Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG – nestárnoucí ikona

Testy
06.10.2021

F T G

Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG – nestárnoucí ikona

Prostorný kombík v komfortní výbavě je snem mnoha zákazníků toužících po praktickém rodinném voze. V kombinaci s dvoulitrovým TDI a automatickou převodovkou DSG nabízí kromě jízdního pohodlí, také mimořádně úsporný provoz. A testovaná varianta Sportline navíc přidává o poznání více emocí, než konvenční provedení.

Škoda Superb je stále velmi oblíbeným rodinným a manažerským vozem a to především díky svým užitným vlastnostem. Vývojářům automobilky se až překvapivě dobře podařilo schovat nadprůměrný vnitřní prostor do vzhledově povedené karosérie. Mezigeneračně navíc působí největší škodovka sportovněji a to díky menšímu převisu na přední nápravě. Moderní vzhled vozu dodávají modernizované přední i zadní svítilny, které disponují LED svícením.

Sportline a dynamický styl

Testované Škodě Superb v provedení Sportline to opravdu sluší. Tato výbava přináší několik sportovních prvků, které dokážou až překvapivě povznést celkový dojem z exteriéru. Černé doplňky karosérie, velká kola a snížený podvozek, přidávají oproti běžnému provedení více emocí. Dalším vylepšením  jsou černé kryty vnějších zpětných zrcátek, které korespondují s tmavou maskou chladiče, což přináší důležitou eleganci.

Také střešní nosiče se chlubí černým lakováním, a tak jediným chromovým doplňkem je dvojice koncovek výfuku. Naštěstí se nejedná o žádnou imitaci, tak jak je tomu v dnešní době zvykem. Nejčastějším lakem karosérie varianty Sportline bývá příplatková červená barva s názvem Velvet. Právě tento odstín perfektně zdůrazňuje dynamiku vozu.

Interiér je tradičně konzervativní, ve stylu ostatních koncernových vozů. Námi testovaný model ve špičkové výbavě Sportline však působí o poznání hodnotnějším dojmem. Přístrojovou desku zdobí prvky s imitací karbonového dekoru. Hlavním lákadlem této špičkové varianty jsou ale podle nás sportovní sedadla. Vypadají perfektně a stejně dobře se na nich i sedí. Díky nastavitelné délce sedáků navíc vyhoví široké skupině zákazníků. Pochvalu zaslouží volant, který je nastavitelný v dostatečném rozsahu a usnadňuje tak nalezení optimální pozice. Kombinace kůže s alcantarou je v případě testované výbavy bez příplatku.

Kvalita zpracování přístrojové desky je na vysoké úrovni a to díky německé preciznosti. Líbí se nám intuitivní multimediální systém Columbus s opravdu pěknou grafikou. Skleněný displej o velikosti 9,2 palce má dotykové ovládání se softwarovými tlačítky po stranách. Pihou na kráse je snad jen fakt, že si za něj výrobce nechá slušně zaplatit. Samozřejmostí je možnost spárování prakticky veškerých chytrých zařízení. Také digitální přístrojový štít je dalším luxusním prvkem výbavy, která může být součástí tohoto modelu.   

Palec nahoru zaslouží velmi prostorný interiér, a to hlavně v podélném směru. O úctyhodném objemu zavazadelníku jsme již básnili mnohokrát. Opět nezklamal a mnohokrát deklasoval i daleko dražší konkurenty. Jeho objem činí v testované variantě kombi 660 litrů. Také královský prostor na zadních sedadlech snese srovnání s nejluxusnějšími vozy a hodně se zlepšilo i v oblasti šířky interiéru. Superb dále vládne i řadou maličkostí, které potěší. Na mysli máme několik úchytek a držáků nejen v zavazadlovém prostoru.

Naftový základ 2.0 TDI (110 kW)

Dvoulitrové TDI s nejvyšším výkonem 110 kW je oblíbenou pohonnou jednotkou. V rámci modelové řady Superb se jedná o základní naftovou motorizaci. Nedávná modernizace však přinesla několik změn i pro tento osvědčený motor. Pohonná jednotka dostala nové turbodmychadlo, jehož proměnnou geometrii lopatek nově ovládá elektrický aktuátor. Díky tomu má rychlejší a přesnější odezvu. Vstřikování common-rail pracuje až s tlakem 2200 barů a kliková hřídel nově používá ocelové písty pro snížení tepelných ztrát a rychlejší spalování. Motor se také chlubí rychlejším dosažením provozní teploty a to díky oddělenému chlazení válců a bloku motoru.

My jsme testovali danou motorizaci ve spojení s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Automobil nabízí nejvyšší výkon 110 kW v rozmezí 3000 – 4200 ot/min. a největší točivý moment 360 Nm pak vrcholí při 1600 – 2750 ot/min. Motor nabízí solidní dynamiku při nízké spotřebě pohonných hmot. Oceňujeme také kultivovaný chod pohonné jednotky a dobré odhlučnění. Výhodou spojení automatu s touto pohonnou jednotkou je větší točivý moment. Ten totiž se standardním šestistupňovým manuálem dosahuje hodnoty 340 Nm.

Nutno také dodat, že si sedmistupňová automatická převodovka DSG s dvoulitrovým TDI perfektně rozumí. Chválíme plynulejší reakce při popojíždění, než tomu bývalo v minulosti a především již tradičně rychlou změnu převodových stupňů. Samozřejmostí je také sportovní režim a možnost manuálního řazení pomocí pádel pod volantem. Právě v tomto režimu dokáže automatická převodovka reagovat na pokyny řidiče s minimální prodlevou. Na dálnici při 130 km/h udržuje automatická převodovka otáčky pod hranicí 2000 ot/min., což přispívá k úsporné jízdě a vysokému jízdnímu komfortu.

Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 5 l/100 km. Při defenzivní jízdě však není problém jezdit se spotřebou začínající číslovkou čtyři. Ve městě pak počítejte s apetitem kolem šesti litrů. Velmi samozřejmě záleží na zvoleném jízdním stylu. To jsou fantastické hodnoty na téměř pětimetrový kombík. Bravo!

Součástí standardní výbavy varianty Sportline je rovněž volič jízdních režimů Driving Mode Select. Ten mění nastavení převodovky, posilovače řízení, podvozku nebo reakci plynového pedálu dle zvoleného jízdního režimu. K dispozici jsou módy Comfort, Normal, Eco, Sport a Individual.

Kompromis mezi komfortem a dynamikou

Škoda Superb v provedení Sportline má oproti standardním modelům podvozek snížený o 15 milimetrů a ve standardní výbavě se chlubí koly o rozměru osmnáct palců. Tyto atributy pochopitelně zlepšují jízdní stabilitu vozu a omezují náklony karosérie v zatáčkách. Auto skvěle funguje při svižné jízdě a s nerovnostmi se dokáže vyrovnat díky příplatkovým adaptivním tlumičům DCC námi testovaného vozu. Prostřednictví zmiňovaných jízdních režimů si tak můžete vůz přizpůsobit pro různé povrchy silnic.

Volbou jízdních režimů můžete ovlivnit i nastavení tuhosti řízení, které nabízí spíše průměrnou zpětnou vazbu. Pochvalu si ale zaslouží jeho poměrně strmý převodový poměr, který zajistí velmi dobrou manévrovatelnost. Brzdy jsou účinné a velmi dobře se dávkují. Palec nahoru zaslouží i tlačítko vypínatelné stabilizace. Z hlediska cestovního komfortu se Škoda Superb sice nemůže pochlubit nejlepším odhlučněním ve své třídě, za svými hlavními konkurenty však rozhodně nikterak nezaostává.

Resumé

Škoda Superb Combi reprezentuje prostorný rodinný vůz s kvalitně zpracovaným interiérem a luxusními prvky. Výbava Sportline navíc přináší atraktivní bodykit, který z automobilu dělá jednu z nejhezčích škodovek současnosti. Uvnitř pak přináší originální doplňky a především skvěle vyvedená sportovní sedadla. Právě ty poskytují nejen dostatečnou boční oporu těla, ale i solidní míru komfortu. V kombinaci se základním naftovým dvoulitrem a automatickou převodovkou DSG se sice nadprůměrné dynamiky nedočkáte, pro cestování je ale tento motor takřka ideálním společníkem. Nízká spotřeba nafty a skvěle naladěný automat totiž vykouzlí úsměv na tváři snad každému řidiči. A pro zájemce preferující lepší jízdní dynamiku má výrobce v nabídce řadu výkonnějších pohonných jednotek. Za zmínku stojí například přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI, který se bude skvěle hodit právě k dynamicky pojaté variantě Sportline.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Superb Combi
Karosérie:Kombi
Motor:2.0 TDI AP
Palivo:nafta
Rok výroby:2021
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:110/3000-4200 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:360/1600-2750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:213 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,2 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,0 l, kWh
Velikost zav. prostoru:660 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):66
Pohotovostní hmotnost:1607-1815 Kg
Nosnost:506 - 714 Kg
Základní cena:780 900 Kč (1.5 TSI 110 kW, Ambition)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:840 900 Kč (2.0 TDI AP, Ambition)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -