Nová sedmička se opět vrací k řidiči a poskytuje mu výborné jízdní zážitky za volantem. Tuto skutečnost nedávno potvrdil náš redakční test vlajkové lodi BMW s dvojitě přeplňovaným osmiválcem pod kapotou. Platí to samé i pro méně výkonnou variantu 740i?
Mnichovské BMW sedmé řady má v segmentu luxusních vozů jedinečné postavení. Na zadním sedadle poskytne nadprůměrnou dávku komfortu movitému manažerovi nebo vysoce postavenému státníkovi a zároveň dokáže pobavit řidiče ve velkém stylu. Možná proto se předpokládá, že se bude většina uživatelů této limuzíny vozit právě za volantem. Stiskem jednoho tlačítka se testované BMW dokáže přeměnit v komunikativní limuzínu vhodnou k dynamickému svezení. Tlačítko Sport totiž změní charakter odpružení, převodovky a v neposlední řadě také posilovače řízení. |
Ten ztuhne opravdu výrazně, leckterý hothatch by mu mohl v tomto ohledu závidět. Není to ale jen o pocitu při řízení. Skvěle tvarovaná sedadla s širokými možnostmi nastavení hýčkají posádku vpředu i vzadu. Účinné odvětrávání navíc udržuje komfort cestování i v letních měsících stejně, jako čtyřzónová klimatizace. |
Za základní cenu 2,2 milionu korun nechybí variantě 740i kožené čalounění, bixenonové světlomety, parkovací senzory nebo třeba aktivní tempomat. V rámci nadstandardní výbavy byl tempomat navíc kombinován aktivním řízením rychlosti s funkcí Start/Stop (54 450 Kč), který bez vlivu řidiče dokáže vůz v koloně zastavit a znovu rozjet na předem nastavenou rychlost. Další zajímavostí ve výbavě na přání je automatické dovírání dveří (17 600 Kč), head-up displej (38 225 Kč), promítající údaje o aktuální rychlosti a instrukce z navigace na čelní sklo do zorného pole řidiče. |
Nechybí ani varování při opuštění jízdního pruhu nebo třeba noční vidění (60 500 Kč). V noci dokáže varovným signálem upozornit řidiče na výskyt chodce na pravé straně vozovky. Revolucí v této třídě je řiditelná zadní náprava, která se v závislosti na poloze volantu a aktuální rychlosti mírně vychyluje. |
Pětimetrová limuzína se tak lépe ovládá a to zejména při parkování či otáčení. Abstrahujeme-li od očekávaného příchodu ultimativní 760i, představuje zkoušená limuzína BMW 740i druhou nejsilnější motorizaci. V rámci downsizingu byl však místo čtyřlitrového motoru použit dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec známý například z BMW první a třetí řady. V případě BMW 740i byl ale vyladěn na nejvyšší výkon 240 kW při 5800 ot/min. Majestátní točivý moment 450 Nm je k dispozici v rozmezí 1500-4500 ot/min. |
Papírové výkony naznačují, že se s avizovaným BMW dobře sveze i náročný řidič. Stokilometrovou rychlost za 5,9 sekund jsme si potvrdili i v praxi. BMW dokáže díky přeplňovanému motoru slušně akcelerovat i ve vysokých rychlostech, snad jen akustická kulisa s vozem daného segmentu tolik nekoresponduje, jako tomu je v případě většího osmiválce. |
Spotřeba pohonných hmot je nižší, než by se dalo od dvoutunové limuzíny očekávat. V kombinovaném režimu není problém jezdit kolem 11 litrů na 100 km, při vysokých nárocích na dynamiku ale hravě atakuje i 15 l/100 km. Vzhledem k nádrži o objemu 82 litrů nabízí automobil solidní dojezd. Pochvalu si zaslouží šestistupňová automatická převodovka, která rychle reaguje na aktuální jízdní režim a dokáže sametově řadit i v rámci manuálního módu. |
V tomto režimu nám chyběla snad jen pádla pod volantem. BMW 740i je top limuzína se sportovním apetitem, která v současné nabídce dokáže dynamicky založeným řidičům s požadavkem na nejvyšší komfort nabídnout jedinečný mix vlastností. |
Nevýhodou oproti rivalům ze stáje Mercedesu, Lexusu či Audi pak může být méně prostorný interiér , nebo vyšší hladina hluku při vysokých rychlostech. BMW si ale zaslouží potlesk za odvahu, která se oproti minulé generaci přesunula od vývoje revolučního exteriéru k návratu k sportovním hodnotám značky. A právě ty dokázala v překvapivé míře implementovat i do limuzíny 740i. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
BMW 740i |
Motor |
Zážehový dvojitě přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 2979 ccm. Nejvyšší výkon 240 kW při 5800/min. Největší točivý moment 450 N.m při 1500-4500 ot/min. |
Převodové ústrojí |
Pohon zadních kol. Šestistupňová samočinná převodovka. |
Karoserie |
Samonosná čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 13,8 / 7,6 / 9,9 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 3070 mm. Celkové vnější rozměry 5072/1479/1902 mm. Palivová nádrž 82 l. |
Základní cena (testovaný model) |
2 201 800 Kč (3 090 175 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | BMW |
Model: | řada7 |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 3.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2009 |
Technické parametry |