Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid – úsporný svět

Testy
14.02.2022

F T G

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid – úsporný svět

Model Galaxy od Fordu je snem všech zákazníků, kteří pro svoji rodinu potřebují velký prostor. Přestože kategorie MPV pomalu zůstává v zapomnění, svými praktickými vlastnostmi většinou převyšují stále oblíbenější SUV. Testovali jsme model s hybridním pohonným ústrojím.

Čtvrtá generace Fordu Galaxy je na trhu již od roku 2015, a tak není divu, že Ford v roce 2019 přistoupil k omlazení tohoto modelu. Jedinou nabízenou variantou u nás je automobil s hybridní technologií pod kapotou, přestože se ještě nedávno Ford Galaxy prodával také s osvědčeným turbodieselem. Na svědomí to pochopitelně mají přísné emisní normy. Není se čeho obávat, hybridní technologie je technicky shodná pohonným systémem v modelové řadě Kuga HEV. A zde funguje perfektně.

Dynamický vzhled a ergonomický interiér

Poslední verze Fordu Galaxy se chlubí nově tvarovanými světlomety a rozměrnou masku chladiče. To přínáší jasný sportovní nádech, což je v souladu s posledním designovým rukopisem této značky. Styl protáhlých předních světlometů se jasně promítá rovněž do bočních partií vozu s výrazným prolisem.

Zadní část karosérie je poměrně vysoká a jasně potvrzuje, že skrývá prostorový potenciál. Objemný zavazadelník zkrátka neumožnil aerodynamicky svažující se střechu ve stylu modelu S-Max. Přeci jen se model Galaxy zaměřuje více na praktičnost, než krásu. Všímáme si také poměrně vysoké karosérie, která umožňuje pohodlné nastupování, stejně jako převoz rozměrného nákladu.

Po usednutí za volant námi testovaného vozu nově potěší příplatkové komfortní sedadlo řidiče s výsuvným sedákem. Polstrování je příjemně tuhé a neunaví ani při delším cestování. Nutno ale dodat, že i standardní sedadlo spolujezdce nabídne dostatečný komfort. Přístrojová deska má originální architekturu s převahou klasických tlačítek. Jejich rozmístění sice není optimální, pokud si však na něj zvyknete, poskytnou intuitivní ovládání.

Palec nahoru zaslouží interiér za skvělé zpracování a kvalitní použité materiály.  Potěší také kvalitní audiosoustava se skvělým zvukem. Snad jen grafika displeje infotainmentu by mohla být lepší. Klasické analogové přístroje v kapličce přístrojové desky působí v kombinaci s integrovanými displeji stále atraktivně a navíc přehledně.

Dominantou testovaného modelu je samozřejmě vnitřní prostor. Vpředu je místa na rozdávání a všude je spousta odkládacích přihrádek. Druhá řada se chlubí trojicí samostatných sedadel, které lze variabilně posunovat a sklápět dle potřeby. Všechny mají Isofix, takže lze vzadu umístit až tři dětské sedačky. Nadstandardní místo je vzadu ve všech směrech a to i v oblasti hlavy. Dalším překvapením je pak zavazadlový prostor.

Ten nabízí v rámci pětimístného uspořádání objem 1301 litrů. Ano, čtete správně. Automobil lze jednoduchým stisknutím tlačítka v zavazadelníku transformovat na sedmimístnou variantu. Dvojice sedadel ve třetí řadě se totiž elektricky vysunou z podlahy zavazadelníku. Tyto sedadla poskytnou dostatečný komfort pouze osobám nižšího vzrůstu, pro převoz dětí však rozhodně stačí. Navíc i v sedmimístném uspořádání lze do vozidla naložit až 300 litrů nákladu. Po sklopení všech zadních sedadel převeze Ford Galaxy náklad o úctyhodném objemu 2339 l.

Výbava Titanium testovaného vozu je rozhodně dostatečná pro komfortní jízdu. Samozřejmostí je multifunkční volant, automatická klimatizace, navigační systém nebo sedmnáctipalcová kola. Potěší pak vyhřívaný volant, sedadla i čelní sklo nebo přítomnost 230 V zásuvky. Ve standardu je překvapivě také zmiňovaná třetí řada sedadel. Bravo!

Efektivní hybridní systém a sofistikovaný podvozek

Hybrid Fordu Galaxy kombinuje atmosférický benzinový čtyřválec 2.5 Duratec s elektromotorem. Nejvyšší výkon systému činí 140 kW při 5500 ot/min a maximálního točivého momentu 200 Nm motor dosahuje při 4500 ot/min. Energie se ukládá v baterii s kapacitou 1,1 kWh, která je tvořena šedesáti články a skrývá se pod podlahou zavazadlového prostoru. Zajímavostí je, že zástavba lithium-iontového nezmenšila vnitřní prostor vozu. Baterie se nabíjí výhradě rekuperací, takže ze zásuvky dobít nelze.

Hybridní systém je spojen s bezstupňovou převodovkou eCVT, která simuluje rychlosti, ale ve skutečnosti neřadí. K hybridnímu pohonu se však hodí, systém je totiž naladěn spíše na poklidnou jízdu, než dynamiku. Navíc simulace řazení částečně zlepšuje pocit z jízdy. I přes uváděný solidní výkon se dvoutunový Ford Galaxy chová velmi kultivovaně a nadprůměrný zátah tedy chybí. Na druhou stranu je nutné zmínit, že je pro běžnou jízdu jeho agilita dostačující.

Zvyknout si tak posádka musí zejména na specifický charakter převodovky eCVT, která při akceleraci udržuje motor ve vysokých otáčkách.  Pokud je akumulátor dostatečně nabitý, stará se o pohon výhradně elektromotor, což platí i pro popojíždění ve městě. Při rychlostech nad 80 km/h se ale téměř vždy zapojí i spalovací čtyřválec. Na nepříjemné cuknutí či vibraci však zapomeňte, celkový projev hybridního systému je velmi plynulý.

Pochvalu zaslouží také spotřeba pohonných hmot, která je podle nás jeho hlavní předností. V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem pětilitrové hodnoty. Na dálnici se apetit pohyboval na hranici 6,5 l/100 km a ve městě hodnota spotřeby rovněž začínala pětkou. Tyto hodnoty zaslouží respekt, obzvláště u MPV vozu s pohotovostní hmotností  2054 kilogramů a vyšší stavbou karosérie. Palivová nádrž o objemu 65 litrů tak zajistí nadprůměrný dojezd bez tankování.

Skutečnost, že podvozky u Fordu umí, dokazuje automobilka i na tomto velkoprostorovém modelu. Auto je tuhé a ovládá se velmi přesně. Zároveň nabízí dostatečný komfort, takže se hravě vypořádá s nerovnostmi našich silnic. Podvozek ale není přehnaně houpavý a karosérie se tedy v zatáčkách příliš nenaklání. Dobrou zprávou také je perfektní odhlučnění interiéru, což eliminuje pronikání nepříjemných rázů od kol.

Řízení je přesné a dostatečně strmé. Navíc se nám líbí, že řidiči poskytuje určitou zpětnou vazbu od předních kol. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.

Resumé

Ford Galaxy 2.5 Duratec Hybrid se aktuálně nabízí pouze v nejvyšší specifikaci Titanium. Díky atraktivnímu zvýhodnění, automobil nyní seženete za 984 900 Kč. Tato nabídka v kombinaci s praktickými vlastnostmi vozu představuje jedinečný poměr výkonu a to nejen pro velkou rodinu. Samozřejmostí je pak solidní kvalita zpracování a skvěle fungující hybridní pohonný systém s úsporným projevem a dostatečnou dynamikou.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Ford
Model:Galaxy
Karosérie:MPV
Motor:2.5 Duratec Hybrid
Palivo:hybrid
Rok výroby:2021
Technické parametry
Typ motoru:Atmosférický zážehový + elektromotor
Válce:4
Objem motoru:2490 ccm
Nejvyšší výkon:110 / 5500 přepočtený výkon soustavy 140 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:200 / 4500 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:182 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:6,4 / 5,4 / 6,1 l, kWh
Velikost zav. prostoru:1301 (pětimístné uspořádání) l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):65
Pohotovostní hmotnost:2054 Kg
Nosnost:544 Kg
Základní cena:984 900 Kč (2.5 Duratec Hybrid /HEV/, Titanium, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:984 900 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -