Renault Kadjar se po nedávné modernizaci chlubí nejen přepracovaným designem karosérie a vnitřního prostoru, ale také novými motory. Pro příznivce naftových motorů bude bezesporu zajímavou volbou čtyřválec 1.5 dCi, který jsme podrobili našemu redakčnímu testu.
V rámci segmentu středně velkých SUV panuje nemilosrdný konkurenční boj, a tak to nemá lehké ani Renault Kadjar. Automobilka připravila velice decentní facelift tohoto modelu namísto kdovíjak zásadní modernizace. Vždyť původnímu provedení se dařilo poměrně dobře. Uvnitř už jsou změny výraznější a interiér tak navazuje na nový styl posledních modelů této značky. Ale zpátky k exteriéru.
Vpředu zaujmou nové moderní svítilny s LED diodami pro denní svícení. Efektně působí i inovovaná maska chladiče a nově tvarovaný přední nárazník. Zadní část se chlubí sdruženými světlomety, které rovněž využívají LED technologii. Přepracovaný je i zadní nárazník. Ten dostal falešné koncovky výfuku, které jsou však poměrně snadno odhalitelné.
Renault Kadjar celkově působí elegantním dojmem a líbí se nám jistý nádech dynamiky. Svůj podíl na tom mají i výstupky na kapotě, na které navazuje dvojice A-sloupků. Palec nahoru zaslouží i nový design litých kol. Přestože nejsme příznivci červených odstínů karosérie, nutno dodat, že tenhle Renaultu opravdu sluší.
Vnitřek vozu okamžitě zaujme novým displejem infotainmentu R-link 2 včetně ovládacího panelu klimatizace. Displej byl moderně integrován do středového panelu, což působí velice pokrokovým dojmem. V zorném poli řidiče se pak nachází centrální displej, na kterém si můžete vybrat několik možností zobrazení otáčkoměru a rychloměru. Chyběl nám snad jen ukazatel teploty oleje.
Sedadla testovaného vozu v nejvyšší výbavě Intens měla kvalitní kožené čalounění a pochvalu zaslouží i díky optimální tuhosti a dostatečnému bočnímu vedení. Ocenili jsme nastavitelnou délku sedáku, který tak perfektně podpírá stehna cestujících na předních sedadlech. Postrádali jsme snad jen možnost nastavení sklonu sedáku. Zvláštně umístěná tlačítka vyhřívání sedadel jsme však museli chvíli hledat. Nacházejí se totiž na přední straně loketní opěrky.
Ovladače oken na dveřích již nevycházejí z Nissanu a jsou plně podsvícené. Vpředu není místa na rozdávání, za což může poměrně robustní přístrojová deska a dveřní výplně (včetně madla). Vzadu je to s místem podobné, avšak i zde se sedí velmi pohodlně.
Zavazadelník nabízí solidní objem 472 litrů. Ten je sice poměrně mělký, může se ale pochlubit dvojitým dnem. I díky němu lze po sklopení opěradel zadních sedadel vytvořit zcela rovnou plochu, která usnadňuje manipulaci s rozměrným nákladem. Zajímavé je, že oproti konkurenci nabízí zavazadlový prostor slušnou šířku. Celkově je tedy velice dobře využitelný.
Pod kapotou námi testovaného vozu se nacházela základní varianta vznětového čtyřválce s označením Blue 115 dCi. Tato pohonná jednotka se vyrábí pouze v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a poháněnou přední nápravou. Pokud chcete čtyřkolku, musíte zvolit výkonnější motor 1.7 dCi (Blue dCi 150 4x4). Námi testovaný čtyřválec má nejvyšší výkon 85 kW při 3750 ot/min a největší točivý moment 260 N.m pak vrcholí již při 2000 ot/min.
Motor se chlubí velice kultivovaným chodem a nízkou úrovní hluku. Přestože se nejedná o kdovíjakého siláka, na běžnou jízdu rozhodně stačí. Výkonový deficit jsme pocítili až ve vyšších rychlostech na dálnici nebo při jízdě do kopce s plně naloženým vozem. Šestistupňový manuál je poměrně přesný a jednotlivé rychlosti jsou dobře odstupňované. Ještě na čtvrtý rychlostní stupeň, automobil dobře táhne. Pátý a především šestý stupeň jsou však spíše delší. Vždyť při 130 km/h motor na šestku točí příjemných 2150 ot/min., což zajišťuje solidní jízdní komfort.
A jak je na tom pohonná jednotka se spotřebou pohonných hmot? Spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje lehce nad pětilitrovou hranicí. Při snaze o úspornou jízdu mimo město ukazuje palubní počítač hodnoty začínající čtyřkou. Na plnou nádrž (55 l) tak hravě ujedete přes tisíc kilometrů. Bravo!
Ačkoliv se podvozek Renaultu Kadjar chlubí velice slušnou světlou výškou, do terénu se s ním příliš vydávat nemůžete. Tedy alespoň ne s testovanou motorizací, která má poháněnou pouze přední nápravu. Trakci testované předokolky částečně zlepší systém Extended grip. Jeho ovladač se nachází na středovém panelu a pomocí upraveného ESP a ABS optimalizuje trakci přední nápravy.
Tlumiče Renaultu Kadjar jsou naladěné spíše na tužší notu. Příliš komfortu tedy při jízdě po rozbitých cestách očekávat nelze. To samozřejmě nahrává solidní stabilitě. Karosérie se výrazně nenaklání a typická nedotáčivost přichází relativně pozdě. Vůz se i při dynamické jízdě snaží držet silnice jako přibitý a působí tak poměrně agilním dojmem. Snad jen odhlučnění podvozku by mohlo být lepší.
Renault Kadjar s dieselovým čtyřválcem 1.5 dCi pod kapotou je mimořádně úsporné SUV s originálním designem a agilním podvozkem. I přes poněkud stísněný interiér nabízí solidní dávku komfortu a skvěle využitelný zavazadlový prostor. Na emoce navíc umí zahrát opravdu rozměrné střešní okno testovaného vozu, které je zážitkem pro cestující především na zadních sedadlech.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Renault |
Model: | Kadjar |
Karosérie: | SUV |
Motor: | Blue dCi 115 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1461 ccm |
Nejvyšší výkon: | 85 / 3750 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 260 / 2000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 189 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 11,7 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 4,5/5,1/4,1 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 472 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 55 |
Pohotovostní hmotnost: | 1428 Kg |
Nosnost: | 447 Kg |
Základní cena: | 529 900 Kč (ZEN, TCe 140 GPF) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 629 900 Kč (INTENS, Blue dCi 115) |