Nissan již delší dobu nabízí silnou variantu modelu Pulsar s přeplňovanou zážehovou jednotkou 1.6 DIG-T o výkonu 190 koní. Jak si rozumí s komfortně naladěným autem, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu.
Design modelu Pulsar jsme popisovali již několikrát. Vždy nás však toto auto překvapí svými křivkami a o něco vyšší stavbou karosérie. Jedná se o křížence mezi klasickým hatchbackem a malým MPV, což přináší několik výhod. Hlavní devizou je objemný zavazadelník a velice pohodlný interiér.
Exteriér zaujme elegantními tvary a originalitou. Vyznavači zaoblených kulatých linií si přijdou na své. V každém případě jde na svou kategorii o nadprůměrně prostorné auto, které svými parametry vyčnívá ze segmentu nižší střední třídy. Je vysoké, dlouhé a poměrně úzké, čímž se vymyká představě klasického hatchbacku.
Interiér se chlubí velkorysým prostorem nad hlavou. Bez problému se v autě usadí i osoba nadprůměrného vzrůstu a ještě bude mít spoustu místa nad hlavou. Pro kolena navíc bude dostatek prostoru nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech. Vnitřní prostor je v Pulsaru řešen opravdu velkoryse. Nissan je tedy maximálně praktický a to i v případě, že potřebujete převést jakýkoliv dlouhý předmět. Jednoduché sklopení zadního i předního sedadla to totiž umožní.
Za zmínku také stojí bezpečnost, na kterou Nissan rovněž myslel. Elektronické systémy jsou téměř identické s těmi, které automobilka standardně montuje i do svých ostatních vozů, včetně pomocníka s názvem Safety Shield, který vám bude hlídat jízdní pruhy, přednárazový systém a podobně. K tomu vás elektronika při couvání upozorní na pohyblivé objekty křížící vaši dráhu – ty však zaznamená nikoli senzorem jako ostatní vozy, ale širokoúhlou kamerou se samočistící funkcí. Ocenili bychom snad jen větší displej, abychom si její obraz lépe vychutnali.
V základní ceně nabízí silný Pulsar 1.6 DIG-T dynamický paket Look a Auto. Tyto pakety obsahují sedmnáctipalcová litá kola, dešťový senzor, bezklíčový přístup, samostmívací vnitřní zrcátko nebo třeba tónovaná skla. Testovaný model byl v nejvyšší výbavě Tekna, která mimo jiné zahrnuje osmnáctipalcová litá kola, potkávací LED světla nebo třeba chromovanou koncovku výfuku.
Přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T udělal čáru přes rozpočet automobilové veřejnosti kritizující absenci silnějšího motoru pod kapotou pulsaru. Nissan použil pohonnou jednotku z crossoverů Juke a Qashqai, kterou rovněž používá Renault v ostrém autě Clio RS. Jedná se o moderní čtyřválec, jehož základ se má objevit ve sportovním Pulsaru Nismo nebo Méganu RS.
Nejvyšší výkon motoru činí 140 kW při 5600 ot/min a maximální hodnota točivého momentu 240 N.m vrcholí v rozmezí 1600 – 5200 ot/min. Dynamika vozu s tímto motorem je na velmi slušné úrovni. Automobil pokoří 100 km/h během 7,7 s a maximální rychlost činí 217 km/h. I přes cenový odskok tohoto modelu od varianty s benzinovou dvanáctistovkou, musíme uznat, že je silnější motor 1.6 DIG-T prakticky ve všem lepší.
Za zmínku stojí i spotřeba pohonných hmot. Ve městě jsme jezdili za 8 litrů, mimo město se apetit motoru pohybuje kolem šestilitrové hranice. To jsou hodnoty výrazně nižší, než je u benzinových motorů s výkonem 140 kW běžné. Bravo!
Při dynamické jízdě spotřeba pochopitelně roste nad 10 l/100 km. V tomto režimu by přišla vhod větší palivová nádrž, než je ta se stávajícím objemem 46 litrů. Líbila se nám naopak mimořádná kultivovanost motoru a tichý chod. I přes to, že má motor turbodmychadlo, doslova si libuje ve vyšších otáčkách. Nečekejte tedy kdovíjaký nástup v nízkých otáčkách. Také zvuk motoru neohromí a koresponduje spíše s komfortně laděným podvozkem.
Motor byl spojen se šestistupňovým manuálem, který se nevymyká přesností ani mechanickým chodem. Zkrátka jako u běžného automobilu. Nissanu Pulsar 1.6 DIG-T však velmi často disponuje výkonovou rezervu, ačkoliv se nejedná o dynamicky laděný hatchback. Svůj podíl na tom bezesporu má i komfortní podvozek.
Právě tlumiče nissanu byly totiž naladěny spíše pro pohodlnou jízdu. Díky tomu dokáže nissan dobře odfiltrovat většinu výmolů našich silnic. Rozhodit ho dokáže snad jen přejezd příčných nerovností, za což může jednoduchá zadní náprava. Na druhou stranu musíme uznat, že i přes měkčí odpružení je stabilita na dobré úrovni. Dokonce se auto nebrání ani rychlým průjezdům zatáček. Na elitu této třídy podvozek sice nestačí, jedná se však o velmi slušný standard!
Také řízení koresponduje spíše s pohodovým naladěním podvozkových prvků. Posilovač je poměrně účinný a příliš zpětné vazby od předních kol řidiči nenabízí. Klidný charakter vozu reflektuje i naladění stabilizačního systému, který zasahuje poměrně brzy.
Nissan Pulsar představuje v kombinaci s výkonným benzinovým turbomotorem zajímavou alternativu k silnějším hatchbackům na současném trhu. Nissan si totiž stále udržuje svůj komfortní a v neposlední řadě i praktický charakter, kterým automobilům s přívlastky GTI, ST apod. většinou chybí. Pochvalu si zaslouží nadprůměrný prostor pro posádku a zavazadla. Výkonný motor je navíc překvapivě úsporný, takže se příplatek za variantu 1.6 DIG-T rozhodně vyplatí.
Tým AUTOiNDEX.cz
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T |
|
Typ motoru: |
Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): |
1618 |
Válce : |
4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): |
140 / 5600 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): |
240 / 1600 - 5200 |
Maximální rychlost (km/h): |
217 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): |
7,7 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: |
7,7 / 4,8 / 5,9 |
Velikost zav. prostoru (l): |
385 |
Objem nádrže (l): |
46 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): |
1315 |
Nosnost (kg): |
470 |
Základní cena (kč): |
376 900 (DIG-T 115, VISIA) |
Cena s testovaným/srovnatelným motorem a výbavou (kč): |
524 900 ( DIG-T 115, ACENTA) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Nissan |
Model: | Pulsar |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.6 DIG-T |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2016 |
Technické parametry |