Druhá generace systému 4Motion v novém modelu golf si hravě poradí i s těmi nejnároěnějšími podmínkami, na kterých vyniknou přednosti pohonu všech kol nejvíce. Na první pohled se VW s pohonem 4 x 4 nijak zvlášť neliší od standardního provedení. Světlá výška zůstala rovněž nezměněna, snad jediným znakem důmyslné technologie je nápis na zádi.
Na první pohled se VW s pohonem 4 x 4 nijak zvláš? neliší od standardního provedení. Sv?tlá výška z?stala rovn?ž nezm?n?na, snad jediným znakem d?myslné technologie je nápis na zádi. Pod plechovým kabátem je však zm?n spoustu, uve?me nap?íklad o p?t litr? v?tší nádrž paliva a také menší zavazadelník. Základní kámen systému 4Motion tvo?í vícelamelová spojka Haldex, která umož?uje p?enést na zadní kola až 100 % to?ivého momentu. Název Haldex je identický se švédským výrobcem. |
Ve sk?íni spojky se v olejové lázni pohybují p?esn? obrobené lamely, dv? hydraulická ?erpadla se v p?ípad? odlišnosti trakce p?edních a zadních kol aktivují, ?ímž dojde k nár?stu tlaku ve spojce a k jejímu sepnutí. |
V praxi dochází k p?i?azení opravdu neznateln? a velmi plynule. Systém je také dopln?n stabilizací ESP, jenž lze snadno vy?adit tla?ítkem, což pom?že zvlášt? v hlubokém sn?hu. Jízdní chování je zejména na povrchu se sníženou adhezí neotá?ivé a po následném p?idání plynu (p?i?azení pohonu zadních kol) se m?ní v p?etá?ivé. Brzdy jsou ú?inné s rychlým nástupem, což bezesporu p?ispívá k pozitivnímu pocitu z jízdy. |
Automobil se nabízí s motorizací 2.0 FSI/100 kW, 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/103 kW. Posledn? jmenovanou jednotkou byl vybavený námi testovaný v?z. |
Zprvu se jednotka projevuje hlasitým klapavým chodem, který se však po zah?átí znateln? ztiší. Motor p?ekypuje výkonem a v širokém rozsahu otá?ek nabízí opravdu dynamickou jízdu. Také spot?eba pat?í mezi silné stránky této pohonné jednotky, po m?st? lze jezdit kolem 7,5 l/100 km, mimo n?j do 6 l/100 km. Strohý, ale na jedni?ku zpracovaný interiér využívá kvalitní materiály, sedadla jsou pohodlná a disponují dobrým bo?ným vedením. |
Testovaný model je opravdu lah?dkou pro p?íznivce svižného svezení a stabilního chování sou?asných voz?. Jedinou vadou na kráse se tak m?žou zdát pouze relativn? vyšší po?izovací náklady. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
VW Golf 2.0 TDI 4Motion |
Motor |
P?epl?ovaný vzn?tový ?ty?válec o zdvihovém objemu 1968 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW p?i 4000/min. Nejv?tší to?ivý moment 320 Nm p?i 1750/min. |
P?evodné ústrojí |
Pohon všech ?ty? kol, spojka Haldex. Šestistup?ová p?ímo ?azená p?evodovka. |
Podvozek |
McPherson/víceprvkové. Kotou?ové brzdy na všech kolech. Pneumatiky 205/55 R16. |
Karoserie |
Samonosná, p?tidve?ová. |
Provozní vlastnosti |
Nejv?tší rychlost 203 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spot?eba (m?sto/mimo m?sto/kombinovaná) 7,9/5,1/6,0 l/100 km. |
Rozm?ry a hmotnosti |
Rozvor náprav 257,8 cm. Celkové vn?jší rozm?ry 420,4/175,9/148,5 cm. Palivová nádrž 60 l. |
Základní cena (Testované provedení) |
745 700 K? (821 400 K?) |
Miroslava Poláková
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volkswagen |
Model: | Golf |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 2.0 TDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |