O něco výše - Subaru Outback 3.0 R(TEST)

Testy
06.03.2005

F T G

O něco výše - Subaru Outback 3.0 R(TEST)

Luxusní kombi s terénními schopnostmi - přesně tak lze charakterizovat vlajkovou loď japonské automobilky Subaru, která má mezi značkami vyrábějící vozy s pohonem všech kol opravdu jedinečné postavení. Vozy typu Crossover stále častěji přitahují pozornost zejména svojí vysokou užitnou hodnotou a v neposlední řadě i atraktivním designem.

 

Vozy typu Crossover stále častěji přitahují pozornost zejména svojí vysokou užitnou hodnotou a v neposlední řadě i atraktivním designem. Jejich koncepce umožňuje nejen komfortní jízdu po našich ne právě kvalitních komunikacích, ale také relativně dobrou průchodnost lehkým terénem.

Přesně tyto charakteristiky potvrzuje i nabroušené Subaru Outback, které jsme podrobili našemu redakčnímu testu. K dispozici jsme měli model se špičkovým třílitrovým motorem pod kapotou, jehož maximální výkon 180 kW při 6600 ot./min. lze považovat za vrchol v této objemové třídě.

Exkluzivitu vozu rovněž zaručovalo světlé provedení interiéru včetně koženého čalounění. U tohoto odstínu je však třeba počítat s poněkud větší náchylností k znečištění.

Od nového kombi Legacy se varianta Outback liší především zvýšenou světlostí podvozku a mohutnějšími koly o rozměru sedmnáct palců.Naše zkoušené provedení postrádalo efektní dvoubarevné lakovaní, které umí decentně zvýraznit robustní prahy a lemy blatníků.

Na ty plynule navazují upravené nárazníky, vpředu s rozměrnými kulatými světlomety do mlhy, vzadu s přizpůsobenými otvory pro dvojici koncovek výfuků. Líbilo se nám praktické elektricky ovládané panoramatické okno, které s asymetrickým členěním.

Jeho přední část je výklopná, zadní díl se pak standardně zasouvá do střešního prostoru. Středovému panelu dominuje rozměrný dotykový displej s různými funkcemi od palubního počítače až po navigační systém, jenž je součástí standardní výbavy.

Obě přední sedadla mají elektrické ovládání a příjemné tvarování, které umožňuje posádce vychutnat si ostřejší jízdní styl. Ostatně ten má automobilka Subaru snad přímo ve svých kořenech. Pro tyto účely bychom ocenili snad jen tlustší věnec a nastavování volantu i v podélném směru.

Zapomenout nesmíme ani na zavazadlový prostor, který s ohledem na pohon všech kol nabízí relativně slušný objem 459 litrů. Technologie Subaru Symmetrical AWD samozřejmě vyžaduje i použití zadního diferenciálu a právě ten poněkud zmenšuje prostor pro zavazadla. Pohonná jednotka typu boxer je charakteristická svým kultivovaným chodem.

Příznivý průběh točivého momentu s největší hodnotou 297 N.m při 4200 ot./min. poskytuje naprosto plynulý zátah téměř v jakémkoli režimu.

Pětistupňová automatická převodovka dobře koresponduje s hnacím agregátem a okamžitě reaguje na prudké sešlápnutí plynového pedálu. Nechybí jí ani manuální režim, který řidič ocení hlavně při rychlé jízdě po silnici plné zatáček.

Jediným nedostatkem atmosférického šestiválce může být vyšší spotřeba pohonných hmot, jejíž kombinovaná hodnota se ustálila na hranici 11 l/100 km. Potencionální zájemce naopak potěší nízko položené těžiště, přestože se jedná o automobil s vyšší světlou výškou boční náklony jsou výrazně omezeny.

Testované Subaru má mírný sklon k neotáčivosti, která je však snadno zvládnutelná lehkým ubráním plynu.

Vůz jsme zkoušeli i v terénu a musíme konstatovat, že se s ním dá s rozumem pokračovat i mimo polní cesty. Ač se to na první pohled nezdá, jeho přechodové a nájezdové úhly dovolují pokořit i opravdu příkrý svah, což jsme si mnohokrát na vlastní kůži vyzkoušeli.

Subaru Outback umí stylově orientovaným zákazníkům poskytnout výborné jízdní vlastnosti, kvalitní dílenské zpracování a v neposlední řadě také reprezentativní vzhled.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Subaru Outback 3.0 R

Motor

Zážehový šestiválec s protilehlými válci o zdvihovém objemu 3000 ccm. Nejvyšší výkon 180 kW při 6600/min. Největší točivý moment 297 Nm při 4200/min.

Převodné ústrojí

Symetrický pohon všech kol. Pětistupňová elektronicky řízená automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 224 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 13,4/7,6/9,8 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 267 cm. Celkové vnější rozměry 473/177/154,5 cm. Palivová nádrž 64 l.

Základní cena

1 321 800 Kč

Miroslava Poláková

Základní parametry
Výrobce:Subaru
Model:Outback
Karosérie:Kombi
Motor:3.0 R
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -