DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 EAT8 – drahokam na kolech

Testy
07.09.2020

F T G

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 EAT8 – drahokam na kolech

Vlajkový model 7 Crossback samostatné automobilky DS již není žádnou novinkou, ale stále dokáže vzbudit silné emoce. Avantgardní vůz se vyrábí nejen s pokrokovým hybridním systémem, ale také spolehlivým turbodieselem s nejvyšším výkonem 180 koní. Právě DS 7 Crossback se vznětovým čtyřválcem 2.0 BlueHDi jsme podrobili našemu redakčnímu testu.

Auto, které dokáže šokovat díky originálnímu designu, ocení zejména zákazníci s vytříbeným vkusem. Ne každému bude na první pohled jasné, o jaký automobil se vlastně jedná. Prémiové vozy DS byly totiž ještě nedávno integrovány do modelové řady automobilky Citroen. Stále však využívá osvědčenou techniku koncernu PSA, jehož je součástí. 

Vytříbený design

Zvídavé pohledy kolemjdoucích přitahuje bezesporu originální design testovaného vozu a to prakticky kdekoliv s ním zastavíte. Dominantou přední části je vertikální maska s propracovaným šestiúhelníkovým tvarem krytu chladiče, která přesně zapadá do stylu automobilky DS. Pozornost také zaslouží zajímavé zpracování mřížky s uprostřed umístěným logem výrobce nebo vystupující hrany předního a zadního blatníku. Navíc devatenáctipalcová kola s povedeným tvarem litých disků tomuto modelu opravdu sluší.

Pokud stisknete tlačítko na dálkovém ovladači pro odemknutí vozu, automobil překvapí doslova diodovou parádou. Moduly zastavěné v předních diodových světlometech se totiž podbarví a vertikálně se otočí o 180 stupňů. Svislé denní svícení se navíc aktivuje, což dokresluje doslova slavnostní okamžik. Jedinečně působí rovněž zadní sdružené svítilny, které díky 3D Full LED technologii vytvářejí trojrozměrný motiv podobný krystalu. Světlená technika však nabízí i řadu praktických funkcí a její účinnost při jízdě v noci je na vynikající úrovni.

Karosérie svými rozměry rozhodně nepatří do největšího segmentu. Její délka 4573 milimetrů snese srovnání spíše s konkurenty typu Audi Q5, která je dokonce o necelých deset centimetrů delší. Ale i tak nabízí solidní vnitřní prostor, jenž při porovnání s konkurencí rozhodně obstojí. Zavazadlový prostor nabízí objem až 555 litrů, který lze jednoduchým sklopením zadních sedadel zvětšit až 1752 litrů. Zavazadelník je dobře přístupný a po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha. Navíc se chlubí i zdvojeným dnem. Vlastní kabina rovněž poskytuje dostatek místa prakticky ve všech směrech.

Okamžitě po usednutí do vozu zaujme příjemná alcantara na přístrojové desce, středovém panelu či ve výplních dveří. Prémiový charakter interiéru dodávají i elektricky ovládaná sedadla. Mají skvělé tvarování a nabízí příjemnou masážní funkci s řadou programů. Tvar trojrozměrného diamantu se v celém interiéru promítá do prošití sedadel, výplní dveří nebo do tvaru jednotlivých ovladačů. Dominantní jsou dva dvanáctipalcové displeje a především luxusní hodinky B.R.M. R 180, které jsou součástí standardní výbavy námi testovaného provedení Grand Chic. Po nastartování se hodinky vyklopí podobně jako světelná technika. Zkrátka propracovanost a špičkové dílenské zpracování tohoto SUV je vidět na každém detailu.

Samozřejmostí testovaného vozu jsou moderní systémy, jako například adaptivní tempomat, kamerový systém automatického nouzového brzdění nebo sledování pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery. Ocenili jsme také velice kvalitní audiosoustavu Focal Electra se 14-ti reproduktory a skvěle fungující navigační systém včetně digitálního tuneru. Zajímavostí je také paket DS Sensorial Drive, který nabízí možnost individualizace dvou uživatelských módů.

Osvědčený turbodiesel a komfortní podvozek

Příznivci úsporný vznětových motorů mají na výběr mezi dvojicí pohonných jednotek. K dispozici je slabší patnáctistovka s nejvyšším výkonem 95 kW nebo testovaný 2.0 BlueHDI. Ten spojen výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a nabízí nejvyšší výkon 130 kW při 3750 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Přísné emisní normy pomáhá plnit oxidačně-redukční katalyzátor s filtrem pevných částic a skoro povinností je i vstřikování močoviny AdBlue.

Testovaný turbodiesel je charakteristický solidním zátahem a kultivovaným chodem. Pochalu také zaslouží za dobré odhlučnění. Po sešlápnutí plynového pedálu se motor ochotně žene do otáček a navíc si skvěle rozumí s osmistupňovým automatem od japonského Aisinu s hydrodynamickým měničem. Řazení je velice plynulé a převodovka řadí intuitivně. Do úzkých ji dostanete snad jen při snaze o sportovní jízdu, při které bychom ocenili o něco rychlejší reakce. To ale testovanému SUV s klidem odpustíme. A jaká je spotřeba pohonných hmot?

V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem sedmilitrové hranice. Mimo město lze apetit motoru snížit k 6 l/100 kilometrů, ve městě pak počítejte se spotřebou 7,4 l/100 km. Při dálničním limitu 130 km/h točí motor příjemných 1900 ot/min. a spotřebuje pouhých 6,5 l/100 km. Palivová nádrž má průměrný objem 55 litrů.

Velmi pohodlný podvozek opět vrací vzpomínky na starší prémiové Citroeny s téměř dokonalým tlumením, na které jejich majitelé často nostalgicky vzpomínají. Za svůj skvělý jízdní komfort vděčí testovaná DS7 především sofistikovanému podvozku. Zadní náprava má nezávislé zavěšení a adaptivní tlumiče. Elektronicky řízené odpružení má tři módy Sport, Normal a Comfort Camera.

Posledně jmenovaný jízdní režim využívá sofistikované elektroniky k optimálnímu nastavení tlumičů. Kamera umístěná pod čelním sklem snímá a analyzuje silnici před vozem v rozsahu 5 až 20 metrů. Další senzory monitorují pohyby a parametry vozu. Na základě takto získaných údajů elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích a tak zajišťuje co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti. Mód Comfort Camera je funkční v rychlostech cca 15 až 130 km/h, bohužel nefunguje ve tmě nebo při snížené viditelnosti. Po každém novém  nastartování je odpružení vždy automaticky v pozici Normal.

Pochvalu zaslouží příkladná jízdní stabilita. Při jízdě v zatáčkách se DS 7 Crossback příliš nenaklání a dobře se drží zvolené jízdní stopy. Posilovač řízení je poměrně účinný, ale stále poskytuje řidiči určitou zpětnou vazbu od předních kol. Brzdy se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 EAT8 nabízí mimořádný styl a osvědčenou techniku pod kapotou. S ohledem na bohatou základní výbavu stojí méně než většina konkurentů ostatních prémiových výrobců. Určitým limitem tak zůstává snad jen omezený výběr konvenčních pohonných jednotek. Dobrou zprávou je naopak fakt, že si vůz můžete pořídit i s hybridním pohonem a to ve variantě 4x4.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:DS
Model:7 Crossback
Karosérie:SUV
Motor:2.0 BlueHDi 180 EAT8
Palivo:nafta
Rok výroby:2020
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový čtyřválec
Válce:4
Objem motoru:1997 ccm
Nejvyšší výkon:130/3750 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:400/2000 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:218 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:5,6/4,4/4,9 l, kWh
Velikost zav. prostoru:555 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55
Pohotovostní hmotnost:1610 Kg
Nosnost:525 Kg
Základní cena:895 000 Kč (Performance Line, 1.5 BlueHDi 130 MAN6)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 015 000 Kč (Performance Line 2.0 BlueHDi 180 EAT8)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -