Honda CR-V prošla nedávno modernizací, která přinesla nejen kosmetické úpravy designu, ale především významnou změnu v nabídce pohonných jednotek. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 i-VTEC již nekoupíte, oblíbené SUV od Hondy tedy bude možné objednat výhradně s hybridní technologií pod kapotou.
Automobilky v Evropě stále více propagují elektrifikované modely, aby splnily přísné emisní limity a nepřímo tak zajistily pozitivní ekonomické výsledky. Honda namísto turbodieselu již nějakou dobu nabízí hybridní technologii. Vždyť například takový Jazz se u nás s jiným pohonným systémem, než je hybridní varianta, ani neprodává.
Co se týká designu, modernizovaná Honda CR-V působí robustnějším dojmem a to hlavně díky širším lemům kol. Atraktivně rovněž působí ostřejší tvary přední části vozu, přestože charakteristický tvar hlavních světlometů zůstal zachován. Dobrou zprávou je také skutečnost, že technologie full-LED představuje součást standardní výbavy všech variant.
Facelift přinesl modernější vzhled a i díky svalnatěji působící karosérii se podle našeho subjektivního názoru jedná o jedno z nejhezčích SUV na trhu. K perfektní aerodynamice rovněž přispívá aktivní maska chladiče, která se umí uzavřít, když pohonný systém nevyžaduje chlazení.
Po usednutí do vozu zaujme kvalitně zpracovaná přístrojová deska s moderním zpracováním. Potěší přítomnost standardních hardwarových ovladačů v rámci panelu pro ovládání klimatizace, stejně jako přítomnost pouze jednoho centrálního displeje na středovém panelu. Infotainment chválíme za pěknou grafiku, výtku si však zaslouží relativně pomalé reakce a komplikované ovládání. Zajímavostí na středové konzoli je bezesporu nekonvenční volič automatické převodovky e-CVT. Automat se ovládá prostřednictvím tlačítek D, R, P a N
Namísto klasického přístrojového štítu Honda opět použila displej o rozměru sedm palců. Mezi další luxusní prvky se řadí head-up displej, který je však součástí pouze nejvyšší výbavy Executive. Pochvalu také zaslouží skvělý vnitřní prostor a to nejen na předních sedadlech. Dostatek místa v oblasti nohou a hlavy totiž ocení především cestující na zadních sedadlech. Zavazadelník pojme 497 litrů nákladu, což lze považovat za dostatečné.
Honda využívá originální hybridní technologie, kdy spalovací motor slouží zejména jako generátor elektrické energie. V případě potřeby však samozřejmě dokáže zajistit i pohon kol. Hybridní systém se skládá z atmosférického čtyřválce 2.0 i-VTEC a dvou elektromotorů. Energie se akumuluje v lithium-iontových bateriích.
Přenos točivého momentu na přední nápravu má na starost převodovka s fixním převodem. Ta má zajistit efektivnější přenos síly než ostatní druhy převodovek. Nejvyšší výkon benzinového motoru činí 107 kW při 6200 ot/min a největšího točivého momentu 175 Nm dosahuje čtyřválec při 4000 ot/min. Elektromotor se pak chlubí výkonem 135 kW a točivým momentem 315 Nm.
Hybridní pohon Hondy CR-V funguje ve třech režimech dle automatické nebo případně manuální volby systému i-MMD (inteligent Multi-Mode Drive). Ekologicky nejčistší formou je samozřejmě napájení hnacího elektromotoru z akumulátoru. Pokud je energie v akumulátoru nedostatek, dodá spalovací motor energii do generátoru, který pohání elektromotor. Poslední možností je přímá varianta, kdy mechanismus spojky nastaví přímé spojení mezi benzinovým motorem a koly.
Systém je velmi kultivovaný, což platí zejména ve městě. Právě v těchto podmínkách si posádka může užívat absolutního ticha v kabině bez rušivých akustických elementů z motorového prostoru. I díky dobrému odhlučnění podvozku tak Honda CR-V navozuje pocit jízdy ve standardním elektromobilu. Zajímavé je, že Honda do vozu implementovala zvukový generátor, aby posádku neobtěžoval monotónní zvuk atmosférického motoru v kombinaci s převodovkou e-CVT. Při akceleraci tak dochází ke zprostředkování přirozeného zvuku, který se v závislosti na otáčkách motoru lineárně mění.
Dobré naladění hybridního systému potvrzuje i fakt, že si přepínání jednotlivých jízdních režimů prakticky vůbec nevšimnete. Jízda čistě na elektřinu znamená dojezd kolem dvou kilometrů a do ryze elektrického módu se lze přepnout také tlačítkem manuálně. Ačkoli se testované CR-V Hybrid chlubí pádly pod volantem, zapomeňte na manuální řazení. Jejich prostřednictvím totiž regulujete intenzitu zpomalování vozu. Tím pochopitelně dochází k lepšímu využití rekuperační energie a tedy i hybridního systému. A jak je na tom testovaná Honda CR-V se spotřebou pohonných hmot?
Ve městě je hybridní pohon samozřejmě nejefektivnější a lze s ním jezdit kolem 5 l/100 km. Na dálnici se spotřeba hravě přehoupne přes osmilitrovou hranici. Vše samozřejmě záleží na jízdním stylu. Na okreskách počítejte s průměrem kolem 6 litrů na sto kilometrů. V určitých jízdních režimech je tedy hybridní pohon velice úsporný.
Podvozek hybridní Hondy CR-V je zdařilým kompromisem. Při jízdě po nekvalitních silnicích dokáže velmi dobře filtrovat nerovnosti a zároveň nabízí poměrně solidní míru stability. Palec nahoru zaslouží již zmiňované odhlučení podvozkových prvků. Ani při přejezdu větších nerovností se do interiéru nepřenáší rázy.
Pochvalu zaslouží pohon všech kol u testované varianty. Ten dokáže poslat až 60% výkonu na zadní kola. Díky tomu je auto příjemně neutrální a to i při razantní jízdě. Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD však pochopitelně není vozem určeným do terénu. Pohon všech kol má pomáhat zejména při jízdě ve zhoršených podmínkách. Pokud jistotu v podobě 4x4 nepotřebujete, můžete klidně ušetřit 50 tisíc korun a zvolit variantu pouze s přední poháněnou nápravou.
Řízení testovaného vozu má účinný posilovač, takže o nějaké zpětné vazbě od předních kol nemůže být ani řeč. U vozu této kategorie to ale vůbec nevadí. Alespoň se Honda příjemně ovládá v městském provozu a při parkování. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Kvůli systému rekuperace energie se však hůře dávkují.
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid je moderní SUV s prostorným a kvalitně zpracovaným interiérem. Jeho hybridní pohon je velmi dobře vyladěný a hlavně ve městě přináší opravdu úsporný provoz. Jízdní vlastnosti pak řadí testované SUV mezi špičku svého segmentu. Příznivci aktivního životního stylu navíc určitě ocení možnost volby varianty s pohonem všech kol. Pihou na kráse je tedy snad jen pomalý infotainment a absence sedmimístné varianty v nabídce.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | CR-V |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.0 i-MMD Hybrid AWD e-CVT |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2021 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + 2x elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1993 ccm |
Nejvyšší výkon: | 107 / 6200, nejvyšší výkon elektromotoru 135 kW [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 175 / 4000, největší točivý moment elektromotoru 315 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,9 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 7,1 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 497 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 57 |
Pohotovostní hmotnost: | 1743 Kg |
Nosnost: | 549 Kg |
Základní cena: | 839 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid e-CVT Comfort) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 969 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid AWD e-CVT, Elegance) |