Autosalon Dajbych představil v Plzni na tradiční akci pro firmy, které využívají pro práci terénní vozy, hned několik zajímavých novinek. Akce pořádané každoročně už 15 let se zúčastnili desítky zástupců společností z různých oborů, např. zemědělství, energetiky, stavebnictví, lesnictví, IZS, či různé státní instituce.
Hlavním tahákem byla premiéra nového projektu firmy Dajbych – Toyoty Hilux 6x6. Důvodem vzniku netradičního vozu byly požadavky klientů na větší nosnost a prostor na náklad či nástavby. Výsledek? Nosnost 3 tuny, až 3,5 t na tažném zařízení a délka ložné plochy až 4 552 mm! Využitím podvozku pick-upu Hilux se dosáhlo zachování pověstných terénních schopností (v některých ohledech dokonce vylepšení) a co nejširší využití originálních dílů Toyota. 6x6 Hilux najde využití v široké škále nástaveb; první kus míří do partnerské firmy Kobit k přestavbě na hasičský speciál.
Zajímavostí pro návštěvníky bylo svezení ve vojenském bojovém vozidle Gepard. To je speciál vyvinutý jako možná náhrada vozů Kajman v české armádě. Gepard letos obdržel cenu za nejlepší exponát na vojenském veletrhu IDET. To ovšem nebylo jediné ocenění – den před 4x4 Profi dnem se společnosti Dajbych dostalo uznání za „Nejlepší manažerský tým roku“ při výročních cenách firmám českého obranného průmyslu v Domu armády. Jak to komentoval majitel Petr Dajbych: „Je to pro nás opravdu čest a ocenění práce kolegů a našich partnerů. Troufnu si tvrdit, že jsme společně dokázali výjimečný počin, když ryze česká rodinná firma přivádí na svět ambiciózní projekty typu Gepard či 6x6 Hilux. Skrývá se zatím spousta práce technické, komunikační se zákazníky i organizační se spolupracujícími firmami.“
Další auta už byla blíže každodennímu využití. Například pracovní plošina na podvozku Toyota Land Cruiser 79, která umožní zdvih 14 m a nosnost 225 kg, a to na spolehlivém autě, které se dostane téměř kamkoliv. To je výsledek spolupráce se společností Plošiny Rybáček. Podobným příkladem jsou sklopné valníkové nástavby na Isuzu D-Max dodávané ve spolupráci s firmou Hagemann.
Velká pozornost byla upřena k možnostem úprav pomocí příslušenství australského ARB, jedné z nejlepších světových značek, kterou autosalon Dajbych výhradně zastupuje. Nejnovější produkty od nárazníků, přes navijáky, světla, hardtopy po třeba stany či zásuvkové systémy představil šéf evropského zastoupení ARB Tomáš Vobr přímo na expedičně upravených vozech Hilux, Amarok a D-Max.
Z jiného soudku je Land Cruiser 200. Vlajková loď Toyoty se oficiálně v Evropě neprodává od roku 2015. V plzeňském salonu Dajbych však má dále nezastupitelné místo – ve verzi s benzínovým osmiválcem 5,7 l, který splňuje Euro 6. Až sedmimístný Land Cruiser nabízí jako poslední velké SUV rámovou konstrukci a představuje tak jedinečnou kombinaci luxusu, robustnosti, terénních schopností a spolehlivosti.