Opel v ČR zahájil prodej šesté generace oblíbeného modelu segmentu B a potenciální zájemce láká nejen zajímavou cenou 289.990 Kč. Novinka je totiž vybavena nejmodernějšími prvky a nechybí ani ryze elektrická verze.
Během 37 let automobilka dokázala prodat přes 13,6 milionů vozů Opel Corsa. Svůj podíl na tom má bezesporu fakt, že je tento model právem považován za průkopníka v oblasti špičkových technologií. Specialitou Opelu navíc je, že nejmodernější prvky automobilů vyšší třídy velmi často integruje právě do malých automobilů. A Opel Corsa není výjimkou.
Prezentovaná novinka se dočkala světové premiéry na posledním Frankfurtském autosalonu a představila se i jako elektromobil. Výbavu nové Corsy obohatily pokrokové technologie, jako například adaptivní neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix, které Opel poprvé nabízí v segmentu malých vozů. Kromě toho je možné mít na palubě mnoho vyspělých bezpečnostních asistenčních systémů, jako například upozornění na nebezpečí nárazu s automatickým nouzovým bržděním. Nechybí ani systém detekující chodce a cyklisty nebo třeba adaptivní tempomat využívající čelní radar.
Nový Opel Corsa měří 4060 mm a oproti přechozí generaci se chlubí prodlouženým rozvorem na 2538 milimetrů. Asi tedy nikoho nepřekvapí, že se v daném segmentu jedná o jeden z největších automobilů. Oku lahodí dynamicky laděná linie střechy, jež připomíná elegantní kupé. Přestože je střecha o 48 milimetrů níže, nikterak neomezuje prostor pro hlavu průměrně vzrostlých pasažérů. Řidič sedí za volantem o 28 mm níže, což má samozřejmě přinést nižší těžiště s pozitivním vlivem na lepší jízdní vlastnosti vozu.
Design karosérie byl optimalizován s důrazem na co nejlepší koeficient odporu vzduchu. Výsledkem je špičková hodnota Cd 0,29. Díky tomu je nová Corsa jedním z nejaerodynamičtějších vozů na trhu, k čemuž přispívá i menší čelní plocha - pouhých 2,13 m2.
Zajímavé hodnoty odporu vzduchu bylo dosaženo například kompletním zakrytím podvozku a to od motorového prostoru až po zadní nápravu, což vylepšuje proudění vzduchu. Nový Opel Corsa je také vybaven spojlerem u zadní hrany střechy, což opět usnadňuje proudění vzduchu a eliminuje turbulence, které jinak zvyšují odpor. Spojler zároveň snižuje aerodynamický vztlak zadní nápravy, což přináší lepší stabilitu automobilu a to hlavně ve vysokých rychlostech.
Kromě základní verze Corsa jsou dostupné tři vyšší stupně výbavy, každý zaměřený na jinou cílovou skupinu. Corsa Edition zahrnuje nejoblíbenější doplňky, Corsa Elegance je vybavena pro maximální pohodlí a Corsa GS Line přidává sportovní doplňky. Tato výbava se chlubí například sportovními nárazníky, chromovou koncovkou výfuku nebo B-sloupky v lesklé černé barvě. Uvnitř potěší sportovní sedačky řidiče i spolujezdce, hliníkové sportovní pedály, černé polstrování stropu a v neposlední řadě červený dekor přístrojového štítu.
Ale i u ostatních modelů si potenciální zájemci přijdou na své. K dispozici je totiž řada prvků personalizace zahrnující několik variant kol z lehkých slitin, plně digitální přístrojový štít, kožené čalounění interiéru či volitelné dvoubarevné lakování karosérie. Mezi další prvky komfortní výbavy patří vyhřívání volantu nebo kožených sedadel s masážní funkcí u řidiče.
Zmiňovaná moderní technologie adaptivních neoslňujících světlometů IntelliLux LED® Matrix je známá zejména z automobilů vyšších tříd. Díky automobilce Opel se tak vůbec poprvé objevují ve třídě malých vozů. Osm LED segmentů je kontrolováno čelní kamerou nejnovější generace s vysokým rozlišením, která přizpůsobuje světelný paprsek dopravní situaci a okolí. Řidič má tak neustále maximální přehled o tom, co se děje před vozem za snížené viditelnosti.
Pozornost zaslouží i další asistenční systémy, jako například čtení dopravních značek, adaptivní tempomat nebo senzory chránící boční prvky karosérie, které nabízejí větší bezpečnost. Posledně zmíněný systém varuje v situacích, kdy jsou boky vozu ohroženy nárazem do překážky (zdi, sloupky, atd.) při manévrech v rychlostech do 10 km/h. Mezi další systémy patří senzory mrtvého úhlu a různé asistenty parkování (od parkovacího pilota až po 180° panoramatickou parkovací kameru na zádi). Systém udržování v jízdním pruhu se také v modelové řadě Corsa objevuje vůbec poprvé. Pokud elektronika detekuje nezamýšlené vybočení z jízdního pruhu, upozorní řidiče výstražným signálem a korekčním pootočením volantu.
Řidiči i pasažéři v této novince jsou skvěle propojeni s okolním světem díky nové řadě multimediálních systémů, zahrnujících přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi se 7“ barevným dotykovým displejem a vrcholný Multimedia Navi Pro s 10“ barevným dotykovým displejem. Kromě toho Opel Corsa nabízí za příplatek novou službu „Opel Connect“, která umožňuje přímé spojení s asistenční centrálou při poruše či nouzové volání v případě havárie.
Potenciální zákazníci mohou volit z řady úsporných zážehových a vznětových motorů s výkonovým rozpětím od 55 kW (75 k) až po 96 kW (130 k). Benzinové motory mají tříválcovou techniku a zdvihový objem 1199 cm3. Nejslabší variantu 1.2 (55 kW) s atmosférickým plněním a pětistupňovou převodovkou doplňují dva přeplňované motory s označením 1.2 TURBO s nejvyšším výkonem 74 kW resp. 96 kW.
Slabší přeplňovaný motor se standardně nabízí se šestistupňovým manuálem. Na přání pak může být vybaven automatickou osmistupňovou převodovkou AT8 s adaptivním program řazení a technologií Quickshift.
Příznivci nafty a delšího cestování bezesporu ocení úsporný provoz naftového čtyřválce 1.5 CDTI s nejvyšším výkonem 75 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm. Spotřeba paliva se dle normy NEDC1 pohybuje v následujících intervalech: město 3,8-3,7 l/100 km, mimo město 3,1-2,9 l/100 km, kombinovaná 3,4-3,2 l/100 km, emise CO2 88-85 g/km; spotřeba paliva dle WLTP2 kombinovaná: 4,5-4,0 l/100 km, emise CO2 117-105 g/km (předběžné údaje). Vznětový motor je spojen výhradně se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
Velmi dobrou jízdní stabilitu má přinést odlehčená konstrukce vozu a relativně nízké těžiště. Hmotnost nejlehčí verze prezentované novinky se dokonce pohybuje pod magickou hranici jedné tuny. Bez řidiče totiž pětidveřový Opel váží pouhých 980 kg. Ve srovnání s předchozí generací je nový model o 108 kg lehčí, což znamená cca 10% úsporu hmotnosti.
Samotný skelet vozu je zhruba o 40 kg lehčí, kompaktní tříválcové motory pak váží o 15 kg méně než čtyřválce z předchozí generace. Hliníková kapota motoru šetří 2,4 kg ve srovnání s rozměrově menší ocelovou kapotou předchozího provedení. Také sedadla přispěly k nízké hmotnosti a ušetřily dalších 10 kilogramů.
Elektrická varianta nového modelu se jmenuje Corsa-e a díky baterii s kapacitou 50 kWh nabízí dojezd až 330 km na jedno nabití. K dispozici jsou tři jízdní režimy - Normal, Eco a Sport. Dobrou zprávou je možnost velmi rychlého nabití baterie pomocí rychlonabíječky. Zhruba 80% kapacity bude totiž k dispozici za pouhých 30 minut. Elektromotor má výkon 100 kW a největší točivý moment 260 Nm. Tyto parametry zajišťují automobilu akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,1 s a nejvyšší rychlost 150 km/h. Základní cena vozu s výbavou Edition startuje na částce 739.990 Kč, za model s nejvyšší výbavou GS Line pak zákazník zaplatí 789.990 Kč. Praktické zkušenosti s avizovanou novinkou vám přineseme v některém z našich redakčních testů.
Tým AUTOiNDEX.cz