Renault Captur se nedávno představil v druhé generaci a nutno dodat, že mu to opravdu sluší. Na rozdíl od některých konkurentů sází na čtyřválcové motory a zaujme i kvalitním interiérem. Testovali jsme variantu s dieselovým motorem pod kapotou.
Kategorie malých crossoverů se těší velkému zájmu a právě nový Renault Captur aspiruje na jeden z nejlépe prodávaných vozů. Není se co divit, vždyť právě tento model byl jedním z prvních reprezentantů tohoto relativně mladého segmentu. Captur byl představen v roce 2013 a blýskl se především vyšším posezem s jednoduchým nastupováním. Samozřejmostí je také lepší výhled z vozu, avšak terénní schopnosti očekávat nelze. Auto se totiž i v druhé generaci prodává výhradně s pohonem předních kol. Ostatně jako většina jeho konkurentů.
Renault je na první pohled elegantnější a v porovnání s minulou generací působí robustnějším dojmem. Karosérie je o 10 centimetrů delší a nyní měří 423 cm. Rozvor se pak prodloužil o dva centimetry na celkových 263 cm. Tento parametr má zajistit nejen větší vnitřní prostor, ale také lepší jízdní stabilitu.
Přední i zadní světlomety se chlubí full LED technologií a v námi testované nejvyšší výbavě Intens mají navíc atraktivní 3D efekt. Spodní linie bočních oken byla umístěna o něco výše, což přináší atletický vzhled a dodává vozu na robustnosti. Design SUV je dále zvýrazněn předním a zadním ochranným krytem nárazníku nebo černým pásem ve spodní části karoserie. Kapota má hluboké prolisy a svažující se střecha působí sportovním dojmem.
Dle informací od automobilky si první generaci tohoto modelu pořídilo 40% zákazníků kvůli jeho vzhledu. Vývojové oddělení automobilky Renault nenechalo nic náhodě a nový Captur se může pochlubit širokou nabídkou kombinací exteriéru. K dispozici je až osmdesát variant! Hlavním prvkem personalizace je především možnost volby dvoubarevné kombinace tj. odlišné lakování střechy od ostatních částí karosérie. V nabídce jsou čtyři elegantní odstíny. Námi zkoušený vůz se chlubil elegantní kombinací černé střechy s příplatkovým červeným lakem Flamme.
Interiér se nese v duchu nového designu automobilky a podobá se například menšímu modelu Clio. Přestože jsme testovali variantu s klasickým středovým panelem, za příplatek je k dispozici impulzní volič automatické převodovky EDC. Ten se pojí s tzv. plovoucí konzolí, jejíž výhodou je mimo jiné odkládací schránka pod tímto prvkem. Avizovaná nadstandardní výbava je jednou z charakteristik tzv. Smart Cockpit, který zaujme i rozměrným displejem s mírným natočením směrem k řidiči. Multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (plochou dvakrát větší než verze o rozměru sedm palců), která je u značky Renault dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu opravdu moderní.
Jde samozřejmě o vrcholný multimediální systém, který se nabízí v kombinaci s příplatkovým paketem Bose Plus (Extra) nebo Navigace Extra. Samozřejmostí zkoušené výbavy Intens byl digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. TFT displej testovaného vozu má rozměr 7 palců. V závislosti na zvolené příplatkové výbavě je však k dispozici také desetipalcová varianta. Ta navíc umožňuje zobrazit mapu navigace GPS.
Pohodlí v interiéru zajišťují přední sedadla se sedáky delšími o 20 mm. Chválíme dostatek prostoru prakticky ve všech směrech. Na zadních sedadlech je prostor pro nohy závislý nejen na nastavení předních sedadel, ale také na míře posunutí zadní lavice. Ta je posuvná v rozsahu 160 milimetrů. Právě tento atribut samozřejmě ovlivňuje i velikost zavazadelníku, kterou výrobce udává v rozmezí 388 – 520 litrů. Variabilitu interiéru zvyšuje i dvojité dno zavazadlového prostoru.
Příznivci nafty a delšího cestování bezesporu ocení úsporný provoz naftového čtyřválce Blue dCi 115. Jedná se o motor o zdvihovém objemu 1461 cm3 s nejvyšším výkonem 85 kW a největším točivým momentem 260 Nm. Tento motor lze kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou nebo douspojkovým automatem EDC se sedmi stupni. My jsme testovali variantu se samočinnou převodovkou EDC.
S ohledem na cenovou kategorii a předpokládaný způsob využití vozu je jasné, že prodeje budou táhnout především benzinové varianty. Proto si příznivci naftových pohonných jednotek musejí vystačit pouze s jedním turbodieselem v nabídce. Není se však čeho bát, jedná se o důstojného zástupce této kategorie. Okamžitě po nastartování jsme ocenili velmi kultivovaný chod a tichý projev. Vznětový motor o sobě dává vědět až po překročení hranice 3000 ot/min, kam se ale ručička otáčkoměru podívá jen málokdy.
Dynamické schopnosti vozu jsou dostačující a motor nemá s vozem o pohotovostní hmotnosti 1402 kilogramů žádný problém. Výkonový potenciál chybí až při vysokém dálničním tempu. Automatická převodovka si s motorem rozumí, vadila nám snad jen delší prodleva při rozjezdech. Ta se navíc ještě prodlouží aktivovaným asistentem pro rozjezd do kopce.
Pohonná jednotka zaslouží pochvalu za velmi úsporný provoz. I ve městě jsme jezdili kolem pětilitrové hranice a mimo město není problém udržovat spotřebu lehce nad 4 l/100 km. Při jízdě rychlostí 130 km/h točí motor 2250 ot/min a spotřebuje 5,0 l každých sto kilometrů. S ohledem na přítomnost automatické převodovky se jedná o perfektní výsledek!
Podvozek nového Renaultu Captur je zaměřen především na komfort a jeho charakter je tedy spíše měkčí. Díky tomu skvěle žehlí nerovnosti našich silnic a pochopitelně potěší i při jízdě po městské dlažbě. Rázy se navíc nikterak nepřenášejí do interiéru. Neznamená to ale, že by byl podvozek Renaultu Captur naladěn na úkor stability. Renault podle našeho názor přesně trefil kompromis mezi pohodlím a stabilitou. A to je u crossoveru s vyšším těžištěm velmi důležité.
Brzdy jsou účinné a nevadnou ani po opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují. Posilovač řízení je účinný a příliš zpětné vazby tedy nenabízí. Dobrou zprávou je, že komfortní a bezpečnostní funkce v rámci paketu Easy Drive zůstanou deaktivované i po opětovném spuštění motoru. Není tedy třeba neustále hledat příslušná tlačítka po každém nastartování vozu.
Renault Captur navazuje na hlavní výhody svého předchůdce a vychází z něj i po designové stránce. Zcela nová technika koresponduje s pátou generací clia a je zárukou velmi dobrého komfortu a jízdní stability. Kultivovaný vznětový motor poskytuje především úsporný provoz, v kombinaci s automatickou převodovkou ale stojí více. Potěší naopak skvěle zpracovaný interiér a stylový vzhled této novinky.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Renault |
Model: | Captur |
Karosérie: | SUV |
Motor: | Blue dCi 115 EDC |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2020 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1461 ccm |
Nejvyšší výkon: | 85 / 3750 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 260 / 2000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 186 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 11 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 4,4 / 3,9 / 4,1 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 388 - 520 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 46 |
Pohotovostní hmotnost: | 1402 Kg |
Nosnost: | 435 Kg |
Základní cena: | 387 500 Kč (ZEN, TCe 100, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 437 500 Kč (ZEN, Blue dCi 115) |