Značka Peugeot, která před devíti měsíci úspěšně uvedla na trh v ČR liftback Peugeot 508, nyní představuje i verzi kombi pod označením 508 SW. Česká republika se tak zařadila do první desítky evropských zemí, které v období od 26. května do 1. září 2019 zahájí prodeje tohoto nového modelu.
Nový Peugeot 508 SW má díky bezrámovým dveřím převzatým od liftbacku nízkou a dynamickou siluetu a ohromující design. Pokud nejde o vůbec nejhezčí kombi současné automobilové produkce, rozhodně bude patřit mezi pět designově nejatraktivnějších. Vůz navíc úspěšně kombinuje atletickou eleganci s praktičností z hlediska prostornosti a s velice dobrými jízdními vlastnostmi.
Peugeot 508 SW má ve výbavě Peugeot i-Cockpit nejnovější generace a uvádí tak řidiče i posádku vozu do vysoce technologického, moderního a elegantního prostředí. Výbava vozu zahrnuje celou řadu asistenčních systémů splňujících nejnovější požadavky normy EuroNCAP. V závislosti na úrovni výbavy může nabídnout například systém nočního vidění s infračervenou kamerou, který se v tomto segmentu objevuje poprvé, nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go spojený se systémem udržování vozu v jízdním pruhu.
Automobil přichází s novou generací dieselových motorů BlueHDi (všechny s technologií SCR) i benzínových PureTech. V případě přeplňovaných benzínových motorů jde o dvě výkonové varianty 180 (132 kW) a 225 k (165 kW), přičemž obě mají zdvihový objem 1,6 litru a jsou spojeny výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
V rámci dieselových motorů BlueHDi jsou k dispozici čtyři verze se zdvihovým objemem 1,5 litru. První nabízí výkon 130 k (96 kW) a spolupracuje s automatickou převodovkou EAT8, druhá je identická, avšak spojena se šestistupňovým manuálnem – toto je také jediná varianta, jíž můžete pořídit s manuální převodovkou. Existuje pouze v základní výbavě Active, což je další poněkud hloupé omezení, zejména v České republice, kde se manuální řazení těší velkému zájmu. Silnější turbodiesel o objemu 2,0 litru existuje ve dvou verzích, nabízejících výkon 160 k (118 kW) nebo 180 k (132 kW) – jak z výše uvedeného plyne, dodáván je jedině s automatickým řazením.
Všechny tyto motory jsou již homologovány podle normy Euro6.d temp, která zavádí požadavky normy Euro6.d platné od ledna 2020, zejména ty, které se týkají emisí oxidů dusíku. Od 7. června je v některých zemích možné objednávat nový Peugeot 508 liftback i SW ve verzi Plug-In hybrid, která čerpá ze spojení benzinového motoru a elektromotoru, společně produkující výkon 225 k (165 kW).
Nový Peugeot 508 SW je v České republice k dispozici za cenu od 770 000 Kč (provedení s nejslabším turbodieselem a manuální převodovkou v základní výbavě Active), nejlevnější vůz s automatem EAT8 přijde na 835 000 Kč (výbava Active). Na opačném konci cenového žebříčku pak stojí špičkové provedení GT za cenu od 1 090 000 Kč v případě benzinového motoru a 1 120 000 Kč v případě turbodieselu. O něco cenově níže najdeme výbavy GT Line nebo druhý výbavový stupeň Allure.