DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 EAT8 – luxusní volba s konvenčním čtyřválcem

Testy
24.01.2022

F T G

DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 EAT8 – luxusní volba s konvenčním čtyřválcem

Nároční zákazníci toužící po originalitě velmi často hledají stylové SUV. Model DS 7 Crossback bezesporu patří do této kategorie, protože ve zpracování využívá jedinečné nápady této značky. Testovali jsme variantu s benzinovým motorem 1.6 PureTech pod kapotou, který je osvědčenou pohonnou jednotkou koncernu PSA.   

DS 7 Crossback zaujme především netradičně zpracovaným interiérem se zajímavými detaily a i díky tomu dokáže vzbudit silné emoce. V kombinaci s originálním vzhledem a kvalitní technikou PSA je tak v hledáčku zájemců o prémiový vůz, kteří z nějakého důvodu odmítají tradiční německé výrobce. Jak se s ním jezdí, jsme zkoušeli, v rámci našeho redakčního testu modelu DS 7 Crossack 1.6 PureTech 225 EAT8.

Výstřední SUV

DS 7 Crossback přitahuje pohledy kolemjdoucích a to prakticky kdekoliv s ním zastavíte. Může za to zmiňovaný originální vzhled vozu včetně několika výstředních prvků. Dominantou přední části je vertikální maska s propracovaným šestiúhelníkovým tvarem krytu chladiče, která přesně zapadá do stylu automobilky DS. Pozornost také zaslouží zajímavé zpracování mřížky s uprostřed umístěným logem výrobce nebo vystupující hrany předního a zadního blatníku. Navíc devatenáctipalcová kola s povedeným tvarem litých disků tomuto modelu opravdu sluší.

Odemykání vozu dálkovým ovladačem znamená diodové divadlo pro kolemjdoucí. Moduly zastavěné v předních LED světlometech se totiž podbarví a vertikálně se otočí o 180 stupňů. Svislé denní svícení se navíc aktivuje, což dokresluje doslova slavnostní okamžik. Jedinečně působí také zadní sdružené svítilny, které díky 3D Full LED technologii vytvářejí trojrozměrný motiv podobný krystalu. Světlená technika však nabízí i řadu praktických funkcí a nutno dodat, že je její účinnost při jízdě v noci na vynikající úrovni.

Karosérie svými rozměry rozhodně neřadí vůz DS 7 Crossback do největšího segmentu SUV. S délkou 4573 milimetrů snese totiž srovnání spíše s konkurenty typu Audi Q5, která je dokonce o nějaký ten centimetr delší. Ale i tak nabízí solidní vnitřní prostor, jenž při porovnání s konkurencí rozhodně obstojí. Zavazadelník nabízí objem až 555 litrů, který lze jednoduchým sklopením zadních sedadel zvětšit až 1752 litrů. Je dobře přístupný a po sklopení zadních opěradel vzniká zcela rovná plocha. Zavazadlový prostor se navíc chlubí i zdvojeným dnem. Vlastní kabina rovněž poskytuje dostatek místa a to prakticky ve všech směrech.

Prémiový charakter interiéru dodávají líbivá elektricky ovládaná sedadla. Mají skvělé tvarování a neunaví ani při delší jízdě. Dále se chlubí účinným vyhříváním, ventilováním a potěší také několika programy masážní funkce. Tvar trojrozměrného diamantu se v celém interiéru promítá do prošití sedadel, výplní dveří a v neposlední řadě také do jednotlivých ovladačů.

Dominantním prvkem je atraktivní dvanáctipalcový displej infotainmentu, stejně jako stylové analogové hodiny B.R.M. R 180, které rovněž byly součástí standardní výbavy námi testovaného vozu. Po nastartování se hodinky vyklopí podobně jako světelná technika zvenku. Zkrátka propracovanost a špičkové dílenské zpracování tohoto SUV je vidět na každém detailu.

Při jízdě jsme ocenili moderní systémy, jako například adaptivní tempomat, kamerový systém automatického nouzového brzdění nebo sledování pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery. Palec nahoru zaslouží i skvěle fungující navigační systém včetně digitálního tuneru. Zajímavostí je paket DS Sensorial Drive, který nabízí možnost individualizace dvou uživatelských módů.

Na silnici

Okamžitě po rozjetí vozu řidiče překvapí plynulost a perfektní odhlučnění kabiny. Svůj podíl na tom samozřejmě má použitá kultivovaný motor. Tím byl v případě námi testovaného vozu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 PureTech 225 ve spojení s automatickou osmistupňovou převodovkou japonského Aisinu s hydrodynamickým měničem.

Čtyřválcový motor má i přes poměrně menší zdvihový objem dostatečnou pružnost a díky špičkové převodovce naprosto plynule řadí i v často komplikovaném městském provozu nebo při hbité akceleraci. Menší objem motorové jednotky rozhodně není žádným negativem, vždy maximální točivý moment lze využít už od 1900 ot/min. Při klidné jízdě se nám dařilo jezdit kolem 7,5 l/100 km, při častém využívání maximálního potenciálu spotřeba hravě atakuje desetilitrovou hranici.

O skvělý jízdní komfort modelu DS7 Crossback se stará sofistikovaný podvozek. Zadní náprava má nezávislé zavěšení a adaptivní tlumiče. Díky vpředu umístěné kameře dochází k vyhodnocování silnice před vozem v rozsahu 5 až 20 metrů. Na základě získaných údajů pak elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích a zajišťuje tak co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti.

Jízdní komfort odpružení opět vrací vzpomínky na starší prémiové Citroeny s téměř dokonalým tlumením, na které jejich majitelé často nostalgicky vzpomínají. Při jízdě v zatáčkách se DS 7 Crossback příliš nenaklání a dobře se drží zvolené jízdní stopy. Posilovač řízení je poměrně účinný, ale stále poskytuje řidiči určitou zpětnou vazbu od předních kol. Brzdy se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 EAT8 nabízí vytříbený styl a výkonný benzinový čtyřválec pod kapotou. Kultivovaný jízdní projev v kombinaci s vysokou úrovní komfortu, řadí tento model na špičku kategorie středně velkých SUV. Navíc originální pojetí interiéru i exteriéru je atraktivním osvěžením prémiového segmentu, na kterém dominují především německé značky.

 Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -