Nový Renault Megane E-Tech Electric – atraktivní nabídka na prahu nové éry

Novinky
07.02.2022

F T G

Nový Renault Megane E-Tech Electric – atraktivní nabídka na prahu nové éry

Představená novinka je prvním modelem nové generace, který měl svoji světovou premiéru na loňském autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově. Již při prvním představení veřejnosti zaujal právě tento model svým dynamickým a elegantním stylem. Jeho tvůrci především plně využili novou platformu CMF-E, která umožnila zoptimalizovat poměr velikosti, prostornosti a všestrannosti použití.

Megane E-Tech Electric je jedním z prvních  výsledků technologického úsilí v rámci plánu Renaulution v oblasti elektromobility v nových prostorách Skupiny Renault na severu Francie. V České republice lze tento vůz objednávat od února 2022 a prodej bude zahájen v březnu.

Na sto procent elektrický

Novinka je postavena na modulární elektrické platformě CMF-EV, která je shodná   s partnerským Nissanem Ariya.  Na délku měří vůz 4,21 metrů, na výšku 1,5 metrů, je široký 1,78 metrů a celková hmotnost činí 1624 kilogramů.  Na velmi příjemných jízdních vlastnostech se výrazně podílí rozvor dosahující téměř 2,7 metrů, který ve spojení s krátkými převisy umožnil nabídnout elegantní proporce.

Zajímavostí na karosérii jsou například přední zapuštěné kliky, které se  při otevírání automaticky vysouvají spolu s uvítacím osvětlením LED světlometů. Zadní kliky najdeme v C – sloupku a  ke zdařilému vzhledu směřují také  až dvaceti palcová kola podle úrovně výbavy. Ty společně s oplášťovanými podběhy dost podstatně zvýrazňují celkově elegantní vzhled automobilu, který navíc jako první používá i zcela nové logo francouzského výrobce Renault.

Díky nové platformě dostal vůz velmi slušný vnitřní prostor nejen pro pasažéry, ale také pro přepravu různých nákladů v zavazadelníku o objemu 440 litrů. Jeho součástí je i  22 litrová schránka na nabíjecí kabely. Interiéru dominuje přepracovaná palubní deska s dvojicí digitálních displejů ve tvaru obráceně ležícího písmene L.

Nový panel tvoří digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palců a vertikálně orientovaný až dvanácti palcový dotykový displej infotainmentu s vysokým rozlišením opět podle úrovně výbavy. Multimediální systém označený jako OpenR Link má podporu Android Auto a Apple CarPlay včetně bezdrátové konektivity případně automatickou aktualizaci FOTA. Pod tímto panelem najdeme několik tlačítek pro rychlý přístup do dalších systémů.

Novinka aktuálně nabízí téměř 26 asistenčních a bezpečnostních systémů, z nichž řada je poslední generace. V tomto směru za pozornost stojí částečné autonomní řízení a kontextový adaptivní tempomat, zohledňující mapy a dopravní značení. Samo zpomalí například před kruhovým objezdem nebo v obci. Nechybí samočinné parkování a chytré vnitřní zrcátko, promítající volitelně obraz ze zadní kamery. Nový Megane je prvním vozidlem značky s plně integrovanými službami Google. Díky nim tak lze využít například on-line navigaci, služby či velmi dobře funkční hlasové ovládání.

Nabídka elektromotorů a zdroje energie

Vlastní pohon zabezpečuje synchronní motor s vinutým rotorem, který má poskytovat lepší výkon než agregáty s technologií permanentních magnetů. Na tomto elektromotoru pracovali specialisté  Renaultu téměř deset let. Absence vzácných kovů má mít příznivý vliv jak na výrobní náklady, tak i životní prostředí. Dalším přínosem je jeho kompaktnost a snížená hmotnost na 145 kilogramů. Megane E-Tech Electric je nabízen ve dvou výkonnostních variantách. Ta základní představuje nejvyšší výkon 96 kW (130k) a 250 Nm.

Druhá silnější verze pak 160 kW a téměř 300 Nm točivého momentu. Nejvyšší rychlost je u výkonnějšího provedení výrobcem omezena na  160 kilometrů za hodinu při zrychlení  z 0 na  100 km  za 7,5 sekundy. K dispozici jsou čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které je možné volit pádly umístěnými pod volantem od úrovně 0 (žádné rekuperační brzdění) až po úroveň 3 (maximální rekuperace a optimalizované brzdění motorem pro velmi intuitivní řízení ve městě).

Jako zdroj energie byla použita ultralehká baterie, která je vysoké pouze 110 mm. Progresivní tvarová koncepce umožnila snížit celkovou výšku vozu, zlepšila těžiště a  ve výsledku  výrazně i  aerodynamiku. Tento lithium – iontový zdroj o váze 395 kilogramů pracuje s novou technologií NMC od LG. Obsahuje více niklu a méně kobaltu ve prospěch vyšší energetické hustoty až 600Wh/l a nechybí ani přepracovaný systém chlazení kapalinou.

V aktuální nabídce jsou dnes dvě varianty elektrického zdroje 40 a 60 kWh. Slabší provedení nabízí dojezd až 300 kilometrů, silnější provedení pak 470 kilometrů. K nabíjení lze použít wallbox s výkonem 7,4 kW,  veřejných nabíječek s výkonem 22 kW nebo rychlonabíječek s výkonem až 130 kW. V posledním uvedeném případě tak lze získat dojezd okolo 300 kilometrů během přibližně 30 minut.

Pestrá paleta sériové a volitelné výbavy

Aktuální ceny začínají na 890 000Kč a za to pořídíte Renault Megane E-Tech electric s motorem EV40 130k ve výbavě Equilibre. Mezi hlavní prvky výbavy tohoto modelu patří například systém varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy a nouzovým zastavením, volant potažený umělou kůží, manuální klimatizace, hands-free karta Renault, 2 USB vstupy vpředu, zadní parkovací senzory  nebo zadní parkovací kamera.

Nechybí také tempomat a omezovač rychlosti, pádla pod volantem pro nastavení rekuperace, full LED přední světlomety, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, multimediální systém openR link 9", audiosystém Arkamys Classic, 4 reproduktory, přístrojový štít 12,3"  nebo disky kol z lehkých slitin 18 palců. Ve stejné nejnižší výbavové kategorii Equilibre lze zakoupit i verzi s motorem EV60 220 k za 1 010 000Kč.

Další dvě výbavy s názvy Techno a Iconic  se nabízí pouze se silnější hnací jednotkou EV60 220k. Zde navíc oproti základnímu modelu je například zabudován systém rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na překročení nejvyšší povolené rychlosti, volant potažený kůží, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant nebo dvouzónová automatická klimatizace.

Za pozornost stojí také  světlomety adaptive LED vision s funkcí mlhových světel, disky kol z lehkých slitin 20 palců, automatické přepínání dálkových světel nebo čalounění v kombinaci umělé kůže a recyklované textilie ELZA REC. Nejvyšší úroveň výbavy  se jmenuje Iconic a ta navíc nabízí přední, boční a zadní parkovací senzory, multimediální systém openR link 12", navigaci, služby Google, prémiový audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktory včetně subwooferu. Tyto modely mají  kožené čalounění Riviera černá titane,  přední nárazník se zlatou lištou nebo dvoubarevné provedení karoserie.

Cena tohoto špičkového elektrického modelu je 1 160 000 Kč. V aktuálním přehledu dovozce najdeme i další příplatkovou výbavu a zajímavé originální příslušenství Renault. Další informace o této plně elektrické novince, která právě nyní přichází na český trh, přineseme v redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -