Špičkový Peugeot 508 GT se prodává nejen se vznětovou motorizací, ale také s nejvýkonnější variantou přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.6 PureTech. Tento motor je dokonce výhradně určený právě pro nejvyšší výbavu GT. Jak se s ním jezdí, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.
Pořídit si samozřejmě můžete i o něco levnější provedení GT line a to i s benzinovým motorem 1.6 PureTech. Jedná se však o slabší variantu přeplňovaného čtyřválce, která nabízí „pouhých“ 180 koní. Cenovka námi testovaného liftbacku 508 GT s nejvyšším výkonem 225 koní však atakuje hranici jednoho milionu korun, takže se rozhodně nejedná o volbu pro každého.
Peugeot 508 vybočuje z řady konvenčních automobilů střední třídy ve velkém stylu a do střední třídy svým relativně kontroverzním designem jednoznačně vnáší rozptýlení. S jeho exteriérem perfektně koresponduje tovární označení Fastback. Zřetelně se totiž přibližuje neoficiální sportovně-luxusní kategorii. Díky tomu si ho tedy s jiným vozem spletete jen stěží. A líbivý vzhled v neposlední řadě potvrzují i obdivné pohledy kolemjdoucích.
Peugeot 508 překvapí nízkou siluetou a aerodynamicky ztvárněnou karoserií, která nápadně připomíná vozy kupé. Atraktivně působí nejen moderně ztvárněné Full LED světlomety, ale také do detailu propracovaná šachovnicová maska chladiče varianty GT a GT line. LED denní světla mají u vyšších verzí svislé tvarování a rámují celý předek vozu od světlometů až po mřížky sání vzduchu v náraznících.
Při pohledu na přední část vozu zaujme nízká kapota a poněkud složitě tvarovaný nárazník. Předek peugeotu je dynamicky pojatý a líbí se nám jeho přechod ve sportovní boční linie, které dokončují špičkové vytvarování karoserie. I přes její délku 4750 milimetrů na nás dělá testovaný Peugeot velice kompaktní dojem.
V duchu netradičního řešení se nesou užší boční prosklené plochy s bezrámovými dveřmi, které zvyšují atraktivitu. Příplatková litá kola o rozměru 19 palců námi zkoušenému vozu navíc opravdu sluší. Palec nahoru si zaslouží i zadní sdružené světlomety s 3D efektem. Jejich svítivost se přizpůsobuje intenzitě okolního denního světla nebo tmě.
Dominantou interiéru testovaného vozu je kaskádovitá přístrojová deska, která posádku doslova obklopí. Na sedadlech se navíc sedí příjemně nízko, takže si přijdou na své i vyznavači sportovní jízdy. Oproti výbavě GT line se špičková výbava GT liší například kombinovaným čalouněním kůží a alcantary ve standardu. Jedná se o velice kvalitní a hlavně příjemný potah, který skvěle drží těla posádky i v rychle projížděných zatáčkách. Potěší také vynikající boční vedení a dostatečně dlouhý sedák. V rámci výbavy na přání byl námi testovaný vůz vybaven elektricky nastavitelnými sedadly řidiče a spolujezdce a v neposlední řadě také masážní vícebodovou funkcí. Samozřejmostí je pak účinné vyhřívání sedadel.
Přístrojová deska se chlubí řadou velmi dobrých materiálů a skvělým provedením. Lesklé detaily dělají atraktivní dojem, kvůli zachování pěkného vzhledu ale vyžadují častější údržbu. K praktickému využití vnitřního prostoru přispívá několik úložných schránek a samozřejmostí jsou také čtyři zásuvky s USB vstupy a dalších několik 12V zásuvek. Jednu z nich najdeme i v zavazadlovém prostoru. Líbilo se nám také exkluzivní tmavé čalounění stropu.
Digitální přístrojová deska Peugeotu nese název i-Cockpit je součástí standardní výbavy testovaného vozu. Hlavní výhodou je možnost vlastní konfigurace. Samozřejmostí je malý kompaktní volant a v neposlední řadě také dotykový desetipalcový HD displej. Líbí se nám jeho velice vkusná integrace do palubní desky a také fakt, že je ve stejné výšce jako přístrojový panel. Tento HD displej je součástí standardní výbavy špičkové varianty GT.
Středový panel zaujme přítomností sedmi chromovaných ovladačů ve tvaru klavírních kláves, které jsou efektně začleněny do palubní desky. Ovladače umožňují přístup k hlavním funkcím a nastavení jednotlivých systémů prostřednictvím dotykové obrazovky. Pomocí displeje pak můžete nejen konfigurovat prostředí, ale také nastavit parametry zvuku audiosoustavy nebo intenzitu jasu a barvu displejů.
Hned vedle voliče automatické převodovky se nachází kolébkový ovladač jízdních režimů. K dispozici je normální režim, sportovní, komfortní a ekonomický. Díky adaptivnímu podvozku, který je součástí standardní výbavy GT, si tedy můžete naladit vůz dle jízdního stylu. K bezpečnosti pak přispívají prvky jako asistent pro sledování mrtvého úhlu, pozornosti řidiče nebo třeba automatické přepínání dálkových světel. Za příplatek je k dispozici i systém nočního vidění.
Nízká karosérie Peugeotu 508 již na první pohled naznačuje, že praktičnost zrovna nebude silnou stránkou tohoto auta. To ostatně potvrzují i papírové hodnoty rozměrů automobilu. Přestože se na přední sedadla pohodlně usadí i dlouháni, vzadu je to o poznání horší. Nejde ani tak o limitovaný prostor v oblasti kolen, ale vadí především nízko umístěný sedák. Ačkoliv zavazadelník nabízí slušný objem 487 litrů (nejedná se však o metodu měření VDA), jeho maximální využitelnost je kvůli nepravidelnému tvaru komplikovaná. Pro běžné potřeby pochopitelně stačí a na nějaké stěhování si přeci jen tuhle stylovku od Peugeotu asi nikdo kupovat nebude. Obzvláště testovanou variantu GT.
Námi zkoušené provedení je vlajkovou lodí modelové řady 508. Přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech resp. jeho výkonnější varianta tak reprezentuje nejsilnější motor v nabídce. Na zážehové šestiválce Peugeotu z minulosti tedy můžete s klidem zapomenout. Nevadí. Jediný benzinový motor pro model 508 totiž nejede vůbec špatně. Jeho nejvyšší výkon činí 165 kW při 5500 ot/min a největší točivý moment 300 N.m pak vrcholí při 1900 ot/min. Motor se skvěle vytáčí a chlubí se charakterní výkonovou špičkou před hranicí 6000 ot/min. V praxi navíc zatahuje již od relativně nízkých otáček 1600 ot/min. Dynamika vozu je tedy na velmi dobré úrovni a zaručuje bezpečnou jízdu prakticky při jakékoliv situaci. Motor má i velmi pěkný zvuk a je příjemně kultivovaný.
Pochvalu si také zaslouží spojení benzinového motoru s osmistupňovým automatem EAT8 od japonského Aisinu. Převodovka řadí intuitivně a neváhá motor pustit do vyšších otáček. Snad jen v jízdním režimu Eco nám občas připadalo, že automat řadí výše přeci jen příliš brzy. Pochvalu naopak zaslouží dobré odhlučnění kabiny. A jak je na tom testovaný vůz se spotřebou pohonných hmot? Při klidné jízdě ukazoval palubní počítač spotřebu 7 l/100 kilometrů, pokud však budete tlačit na pilu, snadno se apetit motoru přiblíží dvanáctilitrové hranici. Tento motor je tedy extrémně závislý na způsobu jízdy.
Auto se i na našich nepříliš kvalitních silnicích chová velice dobře a to i na velkých kolech. Při jízdě je znát výrazně nižší hmotnost zážehového motoru v porovnání s nedávno testovaným turbodieselem. Peugeot se lépe drží zvolené stopy a také agilněji reaguje na prudké změny směru. Chování vozu v zatáčkách je velice jisté, což je dáno nejen sofistikovanou víceprvkovou nápravou vzadu, ale také adaptivními tlumiči. Až na samém limitu se výrazně projevuje nedotáčivost a auto nepůsobí příliš jistě. Pro sportovní řádění si však nikdo Peugeot 508 pořizovat nebude.
Podvozek umí zajistit skvělé pohodlí a to zejména v jízdním režimu Comfort. V módu Sport pak očekávejte tužší naladění a rychlé reakce na pokyny řidiče. To se týká především reakce motoru na pohyb plynového pedálu a sportovnějšího nastavení automatické převodovky EAT8. Posilovač řízení je poměrně účinný, stále je však cítit solidní zpětná vazba od předních kol. Ve sportovním režimu posilovač výrazně ztuhne, na citlivosti řízení však příliš nepřidá. Brzdy fungují velice dobře, jejich účinek nevadne ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.
Nejvýkonnější Peugeot 508 je líbivý liftback střední třídy, který nabízí velmi kvalitní a dobře zpracovaný interiér. Přestože v oblasti prostoru nevyniká, skvělými jízdními vlastnostmi a sofistikovanou technikou dokáže chytnout za srdce nejednoho milovníka svižné a pohodlné jízdy. Testovaný benzinový čtyřválec se navíc k tomuto modelu perfektně hodí. V kombinaci s adaptivním podvozkem tak Peugeot 508 GT poskytuje takřka prémiový dojem z jízdy.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 508 |
Karosérie: | Liftback |
Motor: | 1.6 PureTech 225 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1598 ccm |
Nejvyšší výkon: | 165/5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 300/1900 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 250 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 7,3 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 6,9/4,5/5,3 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 487 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 62 |
Pohotovostní hmotnost: | 1495 Kg |
Nosnost: | 506 Kg |
Základní cena: | 730 000 Kč (Active, 1.5 BlueHDI) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 1 055 000 Kč (GT, 1.6 PureTech 225 EAT8) |