Modernizované Audi A4 se na našem trhu prodává již od prosince. Tento vůz prošel na sklonku loňského roku výraznou úpravou a právě jeho inovované provedení má navázat na prodejní úspěchy původního modelu A4. Příchod zcela nové generace se očekává v roce 2007, prezentovaný vůz si tak pravděpodobně prošel posledním vylepšením.
Příchod zcela nové generace se očekává v roce 2007, prezentovaný vůz si tak pravděpodobně prošel posledním vylepšením. To co nejvíce přitahuje pozornost kolemjdoucích je bezesporu mohutná maska chladiče. Tento prvek si původně našel své uplatnění u exkluzivní varianty automobilu A8 a stále častěji se využívá i u jeho mladších sourozenců a nutno dodat, že úspěšně. Vozům se čtyřmi kruhy ve znaku totiž dodává jistou dávku elegance a zároveň sportovního střihu. |
Také vzadu podle koncových svítilen si lze všimnout podobného ztvárnění jako u luxusní limuzíny A8, která však podle našeho názoru disponuje pohlednějším ztvárněním, což je bezesporu dáno jejími úctyhodnými rozměry. |
V rámci této koncepce tak audi postupně sjednocuje základní designové prvky svých vozů. Sedan A4 podle současných trendů automobilů segmentu střední třídy prodloužil (o 38 mm) oproti své původní verzi. V interiéru se mnoho nezměnilo, nesmíme ale zapomenout na nový tříramenný volant se středem efektně kopírujícím tvar masky předního chladiče. Přepracované jsou rovněž i některé ovladače s ergonomicky řešeným tvarováním. |
Přístrojová deska má líbivé bílé podsvícení, které neruší posádku ani při dlouhých nočních jízdách, analogové přístroje jsou lemované chromovanými rámečky. |
Příkladem pro některé automobilové výrobce by mohla být vysoká kvalita dílenského zpracování každého detailu. Hlavními atributy jsou plasty z měkkého materiálu a dokonalé slícování jednotlivých částí. Odměnou za důmyslné zpracování vnitřního prostoru může být absence jakéhokoli drnčení a vrzání a to i při jízdě po nekvalitním povrchu městských komunikací. Sedadla jsou příjemně tuhá přesně tak jak jsme u tohoto výrobce zvyklí. |
Nohy posádky vpředu poněkud omezuje relativně široký středový panel. Zadní opěradla se dají sklopit, nedělený sedák ale zamezuje vytvoření úplně rovné plošiny. Zavazadlový prostor se proti předchůdci zvětšil o 18 litrů, jeho objem je udáván hodnotou 460 l. |
Ložná hrana se nachází ve výšce 694 mm. Výborné jízdní vlastnosti jsou udávány zejména pohonem všech kol quattro, který zaručuje příkladnou stabilitu i v situacích, kdy vozy s pohonem jedné nápravy ztrácejí přilnavost. V mezních podmínkách se nové audi sune ze zatáčky spíše bokem a nikoli po tečně nebo s předbíhající zádí. Bohatá výbava zahrnuje již v základu šest airbagů, samočinnou dvouzónovou klimatizaci a v neposlední řadě elektronický systém ESP s možností jeho vypnutí. |
Vůz byl navíc vybaven příplatkovými sedmnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 235/45 R17. Tvrdší charakter rovněž podtrhoval sportovní podvozek. |
Z téměř padesáti různých konfigurací modelu A4 jsme si vybrali sedan s druhou nejsilnější benzinovou motorizací 2.0 TFSI. Mezi jeho přednosti bezesporu patří kultivovaný chod a vynikající pružnost. Pohonná jednotka solidně zatahuje již od 1600 ot./min. až do 6500 ot./min. Nejvyšší výkon 147 kW je dobře využitelný zejména v kombinaci s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Spotřeba se během našeho redakčního testu pohybovala kolem 10,5 l/100 km, což je s přihlédnutím k výkonnému motoru a stálého pohonu všech kol uspokojivá hodnota. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Audi A4 2.0 TFSI |
Motor |
Přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1984 ccm. Nejvyšší výkon 147 kW při 5100 – 6000 ot. /min. Největší točivý moment 280 N.m při 1800 – 5000 ot./min. |
Převodné ústrojí |
Stálý pohon všech kol (mez. Diferenciál Torsen). Šetistupňová přímo řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná, čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 238 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 12,6/6,6/8,8 l /100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 264,8 cm. Celkové vnější rozměry 456,8/177,2/142,7 cm. Palivová nádrž 63 l. |
Základní cena |
1 150 000 Kč |
Tým Autoindex.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Audi |
Model: | A4 |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.0 TFSI |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |