DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8 – stylový základ v prémiovém segmentu

Testy
28.12.2021

F T G

DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8 – stylový základ v prémiovém segmentu

DS 7 Crossback dokáže šokovat především díky originálnímu designu, který ocení zákazníci s vytříbeným vkusem. Výrobce luxusních vozů DS využívá osvědčenou techniku koncernu PSA, avšak ve zpracování vozu jde spíše vlastní cestou. Testovali jsme provedení se základním naftovým čtyřválcem pod kapotou a výbavou Performance Line.

Přestože DS 7 Crossback již není žádnou novinkou, stále dokáže vzbudit silné emoce. Nejedná se jen ale jen o jedinečný vzhled, potenciální zájemce totiž dokáže zaujmout hlavně netradičně zpracovaným interiérem se zajímavými detaily. V rámci stále přísnější regulace emisních limitů se nabídka vznětových motorů zúžila výhradně na naftovou patnáctistovku. Točivý moment na přední nápravu je přenášen prostřednictvím automatické osmistupňové převodovky EAT8.

Avantgardní design

DS 7 Crossback přitahuje pohledy kolemjdoucích a to prakticky kdekoliv s ním zastavíte. Může za to zmiňovaný originální vzhled vozu včetně několika výstředních prvků. Dominantou přední části je vertikální maska s propracovaným šestiúhelníkovým tvarem krytu chladiče, která přesně zapadá do stylu automobilky DS. Pozornost také zaslouží zajímavé zpracování mřížky s uprostřed umístěným logem výrobce nebo vystupující hrany předního a zadního blatníku. Navíc devatenáctipalcová kola s povedeným tvarem litých disků tomuto modelu opravdu sluší.

Už při dálkovém odemknutí vozu automobil překvapí doslova diodovou parádou. Moduly zastavěné v předních LED světlometech se totiž podbarví a vertikálně se otočí o 180 stupňů. Svislé denní svícení se navíc aktivuje, což dokresluje doslova slavnostní okamžik. Jedinečně působí také zadní sdružené svítilny, které díky 3D Full LED technologii vytvářejí trojrozměrný motiv podobný krystalu. Světlená technika však nabízí i řadu praktických funkcí a nutno dodat, že je její účinnost při jízdě v noci na vynikající úrovni.

Rozměry karosérie rozhodně neřadí DS 7 Crossback do největšího segmentu SUV. S délkou 4573 milimetrů snese totiž srovnání spíše s konkurenty typu Audi Q5, která je dokonce o nějaký ten centimetr delší. Ale i tak nabízí solidní vnitřní prostor, jenž při porovnání s konkurencí rozhodně obstojí. Zavazadelník nabízí objem až 555 litrů, který lze jednoduchým sklopením zadních sedadel zvětšit až 1752 litrů. Je dobře přístupný a po sklopení zadních opěradel vzniká zcela rovná plocha. Zavazadlový prostor se navíc chlubí i zdvojeným dnem. Vlastní kabina rovněž poskytuje dostatek místa a to prakticky ve všech směrech.

Testovaný vůz se v základní výbavě Performance Line chlubí příjemným čalouněním alcantary a to i na přístrojové desce, středovém panelu či ve výplních dveří. Prémiový charakter interiéru dodávají líbivá elektricky ovládaná sedadla. Mají skvělé tvarování a neunaví ani při delší jízdě. Ocenili bychom snad jen delší sedáky. Tvar trojrozměrného diamantu se v celém interiéru promítá do prošití sedadel, výplní dveří a v neposlední řadě také do jednotlivých ovladačů. Dominantním prvkem je atraktivní dvanáctipalcový displej infotainmentu, stejně jako stylové analogové hodiny B.R.M. R 180, které rovněž byly součástí standardní výbavy námi testovaného vozu. Po nastartování se hodinky vyklopí podobně jako světelná technika zvenku. Zkrátka propracovanost a špičkové dílenské zpracování tohoto SUV je vidět na každém detailu.

Samozřejmostí testovaného vozu jsou moderní systémy, jako například adaptivní tempomat, kamerový systém automatického nouzového brzdění nebo sledování pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery. Ocenili jsme také skvěle fungující navigační systém včetně digitálního tuneru. Zajímavostí je paket DS Sensorial Drive, který nabízí možnost individualizace dvou uživatelských módů.

1.5 BlueHDI a komfortní podvozek

Čtyřválcový turbodiesel 1.5 BlueHDi reprezentuje základní motorizaci pod kapotou modelové řady DS 7 Crossback. Jeho nejvyšší výkon činí 95 kW při 3750 ot/min. a největší točivý moment 300 Nm vrcholí při 1750 ot/min.

Testovaný turbodiesel koncernu PSA vznikl úpravou motoru 1.6 BlueHDI. Konkrétně byl jeho objem zmenšen zkrácením zdvihu. Samozřejmostí byly i další úpravy. Pohonná jednotka například dostala nové turbodmychadlo, sání, písty a vstřikování. V praxi motor zatahuje prakticky již od volnoběhu a jeho síla nepolevuje až do 4000 ot/min. Vyzdvihnout musíme kultivovaný chod a také vynikající odhlučnění. Chválíme i hbitou reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu a minimální prodlevu turbodmychadla.

Avizovaný čtyřválec je v rámci modelový řady DS 7 Crossback v nabídce výhradně s osmistupňovým automatem EAT8 z japonské dílny Aisin. Převodovka řadí intuitivně a zaujme i hladkými rozjezdy při popojíždění v zácpách. Přestože pohotovostní hmotnost DS 7 Crossback není příliš vysoká (1575 kg), dynamické vlastnosti vozu s tímto motorem jsou pouze průměrné. Motoru tedy nejlépe vyhovuje klidný jízdní styl a zvýšenou pozornost musí řidič věnovat zejména předjížděcím manévrům. Na druhou stranu, příznivci vznětových motorů rozhodně ocení mimořádně úsporný provoz.

V kombinovaném režimu jsme s testovanou DS 7 jezdili kolem hranice 5,7 l/100 km, což je perfektní hodnota. Mimo město spotřeba klesá k pětilitrové hranici, ve městě se pak jen málokdy přehoupne přes 6,5 l/100 km. Palivová nádrž o objemu 55 litrů tak zajistí velmi slušný dojezd na jedno natankování.

Velmi pohodlný podvozek opět vrací vzpomínky na starší prémiové Citroeny s téměř dokonalým tlumením, na které jejich majitelé často nostalgicky vzpomínají. Přestože testovaný vůz nebyl vybaven adaptivními tlumiči, jeho chování na silnici zaslouží palec nahoru. Při jízdě v zatáčkách se DS 7 Crossback příliš nenaklání a dobře se drží zvolené jízdní stopy. Posilovač řízení je poměrně účinný, ale stále poskytuje řidiči určitou zpětnou vazbu od předních kol. Brzdy se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Pro fajnšmekry je k dispozici adaptivní podvozek s elektronicky řízeným odpružením. To navíc dokáže díky kameře umístěné pod čelním sklem snímat a analyzovat silnici před vozem v rozsahu 5 až 20 metrů. Na základě získaných údajů pak elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích a zajišťuje tak co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti.

Resumé

DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi 130 EAT8 je stylovým vozem s osvědčenou technikou pod kapotou.  Základní naftová motorizace vyhoví spíše příznivcům klidné jízdy, všechny ale potěší velice úsporným provozem a kultivovaným chodem. Přestože se cena za nejlevnější provedení přehoupla přes hranici jednoho milionu korun, bohatá základní výbava a luxusní charakter vozu dokážou tyto pořizovací náklady jednoduše obhájit. A to zejména mezi ostatními konkurenty z řad německých prémiových značek.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:DS
Model:7 Crossback
Karosérie:SUV
Motor:1.5 BlueHDi 130 EAT8
Palivo:nafta
Rok výroby:2021
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1499 ccm
Nejvyšší výkon:95 / 3750 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:300 / 1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:195 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10,7 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,2 l, kWh
Velikost zav. prostoru:555 l l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55 l
Pohotovostní hmotnost:1575 kg Kg
Nosnost:475 kg Kg
Základní cena:1015 000 Kč (1.5 BlueHDI 130 EAT8, Performance Line)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 015 000 Kč (1.5 BlueHDI 130 EAT8, Performance Line)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -