Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 EAT8 – vrcholná volba rozumem

Testy
23.06.2020

F T G

Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 EAT8 – vrcholná volba rozumem

Druhá generace modelové řady 2008 láká stále více příznivců městských crossoverů. Pro ty nejnáročnější si Peugeot přichystal variantu s nejvýkonnějším tříválcem 1.2 PureTech. Jak s ní avizovaná novinka jezdí, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Peugeot 2008 sdílí platformu CMP s hatchbackem 208 avšak je výrazně prostornější. Zákazníky však zaujme nejen praktickými vlastnostmi, ale také atraktivním vzhledem. Moderním pojetím v kombinaci s osvědčenou technikou pod kapotou má navázat na úspěchy předchozí generace.

Osobitý elegán

Na pohled je Peugeot 2008 druhé generace daleko větším autem. Fakt, že došlo k poměrně výraznému zvětšení karosérie, potvrzují i samotné rozměry. Novinka je dlouhá 4300 mm, což je o 141 milimetrů více v porovnání s předchozím modelem. Také rozvor se natáhl o 68 milimetrů na celkových 2605 milimetrů. A to představuje výrazný nárůst oproti jeho předchůdci. Díky tomu 2008 nabízí nejen více místa na zadních sedadlech, ale i prostornější zavazadelník.

Asi nejvýraznější částí karosérie je jednoznačně příď automobilu. Charakteristická jsou diodová světla se specifickou grafikou. V kombinaci s LED světlomety pro denní svícení v náraznících totiž evokují lví drápy. Originálně působí také přední maska chladiče, jež má v testované výbavě GT tmavý chromovaný dekor. Překvapí pak označení modelové řady na přední kapotě.

Přestože přední část vozu nápadně připomíná menší Peugeot 208, záď vychází z většího modelu 3008. Stačí se podívat například na tvarování LED diod. Originálním prvkem je robustní C sloupek karosérie, který však částečně brání výhledu z vozu. To lze rovněž říci i o A sloupku. Celkově se nám ale auto velmi líbí. Vzhled spojuje agresivitu s elegancí, otázkou samozřejmě zůstává, jak dlouho budou tyto prvky v módě.

Po usednutí do vozu posádku vpředu příjemně obepnou dynamicky tvarovaná sedadla s optimální tuhostí a zesílenými bočnicemi. Samozřejmostí je možnost jejich výškového nastavení u řidiče i spolujezdce. Hliníkové pedály jsou rovněž standardem verze GT. Bohatá výbava dále zahrnuje automatickou klimatizaci a automatické stěrače. Ve standardu GT je 3D navigační systém jež využívá desetipalcového dotykového displeje. Samozřejmostí je také digitální tuner radia DAB s možností přechodu na analogové vysílání.   

Systém nabízí široké možnosti konektivity, nechybí bluetooth či funkce Mirror Screen podporující Android Auto a Apple Car Play. Rozměrný displej na středovém panelu zaslouží pochvalu za ovladatelnost a čitelnost. Jízdu ve městě usnadní přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou nebo elektrická parkovací brzda. Na dálnici naopak přijde vhod tempomat s omezovačem rychlosti včetně doporučení maximální povolené rychlosti.

Kvalita materiálů v interiéru je na vysoké úrovni a vše je velmi dobře zpracované. To platí nejen o přístrojové desce, ale i středovém tunelu nebo výplních dveří. Samozřejmostí je řada bezpečnostních systémů a řada odkládacích schránek. Výhradu máme proti přístrojovému systému i-Cockpit. Ten se sice u vyšších verzí výbavy nově chlubí perfektně vyvedeným 3D efektem, při optimálním nastavení posezu ale horní část věnce volantu zakrývá přístrojový štít. Bohužel se to týká nejen řidičů vyššího vzrůstu. Samozřejmě, že lze nastavit volant tak, aby bylo dobře vidět na přístroje. Tohle řešení bude ale pravděpodobně u většiny v rozporu se základními pravidly správného posezu za volantem. Je to škoda, protože například v modelu 3008 je i-Cockpit ergonomicky o něco přívětivější.

Pochvalu naopak zaslouží vnitřní prostor testované novinky. Na předních sedadlech je dostatek místa ve všech směrech. Přestože zadní řada sedadel má trochu kratší sedáky, rovněž poskytují dostatek místa pro pohodlné cestování. Příjemně jsme byli překvapeni také dostatečným prostorem v oblasti hlavy a to i přes svažující se střechu. Zavazadlový prostor má nadprůměrný objem 434 litrů a po sklopení zadních sedadel pak do vozu naložíte až 1467 l nákladu.  Potěší také pravidelný tvar, dvojitá podlaha a přítomnost plnohodnotné rezervy. Bravo!

Tříválců král

Vrcholnou variantu testovaného modelu 2008 poháněl nejsilnější zážehový tříválec 1.2 PureTech. Nejvyšší výkon činí 114 kW při 5500 ot/min. a největší točivý moment 240 N.m vrcholí při 1750 ot/min. Díky relativně nízké pohotovostní hmotnosti 1280 kilogramů se Peugeot 2008 chlubí velmi slušnou dynamikou. To ostatně potvrzuje i výrobcem uváděná hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 s.

Motor má navíc sympatický zvukový projev a v neposlední řadě i kultivovaný chod. Při rozjezdu zatahuje prakticky od volnoběhu a automobil slušně zrychluje až do 4000 ot/min. Chválíme také vynikající odhlučnění. Agilitu podporuje hbitá reakce motoru na sešlápnutí plynového pedálu díky minimální prodlevě turbodmychadla. Nejsilnější varianta přeplňovaného tříválce 1.2 PureTech se nabízí pouze v kombinaci s osmistupňovým automatem z japonské dílny Aisin. Převodovka řadí intuitivně a zaujme i hladkými rozjezdy při popojíždění v zácpách.

Spotřeba testovaného motoru se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 7 l/100 km. Ve městě pak snadno překoná osmilitrovou hranici. Mimo město lze naopak jezdit za velmi příznivých 6 l/100 km. Při dálniční rychlosti 130 km/h motor točí 2350 ot/min a spotřebuje 7,0 l na sto kilometrů. Nádrž není kdovíjak velká, řidič si musí vystačit s objemem 44 litrů.

V porovnání s malým hatchbackem 208 se podvozek testovaného crossoveru liší pouze jinou nápravnicí. Není se ale čeho obávat, jízdní vlastnosti totiž zaslouží pochvalu. Auto se v zatáčkách příliš nenaklání a podvozek dokáže obstojně žehlit nerovnosti. Nečekejte však kdovíjaký jízdní komfort, tlumiče Peugeotu 2008 mají spíše tužší charakter. Dvojnásob to platí ve spojení s osmnáctipalcovými koly zkoušeného automobilu. Ty však byly součástí standardní výbavy varianty GT, takže zákazník prakticky nemá jinou alternativu.

Řidič má k dispozici tři jízdní režimy, které lze měnit ovladačem na středové konzoli. Vzhledem k absenci adaptivních tlumičů, dochází ke změně charakteru pouze posilovače řízení a převodovky. Konkrétní volbou Sport, Eco, Normal, dojde také k úpravě reakce plynového pedálu. Pochvalu zaslouží brzdy. Jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.

Resumé

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 je skvěle vybaveným SUV nižší třídy s relativně výkonným motorem. Ten je nejen dobře odhlučněný, ale má i příjemný průběh točivého momentu. Navíc si skvěle rozumí s automatickou převodovkou EAT8. V kombinaci s tužším naladěním podvozku a osmnáctipalcovými koly standardně dodávanými s nejvyšší výbavou GT, poskytuje perfektní jízdní stabilitu. Příliš komfortu při jízdě po nekvalitních silnicích však od něj očekávat nelze.  

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:2008
Karosérie:SUV
Motor:1.2 PureTech 155 EAT8
Palivo:benzín
Rok výroby:2020
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Válce:3
Objem motoru:1199 ccm
Nejvyšší výkon:114 / 5500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:240 / 1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:208 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,2 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:5,8 / 4,5 / 5,0 l, kWh
Velikost zav. prostoru:434 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):44
Pohotovostní hmotnost:1280 Kg
Nosnost:468 Kg
Základní cena:390 000 Kč (Active, 1.2 PureTech 100 MAN6, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:650 000 Kč (GT, 1.2 PureTech 155 EAT8, akční cena)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -