Renault Captur TCe 130 GPF – stylový crossover s novým pohonem

Testy
30.05.2019

F T G

Renault Captur TCe 130 GPF – stylový crossover s novým pohonem

Zvýšený vůz do města od Renaultu si připisuje velmi dobré prodejní úspěchy a to nejen díky poslednímu faceliftu. Nedávno se totiž pod jeho kapotou objevila nová benzinová třináctistovka známá například z Nissanu nebo Mercedesu. Jak funguje v tomto pohledném autě, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.

Karosérie Renaultu Captur se chlubí dynamicky laděným designem, který v kombinaci se zvýšeným podvozkem propůjčuje automobilu opravdu atraktivní vzhled. Koncepce vozu je však podřízena spíše městskému provozu, takže se za volantem sedí výše a posádka tak má velmi dobrý výhled. Na terénní ambice ale zapomeňte, pohon všech kol v Renaultu Captur nepořídíte ani za příplatek. Na překovávání náročných překážek tedy captur rozhodně není.

Co vlastně přinesla nedávná modernizace? Za zmínku stojí především světlomety z LED diod a v neposlední řadě také nový přední a zadní nárazník. Přestože se nejedná o nějaké výrazné úpravy, Renault nyní působí elegantnějším a především uhlazenějším dojmem.

Body navíc získává design i díky nabídce řady barevných kombinací. Možnost odlišného zabarvení střechy a zbytku automobilu zdůrazňuje individualitu, což je v dnešní době důležitý atribut. Z Renaultu Captur se tak rázem stává stylový vůz, který nabízí něco navíc. A to to se v dnešní konkurenci městských crossoverů počítá.

Interiér bez překvapení

Vnitřek vozu zůstal prakticky beze změn a oproti konkurenci působí poněkud zastaralejším dojmem. I tak oceňujeme jednoduchost a přehlednost všech ovladačů a ukazatelů, naopak bychom si dokázali představit kvalitnější materiály. Některé tvrdé plasty by zasloužily výměnu a postrádáme také větší centrální displej.

Pochvalu naopak zaslouží pohodlná sedadla vpředu, na kterých se sedí relativně vysoko. Chybělo nám snad jen výraznější boční vedení. Vcelku komfortně se usadí i cestující na zadní sedadla a to hlavně díky solidnímu prostoru pro nohy a hlavu. Variabilitu podtrhuje možnost posunu zadní řady sedadel na úkor zavazadelníku.

Zavazadlový prostor má objem 377 litrů a jednoduchým sklopením opěradel zadních sedadel lze vytvořit místo až pro 1235 litrů nákladu. Přestože je nakládací hrana poměrně vysoká, kufr však je skvěle využitelný a sklopením zadních opěradel vzniká rovná plocha. Bravo!

TCe 130 GPF - novinka pod kapotou

Nedávno začal Renault používat nové benzinové čtyřválce, a tak není divu, že je osadil i do oblíbeného modelu Captur. Testovali jsme slabší provedení benzinové třináctistovky s označením TCe 130 GPF. Jak už název napovídá, jedná se o motor s nejvyšším výkonem 96 kW a největším točivým momentem 220 N.m při 1500 ot/min.

Zážehový čtyřválec vychází ze staršího motoru 1.2 TCe, avšak prodělal celou řadu změn. Nejzásadnější modifikací kromě zvětšení objemu pohonné jednotky bylo použití chlazených svodů výfuku na hlavě motoru. Díky tomu se motor rychleji zahřívá na provozní teplotu v porovnání s přechozím čtyřválcem 1.2. To má samozřejmě pozitivní vliv nejen na emise, ale také spotřebu pohonných hmot. Motor také dostal elektromechanicky ovládanou klapku obtoku turbodmychadla omezující jeho maximální otáčky. Tím pochopitelně dochází k regulaci plnícího tlaku. A jak pohonná jednotka funguje v praxi?

Po nastartování se projevuje velice kultivovaným chodem. Při jízdě se vytáčí s lehkostí a rychle reaguje na jakýkoliv pohyb plynového pedálu. K tomu všemu navíc přidává příjemný akustický projev. Nabízený výkon 96 kW v kombinaci s točivým momentem zajišťuje Renaultu Captur solidní dynamické vlastnosti. Po výkonnějším provedení s označením TCe 150 jsme tedy ani příliš netoužili.

Šestistupňová manuální převodovka je relativně přesná a příjemně se s ní řadí. Mohla by mít snad jen o něco kratší převody, což by ještě více zlepšilo dynamické vlastnosti tohoto bezesporu povedeného motoru. Šestý převodový stupeň je naopak delší, vždyť při dálniční rychlosti 130 km/h točí motor 2900 ot/min.

V rámci našeho redakčního testu nás potěšila příznivá spotřeba pohonných hmot. V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem sedmilitrové hranice. Při snaze o úspornou jízdu apetit motoru klesá k hodnotě 6 l/100 km, naopak ve městě počítejte se spotřebou kolem 7,5 l na sto kilometrů.

Za volantem

Podvozek Renaltu Captur byl naladěn na tvrdší notu, takže nečekejte nějaké rozhoupané projevy městského SUV. Auto se chová prakticky stejně, jako vůz se standardní světlou výškou. Karosérie se v zatáčkách naklání jen minimálně a auto působí velice obratně. Ochotně mění směr a nezalekne se ani prudkých vyhýbacích manévrů. Výhradu máme snad jen proti velice citlivě nastavené stabilizaci, která omezí výkon motoru při jakémkoliv pokusu o dynamickou jízdu. Tohle auto je tedy vhodné především pro řidiče preferující klidnou jízdu.

Podvozek také překvapil svojí schopností žehlit nerovnosti našich silnic. Ani při přejezdu větších nerovností do interiéru nepronikají žádné rázy a nepříjemné zvuky. S vlastností pohodového malého SUV dobře koresponduje i nastavení posilovače řízení. Právě posilovač je poměrně účinný a zpětnou vazbu od předních kol tedy nelze očekávat. Na druhou stranu se s takto nastaveným řízením skvěle parkuje, což je vlastnost, kterou u auta do města preferují snad všichni. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.

Resumé

Renault Captur je s novým motorem TCe 130 opět příjemnějším společníkem a to i přes to, že poslední modernizace nepřinesla příliš novinek. Nelze se tomu ale divit, vždyť tento model vypadá stále atraktivně a nabízí solidní komfort. Právě proto slaví takový úspěch u zákazníků. Vždyť ani my jsme na něm za celou dobu testování neobjevili výraznější slabiny.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Renault
Model:Captur
Karosérie:Crossover
Motor:TCe 130
Palivo:benzín
Rok výroby:2019
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Válce:4
Objem motoru:1333 ccm
Nejvyšší výkon:96/NA [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:220/1500 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:200 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10,2 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 6,4 l, kWh
Velikost zav. prostoru:377 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):45
Pohotovostní hmotnost:1379 Kg
Nosnost:350 Kg
Základní cena:324 900 Kč (Advantage, TCe 90)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:399 900 Kč (Limited, TCe 130 GPF)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -