Současná třetí generace Hondy HR-V prošla v minulém roce faceliftem. Modernizace přinesla několik drobných úprav a kromě estetického vylepšení sází i na praktičnost. Testovali jsme model s hybridním pohonem a špičkovou výbavou Advance Style.
Honda HR-V stále působí spíše jako elegantní crossover než tradiční SUV. Moderní vzhled podtrhuje skloněná záď a skryté kliky zadních dveří, díky čemuž vůz připomíná sportovní SUV kupé se dvěma dveřmi. Stylové prvky jako lakovaná přední maska v barvě karoserie navozují dojem elektromobilu. Vyšší výbava testovaného modelu pak přidává na originalitě – například trikolóra na masce dodává vozu výrazný charakter.
V rámci loňské modernizace dostala Honda HR-V upravenou přední masku chladiče s nově tvarovanými sacími otvory. Nové jsou také přední LED světlomety, které zaujmou tmavším pozadím i přepracovanou světelnou grafikou. Do nabídky přibyly tři nové odstíny karoserie, ale důležitější změny se odehrály uvnitř vozu.
Interiér, který si zakládá na jednoduchosti, prošel drobným, ale praktickým vylepšením. Tmavší zadní skla, lepší odhlučnění kabiny a upravená spodní část středového panelu usnadňují každodenní používání. Za zmínku stojí například přístup k bezdrátové nabíječce telefonu, který je nyní podstatně pohodlnější.
Vzhledem k městskému zaměření vozu přijde vhod i nový panoramatický kamerový systém se záběrem 360 stupňů, jež lze spustit i manuálně. Stačí pouze zmáčknout tlačítko na ovládací páčce stěračů. Stejnou jednoduchost nabízí i zbytek výbavy. Honda se drží tradičního přístupu a sází na přehledná fyzická tlačítka a klasické ovládání klimatizace. Uspořádání ovladačů je přehledné a řidiči pěkně po ruce. Ale ani příznivci multimédií nebudou zklamaní, novinka se totiž chlubí dvojicí displejů.
Dominantním prvkem interiéru nové Hondy HR-V je dotykový centrální displej infotainmentu o velikosti 9“. Ten překvapí především svižnými reakcemi a bezproblémovým chodem, což nebývalo u této značky vždy samozřejmostí. Palubní systém doplňuje sedmipalcový digitální přístrojový štít s čistou a příjemně čitelnou grafikou.
Na levé straně volantu se nachází ovládání asistenčních funkcí z balíčku Honda Sensing, přičemž některé funkce lze spravovat také prostřednictvím přístrojové desky. Méně šťastné je umístění některých dalších nastavení, jako je například systém rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na rychlostní limity. Ten je totiž dostupný pouze přes hlavní dotykovou obrazovku. Bezpečnostní prvek lze deaktivovat pouze při úplném zastavení vozu a zařazení do parkovací polohy. To je nezbytné i pro zobrazení funkce sledování tlaku v pneumatikách či detekce únavy řidiče.
Pochvalu naopak zaslouží bohatý vnitřní prostor. HR-V nabízí dostatek místa ve všech směrech a zároveň potěší promyšleným uspořádáním ovládacích prvků. Praktickým bonusem jsou zadní sedadla Magic Seats, která umožňují flexibilní nakládání větších předmětů a činí z vozu nečekaně schopného pomocníka pro každodenní život. Objem zavazadlového prostoru činí 335 litrů, v rámci dvou nejvyšších výbav si pak posádka musí vystačit se zavazadelníkem zmenšeným na 320 litrů. Přestože těmito číselnými parametry HR-V příliš neoslní, po sklopení zadních sedadel vznikne absolutně rovná ložná plocha, na kterou lze naložit až 1305 litrů.
Testovaná Honda HR-V je k dispozici výhradně s hybridním pohonem, v jehož srdci najdeme atmosférický benzinový čtyřválec i-VTEC o objemu 1498 ccm, doplněný výkonným elektromotorem. Spalovací motor nabízí nejvyšší výkon 79 kW při otáčkách mezi 6000 a 6400 za minutu, přičemž maximum točivého momentu 131 Nm je k dispozici v rozmezí 4500–5000 ot./min.
Elektromotor pak disponuje nejvyšším výkonem 96 kW a solidním točivým momentem 253 Nm, což zajišťuje plynulou a tichou jízdu, zejména v městském prostředí. Co se týče jízdní dynamiky, HR-V nepatří mezi sportovce – z klidu na 100 km/h zrychlí za 10,7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 170 km/h. Tyto hodnoty plně odpovídají charakteru auta zaměřeného spíše na úsporný a komfortní provoz než na svižnou jízdu. Nevýhodou svižné jízdy je navíc i skutečnost, že se atmosférický motor ve vyšších otáčkách projevuje vyšší hlučností.
Při jízdě je znát, že automobil z velké části využívá pouze pohon elektromotoru. Tradiční spalovací čtyřválec po většinu času působí jako generátor elektrické energie, která se ukládá v akumulátoru s kapacitou 1,08 kWh. Výrazná akcelerace ho pochopitelně zapojí do provozu, avšak nejčastěji se aktivuje až ve vyšších rychlostech mimo město. Při pomalé jízdě totiž elektromotor umí pohánět automobil klidně i několik kilometrů.
Honda HR-V má tři jízdní režimy – normal, econ a sport. Jednotlivé režimy přizpůsobují nastavení motoru, posilovače řízení nebo odezvy na plynový pedál s cílem maximalizovat požadovaný charakter motoru.
Pro co nejefektivnější dobití akumulátoru, může řidič prostřednictvím voliče automatické převodovky e-CVT zvolit funkci „B“. Tím dojde k výrazné rekuperaci energie a tedy i relativně rychlému dobití akumulátoru. Tento mód funguje jako motorová brzda, při ubrání plynu automobil výrazně zpomaluje a získává tak energii pro jízdu bez emisí. Hodí se tedy zejména v kopcovitých úsecích nebo při popojíždění po městě. Intenzitu rekuperace lze dále nastavit i pomocí pádel pod volantem a to v rámci čtyř úrovní.
A jak je na tom testovaný model se spotřebou pohonných hmot? Překvapivě dobře. V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem hranice 6 l/100 km. Ve městě pak není problém stlačit apetit motoru klidně i pod hodnotu pěti litrů. Dálnice pak znamená spotřebu kolem 7 litrů na sto kilometrů. Snad jen při častém dálničním využití bychom ocenili větší palivovou nádrž. Ta stávající má totiž objem 40 litrů.
Podvozková architektura Hondy HR-V kombinuje vpředu zavěšení typu MacPherson a vzadu jednoduchou torzní příčku s vlečenými rameny. Naladění tlumičů společně s osmnáctipalcovými koly dodává vozu tužší charakter, přesto si HR-V hravě poradí i s drobnými nerovnostmi českých silnic. Stabilita v zatáčkách je velmi dobrá a náklony karoserie zůstávají minimální i při svižnější jízdě.
K jízdní dynamice rovněž přispívá systém Agile Handling Assist (AHA), který prostřednictvím jemného přibrzďování vnitřních kol napomáhá přesnějšímu průjezdu zatáček. Při klidné jízdě pracuje nenápadně a jeho činnost je prakticky nepostřehnutelná. O poznání méně diskrétně však působí systém pro udržování v jízdním pruhu, jenž často a razantně zasahuje do řízení.
Samotné řízení působí lehce, ale zároveň přesně, s dobře čitelnou odezvou od předních kol. Brzdy zaslouží pochvalu za svou účinnost i odolnost vůči vadnutí při opakovaném brzdění – navíc se velmi snadno dávkují. Jedinou větší výtkou tak zůstává horší odhlučnění kabiny, které by si zasloužilo větší péči.
Honda HR-V 1.5 i-MMD e:HEV představuje elegantní crossover s pokročilým hybridním pohonem, který dokáže být mimořádně úsporný především ve městě. Nedávná modernizace přinesla elegantnější vzhled a vylepšený interiér. Právě vnitřní prostor se chlubí mimořádnou variabilitou a to díky systému sklápění zadních sedadel Magic Seats. Palec nahoru rovněž zaslouží skvělá ergonomie a snadné ovládání všech funkcí. Jedinou slabinou tak může být omezený objem zavazadelníku. Základní varianta modelu startuje s cenovkou od 739 000 Kč a potěší bohatou standardní výbavou.
Tým AUTOINDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | HR-V |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 1.5 i-MMD e:HEV |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2025 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1498 ccm |
Nejvyšší výkon: | 79 / 6000 - 6400, nejvyšší výkon elektromotoru 96 kW [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 131 / 4500 – 5000, největší točivý moment elektromotoru 253 Nm [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 170 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 10,7 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 5,4 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 335 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 40 |
Pohotovostní hmotnost: | 1452 (včetně náplní a řidiče) Kg |
Nosnost: | 418 Kg |
Základní cena: | 739 900 Kč (1.5i-MMD e-CVT e:HEV, Elegance) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 739 900 Kč |