Novinka Renault Captur má skvěle rozdané karty

Novinky
15.01.2020

F T G

Novinka Renault Captur má skvěle rozdané karty

Druhá generace Renaultu Captur přichází na český trh a aspiruje na jeden z nejlépe prodávaných vozů oblíbené kategorie městských crossoverů. Není se co divit, vždyť právě tento model byl jedním z prvních reprezentantů tohoto relativně mladého segmentu.

První Renault Captur byl představen v roce 2013 a okamžitě vzbudil velký zájem veřejnosti. Malých městských vozů typu SUV bylo v té době pouze několik a konkurenci pro Renault Captur představoval snad jen tehdejší Nissan Juke nebo v té době přicházející první generace modelu Peugeot 2008. Subjektivně byl však Renault Captur nejpřitažlivější, což se následně potvrdilo v prodejních statistikách. Vždyť Renault od té doby prodal více než 1,2 milionů těchto automobilů.

Po sedmi letech přichází automobilka s novou generací tohoto oblíbeného SUV a už na první pohled je jasné, že novinka výrazně dospěla. Není se co divit, vždyť avizovaný model v současnosti vstupuje do vysoce konkurenčního segmentu. Mezi hlavní konkurenty patří vozy jako například druhá generace Peugeot 2008, Nissan Juke případně relativně nové modely Volkswagen T-Cross a Škoda Kamiq.

Nespornou výhodou prezentované novinky od Renaultu je pochopitelně její historie. Ani tedy příliš nepřekvapí informace od reprezentantů českého zastoupení této francouzské automobilky, že se první generace modelu Captur stále skvěle prodává. Jedním z hlavních důvodů pro mezigenerační obměnu byl však fakt, že nový model stojí na modulární platformě CMF-B. Právě ta umožnila integraci hybridní varianty, což je nutná podmínka pro splnění přísných emisních cílů automobilky v současnosti.

Elektrifikovaný Captur dostal název E-TECH plug-in a kombinuje atmosférický motor 1.6 SCe s elektromotorem. Vůz je vybaven 9,8 kWh baterií, která zajišťuje dojezd až 48 kilometrů výhradně na elektrický pohon. Prodej u nás bude zahájen v polovině tohoto roku a příznivci pokrokových technologií se mají rozhodně na co těšit.

A jaké jsou hlavní atributy nového Renaultu Captur? Auto je na první pohled elegantnější a v porovnání s minulou generací působí robustnějším dojmem. Karosérie je o 10 centimetrů delší a nyní měří 423 cm. Rozvor se pak prodloužil o dva centimetry na celkových 263 cm. Tento parametr má zajistit nejen větší vnitřní prostor, ale také lepší jízdní stabilitu.

Přední i zadní světlomety se chlubí full LED technologií a nejvyšší výbava INTENS přidává zadním světlům atraktivní 3D efekt. Spodní linie bočních oken byla umístěna o něco výše, což přináší atletický vzhled a dodává vozu na robustnosti. Design SUV je dále zvýrazněn předním a zadním ochranným krytem nárazníku nebo černým pásem ve spodní části karoserie. Kapota se chlubí hlubokými prolisy a svažující se střecha přináší dynamický efekt.

Dle informací od automobilky si první generaci tohoto modelu pořídilo 40% zákazníků kvůli jeho vzhledu. Vývojové oddělení automobilky Renault nenechalo nic náhodě a nový Captur se může pochlubit širokou nabídkou kombinací exteriéru. K dispozici je až osmdesát variant! Hlavním prvkem personalizace je především možnost volby dvoubarevné kombinace tj. odlišné lakování střechy od ostatních částí karosérie. V nabídce jsou čtyři elegantní odstíny.

Interiér se nese v duchu nového designu automobilky a podobá se například menšímu modelu Clio. Okamžitě překvapí originální volič automatické převodovky, který byl integrován do tzv. plovoucí konzole. I ta je jedním z prvků Smart Cockpit, který zaujme rozměrnými displeji s mírným natočením směrem k řidiči.

Dominantním prvkem přístrojové desky je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (plochou dvakrát větší než verze o rozměru sedm palců), která je u značky Renault dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu opravdu moderní. Samozřejmostí je také digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů.

TFT displej má rozměr 7 až 10 palců opět v závislosti na zvolené výbavě. Varianta s desetipalcovým displejem navíc umožňuje zobrazit mapu navigace GPS. Na praktickou stránku se konstruktéři zaměřili zejména při návrhu tvarového řešení zavazadelníku. Ten nyní nabídne 400 litrů velmi dobře využitelného prostoru.

Co se týká technologie pod kapotou, nový Renault Captur nabízí kromě zmiňovaného hybridního pohonu E-tech plug-in, tři benzinové a jeden vznětový motor. Základní přeplňovaný tříválec 1.0 TCe 100 má nejvyšší výkon 74 kW a největší točivý moment 160 Nm. Vyrábí se pouze ve spojení s pětistupňovým manuálem a v základní výbavě ZEN stojí 390.000 Kč.

Nový čtyřválcový motor 1.3 TCe 130 GPF (96 kW, 240 Nm) je k dispozici buď v kombinaci se šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Motor 1.3 TCe v nejsilnější variantě TCe 155 GPF poskytuje nejvyšší výkon 113 kW a maximální točivý moment 270 Nm. V nabídce je výhradně ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Příznivci nafty a delšího cestování bezesporu ocení úsporný provoz naftového čtyřválce Blue dCi 115. Jedná se o motor o zdvihovém objemu 1461 cm3 s nejvyšším výkonem 85 kW a největším točivým momentem 260 Nm. Prodávat se bude v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo douspojkovým automatem EDC se sedmi stupni.

Nejdražší verze Renautu Captur ve výbavě INTENS TCe 155 stojí 555.000 Kč, naftová varianta s manuálem a výbavou ZEN pak vyjde na 445.000 Kč. Pravděpodobně nejpoptávanější specifikací u nás bude slabší výkonová varianta benzinového motoru TCe 130 GPF, která má v kombinaci s výbavou INTENS cenovku 485.000 Kč.

Nutno však dodat, že i základní výbava ZEN je relativně bohatá. Zahrnuje například full-LED světlomety, elektricky ovládaná boční okna, Active Emergency Braking System s detekcí chodců a cyklistů, rozpoznávání dopravních značek, aktivní systém sledování jízdních pruhů, tempomat s omezovačem rychlosti, šest airbagů atd.  

Výbava INTENS navíc přidává zadní parkovací senzory, navigační systém, přístrojový štít se sedmipalcovým displejem, automatickou klimatizaci, elektronickou parkovací brzdu, čalounění kombinující látku s umělou kůží, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, zatmavená zadní skla, litá 17-ti palcová kola či dvoubarevné lakování karoserie. Další podrobnosti o novince Renault Captur vám přineseme v některém z našich redakčních testů.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -