Cestou necestou - Suzuki Ignis GLX 4x4 1.5 VVT (TEST)

Testy
06.12.2004

F T G

Cestou necestou - Suzuki Ignis GLX 4x4 1.5 VVT (TEST)

Dostatečná světlá výška a pohon všech čtyř kol, to jsou základní předpoklady dobré průchodnosti terénem. Model Ignis japonské automobilové divize Suzuki byl nedávno vybaven právě systémem 4 x 4, který se nabízí v kombinaci se zážehovým motorem o objemu 1490 cm3...

 

Model Ignis japonské automobilové divize Suzuki byl nedávno vybaven právě systémem 4 x 4, který se nabízí v kombinaci se zážehovým motorem o objemu 1490 cm3.

Jízdu s ignisem charakterizuje dobrý rozhled na všechny strany, což je dáno díky relativně vysoké stavbě automobilu. Čtyřválcový motor s rozvodem DOHC poskytuje nejvyšší výkon 73 kW při 5900 ot./min. Největšího točivého momentu 133 N.m dosahuje pohonná jednotka při 4100 ot./min.

Při jízdě uživatelé ocení solidní dynamické vlastnosti, předjíždění či táhlé stoupání zvládá ignis s přehledem a nutno dodat, že si řidič na jeho výkonový charakter velmi rychle zvyká.

Jedinou nevýhodou může být vyšší spotřeba, což je dáno především pohonem obou náprav. Při klidné jízdě jsme podle údajů palubního počítače dosahovali spotřeby kolem 8 l/100 km, časté využívání výkonového potencionálu má však za následek hodnoty kolem hranice 10 litrů na 100 km.

Nejvíce kilometrů jsme s prezentovaným vozem absolvovali na zasněžených silnicích, kde byl neocenitelným pomocníkem právě pohon všech kol.

Rozdělení točivého momentu mezi jednotlivé nápravy má na starost viskózní spojka. V opravdu náročném terénu vyžadující pomalou jízdu by přeci jen přišla vhod redukční převodovka.

Ovšem Suzuki Ignis není žádný terénní vůz, jako doma se cítí na rozbitých okreskách či polních cestách.

Vyvážené jízdní vlastnosti ve spojení s AWD využijí zejména obyvatelé krajin s častým výskytem nepříznivých klimatických podmínek bez jakýchkoli ambicí a potřeb jízdy v náročném terénu.

Nekvalitní povrch našeho hlavního města nás však ujistil, že i zde je avizovaný vůz dobře využitelný.

Interiér vozu je přehledný a funkčně zpracovaný. Jednoduchá přístrojová deska je vyrobena z tvrdého plastu, který při jízdě nevydává žádné nepříjemné zvuky. Všechny ovladače jsou snadno dosažitelné a jejich intuitivní ovládání umožňuje řidiči plně se soustředit na jízdu.

Celkově lze konstatovat, že vnitřní prostor působí moderním a přehledným dojmem. Jedinou výtku lze mít proti sedadlům, která neposkytují dobré boční vedení, což poněkud zvyšuje únavu při delším cestování. Variabilní interiér disponuje dostatečným prostorem nejen pro posádku, ale také případný náklad.

Suzuki Ignis s pohonem všech kol je rozhodně zajímavou volbou, zvlášť pokud vezmeme v úvahu její pořizovací cenu 404 900 Kč, která automobil řadí mezi nejlevnější čtyřkolky na českém trhu.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Suzuki Ignis 1.5 GLX

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1490 ccm. Nejvyšší výkon 73 kW při 5900/min. Největší točivý moment 133 N.m při 4100/min.

Převodné ústrojí

Pohon všech čtyř kol, viskózní spojka. Pětistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

McPherson/vlečná ramena. Pneumatiky o rozměru 185/60 R 15.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 165 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,0 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 9,1/6,1/7,2 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 236 cm. Celkové vnější rozměry 377/163/160,5 cm. Palivová nádrž 41 l.

Základní cena (Cena testovaného vozu)

404 900 Kč (414 900 Kč)

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -