečných prvků. Kromě zmiňované originální masky chladiče, stojí za zmínku chromovaný dekor bočních dveří, okenní lišty nebo práh zadního nárazníku se spodní mřížkou. Jedinečný styl přináší také lemování podběhů kol, kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě nebo okrasné prahy předních dveří v nerezovém provedení.

Prostor pro sedm

Po usednutí do vozu zaujme nezaměnitelný interiér s několika originálními prvky. Volant je spíše tvaru osmiúhelníku, velmi rychle si na něj však zvyknete. Jedinou výtku máme k jeho nastavení v podélném směru, jde pouze málo přitáhnout k tělu. A právě to by ocenili zejména řidiči vyšší postavy.

Příjemné jsou alcantarové dekory ve dveřích a na palubní desce, stejně jako prošívaná alcantara na sedadlech. Místo klasických přístrojů je zde i-Cockpit, který zahrnuje 12,3 palcový přístrojový štít se spoustou funkcí a praktických zobrazení. Řidič si zde může nakonfigurovat vlastní nastavení, například dát si do popředí navigaci a některé informace potlačit nebo stáhnout až na minimum. V rámci modernizace je navíc tento systém rychlejší a dostal také lepší grafiku. Novinkou je i možnost zobrazit si na displeji výstup z infračervené kamery, která zobrazuje chodce, cyklisty nebo zvěř. Za noční vidění však zaplatíte 38 tisíc korun.

Celý interiér je v noci příjemně nasvícen LED světly s možností nastavení nebo vypnutí. Ve zdařilém interiéru nechybí řada úložných prostorů a praktických a účelově řešených držáků. Centrální displej infotainmentu má úhlopříčku deset palců a nechybí mu například 3D online navigace s hlasovým ovládáním a pěknou grafikou. Ovládání probíhá dotykově nebo na sedmimístné klávesnici uprostřed pod displejem. Na ní se přepíná rádio, klimatizace, navigace, nakonfiguruje se nastavení funkcí vozidla nebo nastaví telefon a další aplikace.

Velmi pohodlným sedadlům vpředu nechybí masážní funkce a dokonce lze volit z několika vůní, které vychází z výdechů klimatizace. Druhou řadu tvoří tři samostatná sedadla a ve třetí další dvě, která se ovládají velmi lehce. Po jejich sklopení do podlahy je k dispozici zcela rovná plocha pro zavazadla. Třetí řadu lze také snadno úplně vyndat a získat tento prostor navíc. V druhé řadě lze jednotlivé sedáky podélně posouvat a opěradla nastavit do pěti různých úhlů. Základní objem zavazadelníku je 780 litrů při pětimístném uspořádání a po sklopení opěradel druhé řady 1940 litrů.

Za volantem

Pod kapotou námi testovaného vozu se nacházel vznětový čtyřválec 2.0 BlueHDi, který se nabízí výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. Jeho nejvyšší výkon činí 130 kW při 3750 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Přísné emisní normy pomáhá plnit oxidačně-redukční katalyzátor s filtrem pevných částic a samozřejmostí je i vstřikování močoviny AdBlue.

Testovaný turbodiesel je charakteristický solidním zátahem a kultivovaným chodem. Pochvalu také zaslouží za dobré odhlučnění. Po sešlápnutí plynového pedálu se motor ochotně žene do otáček a navíc si skvěle rozumí s osmistupňovým automatem od japonského Aisinu s hydrodynamickým měničem. Řazení je velice plynulé a převodovka řadí intuitivně. Do úzkých ji dostanete snad jen při snaze o sportovní jízdu, při které bychom ocenili o něco rychlejší reakce. To ale prostornému Peugeotu 5008 s klidem odpustíme. A jaká je spotřeba pohonných hmot?

V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem sedmilitrové hranice. Mimo město lze apetit motoru snížit k 6 l/100 kilometrů, ve městě pak počítejte se spotřebou 7,4 l/100 km. Při dálničním limitu 130 km/h točí motor příjemných 1900 ot/min. a spotřebuje pouhých 6,5 l/100 km. Palivová nádrž má pouze průměrný objem 56 litrů.

Naladění podvozku je spíše komfortní, což koresponduje s pojetím vozu. Auto se hravě přenáší přes nerovnosti a palec nahoru zaslouží i odhlučnění interiéru. Cestování po rovných silnicích na delší vzdálenosti je příjemnou záležitostí. Karosérie se v zatáčkách trochu více naklání, což je daní za luxus a je potřeba si na to zvyknout.

Resumé

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi ve špičkové výbavě GT Pack vypadá po modernizaci velmi dobře. Auto nabízí dostatečný prostor pro vícečlennou rodinu a to díky sedmimístnému uspořádání. Bohatá výbava navíc zvyšuje cestovní komfort v neposlední řadě také bezpečnost. Pochvalu zaslouží i pružný turbodiesel a pohodlný podvozek. Výhradu máme snad jen proti absenci pohonu všech kol, který by měl být u vozu této kategorie s cenovkou atakující milion korun samozřejmostí.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:5008
Karosérie:SUV
Motor:2.0 BlueHDi 180 EAT8
Palivo:nafta
Rok výroby:2021
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1997 ccm
Nejvyšší výkon:133/3750 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:400/2000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:215 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,2 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:-/-/5,9 l
Velikost zav. prostoru:780 l
Objem nádrže:56 l
Pohotovostní hmotnost:1682 Kg
Nosnost:598 Kg
Základní cena:709 000 Kč (1.2 PureTech 130 MAN6, Active Pack, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:934 000 Kč (2.0 BlueHDi EAT8, Allure Pack, akční cena)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -