Ford Mustang Mach-E RWD – extravagantní SUV s nadprůměrným dojezdem

Testy
07.09.2022

F T G

Ford Mustang Mach-E RWD – extravagantní SUV s nadprůměrným dojezdem

Mustang Mach-E s pohonem pouze zadní nápravy slibuje maximální efektivitu a tedy i velmi slušný dojezd. Dvojnásob to platí pro variantu s větším akumulátorem, jehož kapacita činí 98,7 kWh. Stylové SUV-kupé od Fordu navíc nabízí osobitý design a v neposlední řadě i radost za volantem.

Protože jméno legendárního modelu Mustang z marketingového pohledu velmi dobře funguje, Ford tímto názvem pojmenoval i své nové elektrické SUV. Ačkoliv to nebyla dobrá zpráva především pro skalní příznivce tradičního sportovního kupé GT, po prvním svezení je jasné, že i Mustang Mach-E dokáže vykouzlit úsměv na tváři!

Netradiční design karosérie a skvělá hodnota aerodynamického odporu

Při prvním pohledu na Ford Mustang Mach-E zaujme dlouhá přední kapota s výraznými prolisy a v neposlední řadě i mohutné blatníky. Zadní silueta vozu pak díky svažující se střeše připomíná shooting brake, což ještě více zdůrazňuje její černé lakování. To auto opticky ještě více snižuje a vytváří sportovně elegantní dojem.

Originálně pak působí protáhlé světlomety a robustní uzavřená maska. Ikonické zadní svítilny reprezentují typický designový prvek modelu, stejně jako loga cválajícího koně. Označení výrobce byste tedy na karosérii či v interiéru hledali jen marně.

Dalším jedinečným prvkem je absence klik čtveřice bočních dveří. Otevírání probíhá pomocí tlačítka na sloupku, jehož zmáčknutím se dveře automaticky pootevřou. Dvojice předních dveří má navíc subtilní držátko, prostřednictvím kterého dveře otevřete do požadovaného úhlu. Není příliš elegantní, ale svůj praktický účel plní.

Design Fordu Mustang Mach-E je však nejen charismatický, ale také efektivní. Vždyť se karosérie testované novinky může pochlubit minimálním aerodynamickým odporem vzduchu. Ford uvádí hodnotu pod 0,30, což je skvělý parametr. Obzvláště u vozu kategorie SUV. Subjektivně je nízký aerodynamický odpor opravdu znát a v kombinaci s vynikajícím odhlučněním interiéru výrazně přispívá k prémiovému dojmu z jízdy.

Moderní interiér s praktickými vlastnostmi

Po usednutí za volant překvapí Ford Mustang Mach-E minimalistickým pojetím. A to není pro Ford zrovna typické. Před řidičem se nachází malý digitální přístrojový štít o velikosti 10,2 palce. Poskytuje pouze základní informace bez možnosti změny zobrazení. Výhradu máme proti absenci head-up displeje, který je dnes u elektromobilů vyšších tříd samozřejmostí. Uprostřed přístrojové desky je naopak obrovský 15,5 palcový displej multimediálního systému SYNC 4A.

Jinak chválíme pěknou grafiku, vysoké rozlišení a také rychlé reakce systému. Samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a palec nahoru zaslouží i stylový kruhový ovladač ve spodní části. Klasická hardwarová tlačítka prakticky vymizely, takže například i klimatizaci musí posádka ovládat prostřednictvím displeje. Rozmístění a velikost softwarových ovladačů je však v pořádku a napomáhá relativně intuitivnímu ovládání. Snad jen menu ovládání klimatizace by mohlo být umístěno o něco výše. 

Pro Ford typický je volič převodovky, který má kruhový tvar a proti ovládání nemáme výhrady. Interiér potěší měkčenými plasty a vcelku kvalitním zpracováním. Palec nahoru zaslouží i kožené čalounění sedadel a v neposlední řadě také efektní prošívání. Sedadla jsou velice pohodlná a neunaví ani po delší jízdě. U takto výkonného automobilu nám chybělo snad jen výraznější boční vedení.

Co se týká vnitřního prostoru, v tomto ohledu nabízí Ford Mustang Mach-E opravdu hodně. Dostatek místa je nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech a to dokonce i v oblasti hlavy, kde jsme to kvůli svažující se střeše ani nečekali. Díky relativně širokému interiéru a absenci středového tunelu poskytuje ford na zadních sedadlech dostatek komfortu až pro trojici cestujících. Navíc prosklená střecha nabízí zajímavé jízdní vjemy.

Ačkoliv se zavazadlový prostor chlubí pouze průměrným objemem 402 litrů, potěší dvojitým dnem a variabilními sedadly. Po jejich sklopení totiž vznikne rovná plocha, která se hodí pro převoz rozměrného nákladu. Doslova trumfem je pak prostor pod přední kapotou, jež disponuje objemem 100 litrů. Ten má tvar plastové vany, na jejíž dně se nachází výpustný ventil pro snadný úklid po převozu znečištěného nákladu.

Alternativa pro každého

Potenciální zákazník může volit z nabídky čtyř motorů a dvojice baterií. K dispozici je také varianta AWD nebo model pouze s pohonem zadních kol. My jsme k redakčnímu testu zvolili model Mach-E RWD s akumulátorem s vyšší kapacitou, který má vozu zajistit delší dojezd.  Nejvyšší výkon elektromotoru činí dostatečných 216 kW a největší točivý moment pak 430 Nm. Akumulátor má velmi slušnou kapacitu 98,7 kWh.

V praxi jsme si ověřili, že avizované parametry jsou naprosto dostačující. Pohonný systém okamžitě reaguje na sešlápnutí akcelerátoru a auto má dostatek výkonu na bezpečné předjíždění nebo svižnou jízdu po dálnici. Výrobce deklaruje akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 vteřin a maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu činí 2238 kilogramů, což je o cca 80 kg méně, než u nedávno testované varianty s pohonem všech kol a dvojicí elektromotorů.

Hlavním trumfem testovaného provedení má však být spotřeba elektrické energie. Při snaze o úspornou jízdu jsme dosahovali hodnoty kolem 15 kWh na 100 kilometrů, což je skvělý výsledek. Dálniční cestování naopak znamená spotřebu 20 kWh. Škoda jen, že využitelná kapacita baterie činí 91 kWh. I tak ale s vozem můžete urazit výrazně přes 500 km na jedno nabití. Samozřejmě, že velmi záleží na stylu jízdy a aktuální teplotě vzduchu.  

V rámci rychlonabíjení stejnosměrným proudem pak Mustang Mach-E slibuje dobití z 10 na 80 minut za 45 minut. V rámci nového modelového roku už vozu ani dlouho netrvá nabíjení nad kapacitu 80%. Bravo!

Dynamický podvozek

Ford Mustang Mach-E má tužší naladění podvozkových prvků, což přispívá k lepší jízdní stabilitě. V zatáčkách se auto minimálně naklání, avšak vyšší pohotovostní hmotnost má za následek určitou těžkopádnost. Obzvláště pokud vůz razantně posíláte z jedné zatáčky do druhé, je znát lehká nervozita. Dobrou zprávou však je, že si na nerovnostech zachovává solidní komfort a palec nahoru zaslouží i vynikající odhlučnění.

Velmi silnou stránkou vozu je akustický komfort, který posádce zajišťuje pohodlné cestování. Pochvalu také zaslouží řada bezpečnostních asistentů. Za zmínku stojí i inteligentní tempomat, který se chová téměř jako semi-autonomní řízení.

Auto má tři jízdní režimy, podle kterých mění například odezva řízení, zvukový projev, reakce elektromotoru na sešlápnutí akcelerátoru či osvětlení interiéru. Kvůli pohonu zadní nápravy má ford poměrně výrazně přetáčivý charakter, na což je třeba brát ohled v případě deaktivace stabilizace a protiskluzového systému. Podvozek Mustangu Mach-E je při jízdě na hranici adhezních schopností pneumatik perfektně čitelný a nepřekvapí žádnou záludností. Řidiči tím poskytuje solidní míru zábavy za volantem.

Při razantním zpomalení chválíme účinnost brzd a to i při opakovaném brzdění. Dávkování však vyžaduje chvíli zvyku, protože hranice mezi rekuperací a standardního brzdění je poměrně tenká. Při necitlivém zacházení s brzdovým pedálem to znamená citelné škubnutí, čímž trochu trpí plynulost jízdy. Řízení je poněkud přeposilované, pochvalu ale zaslouží za přesnost a optimálně strmý převod. Dobrou zprávou je, že částečnou zpětnou vazbu od předních kol k řidiči dokáže přenést.

Resumé

Ford Mustang Mach-E RWD zaujme originálním designem a minimalistickým interiérem. Dostatečný vnitřní prostor a solidní dojezd na jedno nabití navíc testovaný model doslova předurčuje k delším cestám. Jízdnímu pohodlí pak zdárně sekunduje dynamika a stabilita vozu. Za volantem chválíme jistý emotivní přesah řízení, který většina konvenčních elektromobilů od konkurence nenabízí.  

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Ford
Model:Mustang
Karosérie:SUV
Motor:Mach-E RWD 216 kW
Palivo:elektřina
Rok výroby:2022
Technické parametry
Typ motoru:1x elektromotor
Válce:N/A
Objem motoru:N/A ccm
Nejvyšší výkon:216 / 0 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:430 / 0 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,0 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:17,3 kWh l
Velikost zav. prostoru:402 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):N/A
Pohotovostní hmotnost:2238 Kg
Nosnost:367 Kg
Základní cena:1 554 900 Kč (Mach-E 198 kW, 75,7 kWh)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 747 900 Kč (Mach-E RWD 216 kW, 98,7 kWh)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -