Honda Civic je v nabídce pouze jako hatchback s výhradně hybridní motorizací. Jde o propracovaný motor 2.0 i-MMD, který vyniká tichým chodem a úsporností. Kromě efektivního pohonného ústrojí si Civic zaslouží uznání i za skvěle vyvážený podvozek. V rámci našeho redakčního testu jsme vyzkoušeli verzi se základní výbavou Elegance.
Stávající jedenáctá generace modelu Civic pokračuje v dlouhé a úspěšné tradici. Za půl století existence si Honda Civic vydobyla celosvětové uznání a stala se ikonou své třídy. Nejde jen o spolehlivost a praktičnost, ale především o jízdní dynamiku, která oslovuje nadšence hledající radost z řízení.
Na první pohled je patrné, že design nové Hondy Civic navazuje na svého předchůdce, ale zároveň reflektuje aktuální styl značky. Automobil je nižší a chlubí se o 35 mm delším rozvorem, což znamená více místa v interiéru. Současně se zkrátil zadní převis o 20 mm, přičemž celková délka vozu nyní dosahuje 4551 mm (+31 mm).
Aktuální generace testovaného modelu působí vyváženým dojmem. Méně výrazné linie osloví zejména ty, kteří preferují střídmější a elegantnější vzhled. Základní varianta Elegance má ve standardu líbivá sedmnáctipalcová kola, díky kterým se auto dobře vypořádá s nerovnostmi našich silnic. Palec nahoru zaslouží základní výbava i za LED hlavní světlomety s automatickým přepínáním nebo přední světla do mlhy.
V interiéru je místa dostatek a za volantem se sedí poměrně nízko s příjemně nataženýma nohama. Také zadní sedadla poskytují dostatečný prostor pro kolena cestujících. Snad jen svažující se střecha ubírá místo nad hlavou. Varianta liftback zaujme i prakticky zaměřené uživatele. Zavazadelník má nadprůměrný objem 410 litrů. Pro zjednodušení přístupu byly navíc použity o 20% lehčí výklopné zadní dveře.
Přístrojová deska je atraktivní a chlubí se kvalitními materiály. Má jednoduché uspořádání, které oživuje kaplička přístrojů a hlavní displej. Středová část přístrojové desky včetně displeje zahrnuje řadu klasických tlačítek, což zajišťuje intuitivní ovládání základních funkcí vozu. Jen málokterá automobilka se v dnešní době dokáže vzepřít digitálnímu trendu, tak jako to předvádí Honda.
Celkově lze říci, že interiér povedeně kombinuje klasiku s modernou. Ve standardu základní výbavy Elegance naleznete středový displej infotainmentu o rozměru 7 palců. I tak je přehledný a nabízí jednoduché ovládání. Snad jen volič automatické převodovky vyžaduje chvíli zvyku. Originálně pak působí voštinový vodorovný pás, který ukrývá výdechy klimatizace.
Jak jsme již zmiňovali hybridní pohon 2.0 i-MMD je jedinou motorizací pod kapotou nové modelové řady u nás. Skládá se z atmosférického benzinového dvoulitru s nejvyšším výkonem 105 kW. Ten funguje v Atkinsonově cyklu a dostal přímé vícenásobné vstřikování paliva. Spalovací motor je kombinován s elektromotorem, který vozu poskytuje maximální výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm.
Rozjezdy má na starost právě elektromotor a benzinový čtyřválec se připojuje až následně. Do té doby tedy funguje jako generátor. Energie se ukládá do akumulátoru s kapacitou 1,05 kWh. Dynamika Hondy Civic je dostatečná, což potvrzuje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Prakticky v jakémkoliv jízdním režimu má automobil dostatečný zátah.
Hybridní pohon si navíc i při razantním sešlápnutí plynového pedálu stále udržuje kultivovaný zvukový projev. A to jednostupňové převodovce e-CVT navzdory. Automat si totiž k simulaci řazení pomáhá umělým zvukem z reproduktoru a zvládá i kolísání otáček, aby zamaskoval nepříjemný variátorový projev. A nutno dodat, že se mu to daří velmi dobře.
Spotřeba pohonných hmot je jednou z nejsilnějších stránek testovaného hybridu. V kombinovaném režimu jsme jezdili pod šestilitrovým průměrem a při snaze o úspornou jízdu není problém stlačit apetit motoru k hranici 4,7 l/100 km. Na dálnici jsme pak na palubním počítači vídali hodnoty kolem 6,3 l na 100 kilometrů. Ve městě se spotřeba pohybuje do šesti litrů. I přes limitovaný objem palivové nádrže 40 litrů, poskytuje auto dostatečný dojezd na jedno natankování.
Pochvalu zaslouží také podvozek, nabízející povedenou kombinaci jízdní stability a komfortu. Není se co divit, díky víceprvkové zadní nápravě, zlepšené torzní tuhosti, rozšířenému rozchodu kol nebo tužšího řízení je jízdní chování novinky opět lepší, než u předchozí generace. Sedmnáctipalcová kola navíc zajišťují nadprůměrnou schopnost tlumit nerovnosti. Stabilita je však stále na perfektní úrovni a chválíme i relativně strmé řízení. A brzdy? I přes jejich funkci rekuperace se skvěle dávkují, jsou účinné a dělají přirozený dojem.
Honda Civic 2.0 i-MMD představuje originální liftback s precizně zpracovaným interiérem a uživatelsky přívětivým ovládáním. Jeho hlavní předností je propracovaný hybridní systém, který zajišťuje plynulý a efektivní chod, přičemž nabízí vyváženou kombinaci výkonu a úspornosti. Díky skvěle vyladěnému podvozku se Civic řadí mezi nejlépe jezdící vozy ve své třídě a je atraktivní volbou pro ty, kteří hledají komfort i dynamiku v jednom balení. Provedení Elegance navíc nestojí příliš a základní výbava zahrnuje všechny důležité prvky!
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Civic |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 2.0 i-MMD |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2024 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1993 ccm |
Nejvyšší výkon: | 105 / 6000 přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 186 / 4500 přepočtený toč. moment soustavy 315 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 7,8 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 4,7 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 410 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 40 |
Pohotovostní hmotnost: | 1517 Kg |
Nosnost: | 347 Kg |
Základní cena: | 774 900 Kč (2.0 i-MMD, Elegance, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 774 900 Kč |