Nový Peugeot 208 je praktickým autem do města, které se chlubí stylovým designem a moderní technikou pod kapotou. Testovali jsme vrcholnou specifikaci GT Line s nejsilnějším motorem 1.2 PureTech 130.
Peugeot dokázal zaujmout už předchozí líbivou generací 208, a tak se dalo očekávat, že novinka překvapí po všech stránkách. Vždyť poslední modely tohoto výrobce doslova zrají jako víno a originalita designu jim rozhodně nechybí. Atraktivitu námi testovaného provedení navíc umocnila nejvyšší výbava s několika nepřehlédnutelnými prvky. Za zmínku například stojí svisle tvarované přední LED světlomety pro denní svícení sdružené světlomety s grafikou typických lvích drápů. To ostatně platí i pro provedení zadních svítilen, jež rovněž disponují LED technikou.
Peugeot 208 má nízký a elegantní tvar s delší kapotou a čistými sportovními liniemi. Tento dojem ještě umocní okenní lišty, lemování podběhů kol nebo originální hliníková kola. Není žádným tajemstvím, že je novinka oproti předchozí generaci delší, nižší a širší. Současná délka je 4055 mm, šířka i se zrcátky 1960 mm a výška 1430 mm. Výrobce také uvádí rozvor 2540 mm a poloměr otáčení 5,2 metrů, což řidiči jistě ocení zejména v městském provozu.
Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okno téměř vyrovnané se zadním podběhem kol. Předek kombinuje stylové prvky ve spodní části a totéž platí i o mřížce chladiče s logem značky, která se vyrábí ve třech verzích podle konkrétního výbavového stupně. Vzadu najdeme typický černý pás, který vede přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojuje originální světla.
Nejvyšší výbava GT Line však zaujme nejen odlišnou mřížkou chladiče, ale také zdvojenou chromovanou koncovkou výfuku. Samozřejmostí jsou i zatmavená skla zadních oken nebo sedmnáctipalcová litá kola. Námi testovaný vůz se rovněž chlubil černou střechou Black Diamond v kombinaci s třívrstvým modrým lakem karosérie Vertigo. Dalším prvkem, podle kterého poznáte špičkovou verzi GT Line, jsou černé plastové lemy kolem blatníků nebo třeba monogram GT Line na C sloupku karosérie.
Dominantou vnitřního prostoru jsou sportovní sedadla s optimální tuhostí a zesílenými bočnicemi. Samozřejmostí je možnost jejich výškového nastavení u řidiče i spolujezdce. Hliníkové pedály jsou rovněž standardem verze GT Line. Bohatá výbava dále zahrnuje automatickou klimatizaci, automatické stěrače nebo třeba navigační systém se sedmipalcovým dotykovým displejem.
Ten nabízí široké možnosti konektivity, samozřejmostí je bluetooth a v neposlední řadě také Android Auto a Apple Car Play. Displej dominující horní části přístrojové desky je navíc velmi dobře čitelný a ovladatelný. Jízdu ve městě usnadní přední a zadní parkovací senzory se zadní kamerou nebo elektrická parkovací brzda. Na dálnici naopak přijde vhod tempomat s omezovačem rychlosti.
Celkově je interiér velmi dobře zpracovaný a materiály působí hodnotným dojmem. To platí nejen o přístrojové desce, ale i středovém tunelu nebo výplních dveří. Samozřejmostí je řada bezpečnostních systémů a nechybí ani několik odkládacích schránek. Přístrojový i-Cockpit se u vyšších verzí výbavy nově chlubí perfektně vyvedeným 3D efektem. Škoda jen, že při optimálně nastaveném volantu pro moji postavu docházelo k úplnému zakrytí přístrojového štítu věncem volantu. Samozřejmě, že lze nastavit volant tak, aby bylo dobře vidět na přístroje. Tohle řešení bude ale pravděpodobně u většiny v rozporu se základními pravidly správného posezu za volantem.
A jak je na tom nová dvěstěosmička s vnitřním prostorem? Na předních sedadlech je dostatek místa ve všech směrech. Pohodlně se za volantem usadí i osoba nadprůměrného vzrůstu. Vzadu je to s prostorem horší a na komfortní cestování ve čtyřech (nebo dokonce v pěti) můžete zapomenout. V porovnání s konkurencí však ani v tomto ohledu Peugeot 208 příliš neztrácí. Navíc se hodí připomenout, že vozy tohoto segmentu mají primárně jiné určení. Do zavazadlového prostoru naložíte průměrných 309 litrů nákladu. Do této hodnoty se počítá i praktické místo pod podlážkou zavazadelníku.
Benzinový tříválec s označením PureTech 130 je nesilnější motorizací nového modelu 208. Motor o zdvihovém objemu 1199 cm3 se chlubí nejvyšším výkonem 96 kW při 5500 ot/min a největším točivým momentem 230 N.m. Ten je k dispozici již od 1750 ot/min.
Motor má dostatek dynamiky prakticky při jakékoliv jízdní situaci a s novinkou vážící 1233 kilogramů nemá pochopitelně moc práce. Není se co divit, vždyť Peugeot tento motor využívá i ve větších modelech včetně SUV. Pohonná jednotka si zaslouží pochvalu za kultivovaný chod a zvukový projev. Zvyknout si tak řidič musí snad jen na výraznější turboefekt. Někoho možná zamrzí i absence výkonové špičky ve vysokých otáčkách.
Testovaný tříválec je výhradně spjatý s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Ta přináší vysoký uživatelský komfort a to i díky citlivému přenosu točivého momentu motoru. Žádného nepříjemného cukání se tedy nedočkáte. Pochvalu si také zaslouží za rychlost řazení a optimální odstupňování.
Osmistupňový automat pochází z dílen Aisinu a je docela slušně vyladěný snad pro všechny jízdní režimy. Příjemným překvapením je chování převodovky při sportovnější jízdě. Manuální mód totiž funguje opravdu skvěle. Rychlostí řazení navíc tato převodovka šlape na paty dvouspojkovým automatům od konkurence. Samozřejmostí jsou i pádla pod volantem.
Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje kolem 6,5 l/100 km, při defenzivním stylu jízdy ukazoval palubní počítač hodnotu kolem šesti litrů na sto kilometrů. Ve městě je nutné počítat s osmilitrovým průměrem. To jsou významně vyšší hodnoty, než uvádí výrobce. Možná je však problém pouze v námi zkoušeném voze. V rámci našich prvních jízd s tímto modelem při prezentaci byla totiž spotřebu benzinu výrazně příznivější.
Hlavním revírem Peugeotu 208 budou samozřejmě městské ulice příp. okresky. I přes sedmnáctipalcová kola poskytuje testované provedení GT Line komfortní svezení a solidní schopnost vypořádat se s nerovnostmi. Peugeot 208 se navíc dokáže skvěle držet zvolené stopy a zejména po přepnutí do sportovního režimu mu není dynamické svezení cizí.
Palec nahoru zaslouží agilně nastavený posilovač řízení, který se i v normálním jízdním režimu chlubí částečnou zpětnou vazbou od předních kol. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují. Pochvalu si rovněž zaslouží dvouvrstvé akustické čelní sklo, které přispívá k nízké hladině aerodynamického hluku v interiéru. Potěší také fakt, že je součástí standardní výbavy. Na druhou stranu výraznější hluk od kol pronikal do interiéru při jízdě po dálnici.
Peugeot 208 PureTech 130 GT Line zaujme zejména náročnou skupinu zákazníků. Jeho atraktivní design láká pozornost kolemjdoucích, prakticky kdekoliv s vozem zastavíte a výkonný motor navíc vykouzlí úsměv na tváři snad každému řidiči. Nutno ale dodat, že za relativně bohatou standardní výbavu si nechá výrobce velmi dobře zaplatit. Určitým limitujícím faktorem může být i skutečnost, že se nejsilnější testovaný tříválec s povedeným osmistupňovým automatem prodává pouze v kombinaci se špičkovou výbavou GT Line. Za tuto verzi si Peugeot v rámci akční ceny řekne 525 tisíc korun, což rozhodně není málo. Potenciální majitel však získá perfektně vybavený malý hatchback se skvělými jízdními vlastnostmi a hlavně mimořádným stylem.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 208 |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.2 PureTech 130 EAT8 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový |
Válce: | 3 |
Nejvyšší výkon: | 96/5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 230/1750 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 208 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,7 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 5,4 / 4,0 / 4,4 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 309 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 44 |
Pohotovostní hmotnost: | 1233 Kg |
Nosnost: | 397 Kg |
Základní cena: | 295 000 Kč (Like, 1.2 PureTech 75 MAN5, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 525 000 Kč (GT Line, 1.2 PureTech 130 EAT8, akční cena) |