Skupina Renault, kterou v současnosti představují vozy Renault, Dacia a Alpine bilancuje svoje výsledky a vůbec si nestojí špatně. Díky produktové ofenzivě v roce 2024 zvýšil Renault prodej osobních automobilů na českém trhu o 38 procent a udržel si také již čtvrtý rok po sobě vedoucí pozici v oblasti prodejů lehkých užitkových vozů.
Tato skupina dneska patří mezi nejúspěšnější francouzské výrobce na českém trhu. Není bez zajímavosti, že se jim daří růst prodeje privátní klientele, stejně jako meziroční nárůst prodejů modelové řady E-Tech (HEV+PHEV+EV).
V roce 2024 bylo v České republice registrováno 8 736 osobních a užitkových vozů Renault. S meziročním nárůstem + 16,2 % dosáhla značka 3,4 % podílu na trhu a je nejúspěšnější z francouzských producentů. Tak například elektrický model Renault Scenic E-Tech byl odbornou porotou soutěže The Car of the Year 2024 zvolen autem roku 2024 a letošní rok na tento úspěch navázal elektrický model Renault 5 E-Tech, který byl zvolen autem roku 2025. Za pozornost jistě stojí vlajková loď výrobní řady Renault Rafale E-Tech hybrid, Renault Symbioz a v neposlední řadě uvedení užitkového modelu nový Master v dieselové i elektrické verzi.
V nabídce značky Renault je aktuálně třináct osobních modelů od ikonického elektrického vozu Renault 5 E-Tech, až po devítimístný velkoprostorový model Trafic v kategorii velkých osobních MPV. Z modelového mixu slaví největší prodejní úspěchy modely Clio + 51,8 % (1 571 ks), 5. místo v segmentu B Hatch, Captur + 43,2 % (1 459 ks), 7. místo v segmentu B SUV a Austral + 29,8 % (466 ks). Výrobce aktuálně prosazuje svou strategii dvoustupňové elektrifikace a nabízí to nejlepší z každé technologie, tedy hybridní i elektrické. V roce 2024 Renault zaznamenal meziročně 78% nárůst prodeje své výrobní řady E-Tech (hybridní a elektrické vozy).
V roce 2024 si Renault udržel již počtvrté 1. místo na trhu lehkých užitkových vozidel. Z celkem 3 231 registrovaných LUV tvoří model Master 1 843 registrací. Nový Master získal titul „International Van of the Year 2025“. Díky svému designu Aerovan na nové platformě se stává novým standardem na trhu a nejúčinnějším vozidlem ve své třídě, a to napříč řadou vozidel se spalovacím motorem, elektrickým pohonem a vodíkovým pohonem. Master je pátou dodávkou značky Renault, která získala toto ocenění. Pro nové zájemce o osobní vozy této značky je jistě dobrou zprávou, že v letošním roce bude uveden na český trh rozhodně zajímavý nový model R5, R4, Megane a Scenic.
Společnost Dacia založená v roce 1968 byla znovu uvedena na trh skupinou Renault v roce 2004 a zahájila prodeje v celé Evropě a v oblasti Středomoří. Vždy nabízela vozy s nejlepším poměrem kvality, výbavy a ceny a neustále nově definovala to, co je podstatné. Dacia navrhuje a vyrábí vozy, jež jsou jednoduché, všestranné, spolehlivé a odpovídají životnímu stylu zákazníků. Modely Dacia se staly etalony trhu. Dacia Sandero je od roku 2017 každoročně nejprodávanější vůz soukromé klientele v Evropě a v roce 2024 nejprodávanější vůz v Evropě ve všech segmentech. Oblíbený Duster je od roku 2018 nejprodávanější SUV fyzickým osobám v Evropě a v roce 2024 i 2. nejprodávanější vůz stejné cílové skupině v Evropě ve všech segmentech. Model městského vozidla Spring, zejména jeho poslední verze, se stal postupně šampionem dostupné elektrické mobility. Oblíbený Jogger představuje všestranný rodinný vůz segmentu C a přicházející Dacia Bigster rodinné SUV.
Není bez zajímavosti, že vozy Dacia uvedené na trh v roce 2024 si vybírá téměř osmdesát procent zákazníků s nejvyšší úrovní výbavy, resp. 80 % u modelu Duster a 67 % u modelu Spring. V zájmu posílení služeb zákazníkům je nyní nový produkt garance Dacia Zen součástí servisních balíčků a vztahuje se na všechna vozidla v nabídce se zárukou na 12 měsíců nebo 30 000 km, kterou lze prodloužit až na 7 let nebo 150 000 km.
V roce 2025 vstupuje Dacia do ambiciózní strategické fáze, která je spojena s několika významnými úkoly. S modelem Bigster zůstává Dacia věrná svým hodnotám a nabízí nejlepší poměr ceny a výkonu v segmentu C-SUV. Jako první na trhu nabízí Bigster veškerou výbavu, kterou zákazníci v segmentu C-SUV očekávají, za cenu v souladu s pozicí značky „nejlepší poměr ceny a výkonu“. Bigster bude na českém trhu k dispozici od jara 2025. Dacia se rovněž zaměří na elektrifikaci své nabídky. Zařadí především do výroby větší počet hybridních pohonů, přičemž zůstane věrná své strategii nabízet jednoduché a cenově dostupné vozy. Díky své účasti na Rallye Dakar a mistrovství světa v rallye má značka i v roce 2025 vyjadřovat své outdoorové vlastnosti v tom nejextrémnějším terénu.
Již čtvrtý rok po sobě zaznamenala značka Alpine nárůst svých prodejů (+ 5,9 % oproti roku 2023) s celkovým počtem 4 585 prodaných vozů. Trhy, které podpořily růst značky, byly Itálie (+ 37,5 %), VB (+ 24,9 %), Španělsko (+ 19,3 %) a Německo (+ 10,6 %). Rok 2024 se stal zlomovým okamžikem díky zahájení elektrické ofenzívy Alpine s modelem A290, prvním plně elektrickým hot hatchem značky, který získal ocenění Auto roku 2025. V roce 2025 značka přidá do své nabídky model A390, plně elektrický sportovní fastback a bude pokračovat v mezinárodní expanzi, zejména v Irsku a severských zemích (Norsko, Finsko a Dánsko).
V létě 2022 oznámila značka Alpine otevření svého prodejního místa také v České republice. První Alpine centrum se zrodilo v Praze. Showroom o rozloze 180 m2 se nachází v jednom z nejoblíbenějších nákupních center ve městě, v nákupní zóně Průhonice a provozuje ho známý prodejce vozů Renault a Dacia, společnost Pyramida Průhonice. Rok 2024 přinesl značce Alpine v České republice další pozitivní změnu, a tou bylo otevření druhé pobočky. Brněnská společnost OPPORTUNITY, spol. s r.o. s více jak 30letou tradicí otevřela na jaře pobočku zastoupení značky Alpine v Brně. OPPORTUNITY tím zároveň symbolicky navazuje na svoje dřívější aktivity a přítomnost v motorsportu.
Druhá pobočka značky Alpine se nachází ve vícepodlažní budově na Sedláčkově ulici v Brně-Líšni a na 280 metrech čtverečních představí kompletní portfolio značky. V obou showroomech jsou použity nejnovější prvky vizuální identity značky a zákazníkům je nabízen 100% zážitek Alpine. Od uvedení značky na český trh si našlo své klienty 53 vozů A110 v různých verzích, většina z nich ovšem dala přednost těm dražším a výkonnějším. Rok 2025 bude pro značku Alpine zlomový, neboť zhruba v polovině roku uvede na český trh městský hot-hatch A290.