Přeplňovaný benzínový tříválec PureTech o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní je v současné době u Peugeotu takřka jedinou konvenční benzínovou volbou. Jeho cesta na trůn však nebyla vůbec lehká. Měl totiž postupně nahradit všechny benzínové ikony, které značce Peugeot vytvořily renomé a podpořily její poslání přinášet řidičům emoce a zážitky z jízdy.
Mezi tyto silné benzíny patřil kdysi například sen každého petrolheada, motor 1.6 THP o výkonu 270 koní. Ten před mnoha lety poháněl třeba legendární RCZ R nebo 308 GTi. Ještě donedávna se do peugeotů běžně montoval i benzínový čtyřválec o výkonu 225 koní, který taky uměl auto pořádně nakopnout. Tyto silné stroje jsou ale dávno odepsané novými emisními normami. Jedinou benzínovou volbou u Peugeotu tak zůstal tříválec PureTech.
Nutno říct, že PureTech se své role dominantního pohonu ujal na jedničku. Jeho výrobu spustil Peugeot v březnu roku 2014 ve francouzské továrně Française de Mécanique v Douvrinu. Denně se zde vyrábělo 1150 kusů. PureTech si rychle získal velkou oblibu u zákazníků, už v listopadu roku 2015 Peugeot hlásil, že celkově vyrobil přes 200 tisíc kusů a mohutný převis poptávky dohání víkendovými směnami. Motor PureTech si získal i ocenění odborníků. Mezinárodní porota ho vyhlásila čtyři roky po sobě motorem roku. Tento veleúspěšný motor bude nyní po takřka desetiletí na trhu končit a postupně uvolňovat místo svému mildhybridnímu nástupci.
Nový mildhybrid dostal označení Hybrid 48V a na evropský trh dorazí už ve druhém čtvrtletí letošního roku. Tvoří jej benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, který je spojen s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 %. SUV segmentu C vybavené tímto hybridním systémem tak může při jízdě ve městě více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Prvními vozy, které tento nový pohon dostanou, jsou SUV Peugeot 3008 a 5008. S úsporou paliva a emisí přibližně 15 % dosáhne model 3008 nízké úrovně emisí, a to příznivých 126 g CO2/km, velké sedmimístné SUV 5008 pak 128 g CO2/km. V porovnání s neelektrifikovaným benzínovým motorem se srovnatelnými vlastnostmi to znamená průměrnou úsporu přibližně jeden litr paliva na 100 kilometrů. Samozřejmě ne všude je tento pohon stejně efektivní. Nejvíc se vyplatí ve městě. Tam představuje úspora asi 2,5 l/100 km, na rychlostní silnici je to 0,7 litru a na dálnici při rychlosti 130 km/h je úspora takřka nulová.
Pohon Hybrid 48V brzy bude k dispozici i v dalších modelech řady Peugeot, jako jsou vozy 208, 2008, 308, 308 SW a 408.