Koncern PSA nedávno zahájil prodej prémiového SUV v rámci samostatné modelové značky DS. Automobil dostal označení DS7 a potěší zejména příznivce luxusních vozů. Tentokrát jsme vyzkoušeli model s nejsilnějším turbodieselem v nabídce. Jak se s ním jezdí?
Originální značka, originální název, originální design. Málokomu bude na první pohled jasné, o jaký automobil se vlastně jedná. Přestože je uvnitř dobře známá technika z osvědčených modelů koncernu PSA, zbytek vozu je zcela nový. A právě to se kdekomu líbí.
Už na první pohled se nám vzhledově nová DS7 velice zamlouvá. Auto s délkou karosérie 4573 mm působí jedinečným dojmem. Je však zřejmé, že se nejedná pouze o designový výstřelek této novodobé značky. Třeba takový zavazadlový prostor nabízí objem až 555 litrů, který lze jednoduchým sklopením zadních sedadel zvětšit až 1752 litrů. Vlastní kabina rovněž poskytuje dostatek místa prakticky ve všech směrech.
Zvídavé pohledy kolemjdoucích přitahuje hlavně přední vertikální maska s propracovaným šestiúhelníkovým tvarem krytu chladiče. Za pozornost také stojí zajímavé zpracování mřížky s uprostřed umístěným logem značky, vystupující hrany předního a zadního blatníku nebo originální řešení víka zmiňovaného zavazadlového prostoru. Novince DS7 rozhodně sluší velká kola. V našem případě se jedná o devatenáctky na originálních a tvarově zdařilých litých discích.
Přestože jsme testovali automobil v základní výbavě Performance Line, chlubil se řadou nadstandardních prvků. Za zmínku stojí například aktivní světlomety LED Vision. Ty zahrnují plně diodová přední světla včetně třech otočných světelných modulů. Právě tyto moduly se dokáží při odemykání vozu purpurově rozsvítit a jeden po druhém se otočí o 180 stupňů. To je vskutku jedinečné divadlo pro kolemjdoucí. Světelná technika se samozřejmě chlubí i řadou praktických funkcí.
Za zmínku například stojí adaptivní osvětlení v závislosti na rychlosti a směru jízdy nebo dynamické přední blinkry. Samozřejmostí je i automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly. Zadní svítilny využívají technologii 3D Full LEDa opět vytvářejí trojrozměrný motiv podobný krystalu.
Dalším moderním prvkem je například adaptivní tempomat, kamerový systém automatického nouzového brzdění nebo sledování pozornosti řidiče pomocí infračervené kamery. Ocenili jsme také velice kvalitní audiosoustavu Focal Electra a skvěle fungující navigační systém včetně digitálního tuneru. Zajímavostí je také paket DS Sensorial Drive, který nabízí možnost individualizace dvou uživatelských módů.
V interiéru jsme se cítili velice příjemně. Můžou za to pohodlná elektricky ovládaná sedadla. Doslova pastvou pro oči je pak příjemná Alcantra na povrchu přístrojové desky nebo středovém panelu či ve výplních dveří. Prostor pro zavazadla je dobře přístupný a po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha. Zavazadelník se navíc chlubí i zdvojeným dnem. Tvar trojrozměrného diamantu se v celém interiéru promítá do prošití sedadel, výplní dveří nebo do tvaru jednotlivých ovladačů. Dominantní jsou dva dvanáctipalcové displeje a především luxusní hodinky B.R.M. R 180 (+16 tisíc korun), které jsou až na vrcholu přístrojové desky. Po nastartování se hodinky vyklopí podobně jako světelná technika. Zkrátka propracovanost a špičkové dílenské zpracování tohoto SUV je vidět na každém detailu.
Milovníci naftových motorů mají na výběr mezi dvěma motory. K dispozici je slabší patnáctistovka s nejvyšším výkonem 95 kW nebo testovaný 2.0 BlueHDI. Ten se páruje výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a nabízí nejvyšší výkon 130 kW při 3750 ot/min. Největší točivý moment 400 N.m vrcholí při 2000 ot/min. Přísné emisní normy pomáhá plnit oxidačně-redukční katalyzátor s filtrem pevných částic a skoro povinností je i vstřikování močoviny AdBlue.
Chválíme solidní zátah motoru, který je zárukou bezpečných předjížděcích manévrů a to i s naloženým vozem. Po sešlápnutí plynového pedálu se motor ochotně žene do otáček, avšak stále si zachovává velice kultivovaný a tichý projev. Navíc si skvěle rozumí s osmistupňovým automatem od japonského Aisinu s hydrodynamickým měničem. Řazení je velice plynulé a převodovka řadí intuitivně. Do úzkých ji dostanete snad jen při snaze o sportovní jízdu, při které bychom ocenili o něco rychlejší reakce. To ale testovanému SUV s klidem odpustíme.
Spotřeba naftového dvoulitru se v rámci kombinovaného režimu pohybovala kolem sedmilitrové hranice. Na okreskách není problém jezdit pod šestilitrovou hranicí sto kilometrů, město pak znamená apetit kolem 7,2 l/100 km. Při dálničním limitu 130 km/h točí motor příjemných 1900 ot/min. a spotřebuje pouhých 6,5 l/100 km.
Velmi pohodlný podvozek opět vrací vzpomínky na starší prémiové Citroeny s téměř dokonalým tlumením, na které jejich majitelé často nostalgicky vzpomínají. Za svůj skvělý jízdní komfort vděčí testovaná DS7 především sofistikovanému podvozku. Zadní náprava má nezávislé zavěšení a adaptivní tlumiče. Elektronicky řízené odpružení má tři módy Sport, Normal a Comfort Camera.
V módu Comfort snímá a analyzuje kamera umístěná pod čelním sklem silnici před vozem v rozsahu 5 až 20 metrů. Další senzory monitorují pohyby a parametry vozu. Na základě takto získaných údajů elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích a tak zajišťuje co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti. Mód Comfort Camera je funkční v rychlostech cca 15 až 130 km/h, nefunguje ve tmě nebo při snížené viditelnosti. Při nastartování je odpružení vždy automaticky v pozici Normal. Při jízdě v zatáčkách se DS7 příliš nenaklání a dobře se drží zvolené jízdní stopy. Posilovač řízení je poměrně účinný, ale poskytuje řidiči určitou zpětnou vazbu od předních kol. Brzdy se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.
DS7 Crossback s naftovým motorem 2.0 BlueHDI pod kapotou ocení především racionálně uvažující zájemci s vytříbeným vkusem. Oproti prémiové konkurenci je v ledasčem lepší, ale samozřejmě i něco ztrácí. Můžete si však být jisti v tom, že se stejným obnosem v kapse u německého prémiového tria jen tak nepochodíte. Pokud tedy budete chtít srovnatelně vybavený automobil. V této cenové kategorii totiž nevidíme auto s tak líbivým exteriérem a především propracovaným interiérem. Značka DS navíc ke každému vozu DS7 přidává bezplatnou záruku na 5 let nebo do ujetí 100 000 kilometrů. Tato kompletní péče o vůz obsahuje asistenční služby a veškerý povinný servis včetně práce a výměny opotřebených dílů.
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | DS |
Model: | 7 Crossback |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 BlueHDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1997 ccm |
Nejvyšší výkon: | 130/3750 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 400/2000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 218 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,9 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 5,6/4,4/4,9 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 555 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 55 |
Pohotovostní hmotnost: | 1610 Kg |
Nosnost: | 525 Kg |
Základní cena: | 895 000 Kč (Performance Line, 1.5 BlueHDI 130 MAN6) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 1 015 000 Kč (Performance Line 2.0 BlueHDI 180 EAT8) |