Automobilka DS právě zahajuje prodej plug-in hybridního provedení svého největšího modelu DS 7. Jízdní vlastnosti bude v nepříznivých podmínkách vylepšovat pohon všech čtyř kol a emise naopak snižovat schopnost jízdy výhradně na elektrický pohon. Základní cena začíná na hranici 1,4 milionu korun.
Prémiový model DS 7 Crossback E-Tense přichází s nejmodernější technologií. Extravagantní SUV se chlubí sofistikovaným hybridním systémem, který má přepočtený celkový výkon 220 kW a největší točivý moment 520 Nm. To je výsledek spolupráce dvou elektromotorů a přeplňovaného zážehového čtyřválce o objemu 1598 cm3. Systém se jmenuje E-Tense a umí nabídnout i pohon všech kol, čímž vozu zajistí perfektní trakci.
Samotný benzinový motor 1.6 PureTech disponuje nejvyšším výkonem 147 kW při 6000 ot/min. Největší hodnota točivého momentu 300 Nm vrcholí při 3000 ot/min. Zatímco se spalovací motor v kombinaci s elektromotorem stará o pohon předních kol, druhý z elektromotorů zajišťuje pohon zadní nápravy. Nespornou výhodou tohoto řešení je fakt, že tento pohon nevyžaduje použití kardanu, jehož zástavba je u hybridních vozů kvůli akumulátorům v podlaze poměrně komplikovaná.
A jaké jsou výkonové parametry elektromotorů? Vpředu má elektromotor nejvyšší výkon 81 kW a největší točivý moment 337 Nm, vzadu pak 83 kW, 166 Nm. V kombinaci s benzinovým motorem je hybridní systém zárukou velmi slušných dynamických parametrů. Elektrické SUV zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí úctyhodných 235 km/h resp. 135 km/h v ryze elektrickém režimu. Automobilka navíc v optimálním stavu hybridní soustavy slibuje průměrnou spotřebu 1,3 l/100 km dle metodiky WLTP. To odpovídá hodnotě emisí CO2 pouhých 30 gramů na jeden kilometr.
Díky těmto hodnotám bude moci majitel DS 7 Crossback E-Tense požádat o vydání speciální registrační značky začínající písmeny EL. Její nesporou výhodou je parkování po Praze zdarma. Držitelé těchto registračních značek budou mít ale i další výhody. V současnosti se například projednává možnost jízdy po českých dálnicích bez nutnosti standardní dálniční známky.
Hybridní systém prezentované novinky pracuje ve čtyřech režimech. Čistě elektrický mód propůjčuje vozu DS 7 nulové emise a za optimálních podmínek s ním automobil urazí až 58 kilometrů. Podmínkou je pochopitelně nabitý akumulátor o kapacitě 13,2 kWh. V elektrickém módu navíc indikují modré LED diody v horní části čelního skla, že vůz jede s nulovými emisemi. Tím mu je v řadě evropských velkoměst umožněn vjezd až do samotného centra. Ze standardní zásuvky se baterie dobijí za sedm hodin, zesílená zásuvka tento čas zkrátí na čtyři hodiny. Pomocí výkonného Wallboxu (7,4 kW) máte plně nabitý akumulátor za necelé dvě hodiny.
Baterie lze pochopitelně nabíjet i při jízdě a to motorem nebo pomocí rekuperace brzdné energie. Dobíjení motorem má samozřejmě za následek vyšší spotřebu pohonných hmot. Na kratší vzdálenosti, např. při popojíždění po městě, je tedy optimální nabíjet vůz přímo ze sítě elektrické energie. Dobrou zprávou je fakt, že umístění akumulátorů pod zadními sedadly vozu nezmenšuje zavazadlový prostor. Za to zaslouží inženýři značky palec nahoru.
Mezi další jízdní režimy patří hybridní a sportovní mód. Hybridní režim automaticky optimalizuje výkon a spotřebu elektrické energie. Využívá tedy ideální kombinaci spolupráce spalovacího motoru s dvojicí elektromotorů. V rámci sportovního nastavení je vše podřízeno dynamice a motory hybridního systému jsou připraveny odevzdat maximální výkon pohonného ústrojí 300 koní. Režim 4WD pak aktivuje stálý pohon všech kol pro co nejlepší trakci automobilu.
Prezentovaná novinka se na našem trhu nabízí ve dvou výbavových stupních. Varianta s výbavou So Chic vychází na 1 395 000 Kč, dražší Grand Chic pak na 1 555 000 Kč. Potenciální státní pobídky elektrických/hybridních vozů však mohou cenu výrazně snížit. Lze tedy předpokládat, že mnoho zákazníků bude z řad firemní klientely. A na jaké prvky výbavy se mohou zákazníci těšit?
Hybridní DS 7 Crossback se již v základní výbavě prodává s originálními devatenáctipalcovými koly z lehkých slitin s názvem London. Samozřejmostí je také kožené čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná přední sedadla a nechybí ani digitální přístrojový štít. Nejvyšší výbava pak zahrnuje luxusní prvky jako například sofistikované světlomety DS Active LED Vision s otočnými moduly, navigační systém s dvanáctipalcovou dotykovou obrazovkou, ambientní LED osvětlení předních dveří atd.
Obsáhlý je i seznam výbavy na přání. Za zmínku například stojí špičkový audiosystém Focal se čtrnácti reproduktory, ventilovaná přední sedadla nebo tažné zařízení. Specialitou hybridní varianty E-Tense je kromě zmiňovaných kol například i nový odstín karosérie Cristal Pearl a interiér v barevném provedení Pebble Grey. Nutno dodat, že tato perleťově béžová barva se k vozu s pokrokovou technologií opravdu hodí. Více informací o této novince vám přineseme v některém z našich redakčních testů.
Tým AUTOiNDEX.cz