Nový Peugeot 308 SW – vyspělý prostorný kombík s přidanou hodnotou

Novinky
27.05.2022

F T G

Nový Peugeot 308 SW – vyspělý prostorný kombík s přidanou hodnotou

Francouzský výrobce Peugeot již řadu let získává dobré výsledky v segmentu C kombi, který přímo konkuruje vozům kategorie SUV. Zájem v celé Evropě právě o tyto automobily je až překvapivý a příznivé jsou proto i předpoklady jejích prodejů také v příštím období.

Není proto náhodou, že v těchto dnech přichází na náš trh zcela nový model Peugeot 308 SW, který velmi dobře splňuje požadavky budoucích uživatelů na design, efektivitu, technologie i modularitu. Novinka navíc přímo navazuje na v loňském roce představený Peugeot 308 hatchback, který se již ve značkových prodejnách výrobce úspěšně prodává.

Zdařilý vůz pro rodinu i firemní využití

Jaké jsou hlavní přednosti této novinky? Díky své délce 464 cm a rozvoru 273 cm nový Peugeot 308 SW nabízí opravdu slušný prostor pro pasažéry. Objem zavazadelníku začíná na 608 litrech a po sklopení zadních sedadel lze dosáhnout až 1634 litrů. V interiéru kabiny najdeme další praktické úložné prostory. Zavazadelník má dvoupolohovou podlahu a elektricky ovládané víko pro bezkontaktní ovládání. Zadní sedadla lze prakticky rozdělit na tři části (40 / 20 /20) a lze je sklápět i ze zavazadlového prostoru.

Uživatelé také jistě ocení zdařilou středovou konzoli s propracovaným tvarovým řešením pro umístění předmětů každodenní potřeby. Z praktického hlediska je důležitá úspornost tohoto modelu s optimalizovanou aerodynamikou s Cx 0,277 a SCx 0,618 a to přináší nejen snížení emisí CO₂, ale i spotřeby paliva.

Nové logo Peugeot nyní najdeme na masce chladiče, radar sloužící asistenčním systémům je ukrytý za logem a místo pro registrační značku se přesunulo do spodní části. U radaru byla aplikována technologie krytu radarové antény využívající indium. Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku.

 Tento světelný podpis opět zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. Navíc u verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Představují Peugeot Matrix LED Technology a výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu. Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Opět mají podobu tří lvích drápů, a vytvářejí tak moderní a pro značku typický světelný podpis. Nový Peugeot 308 SW bude k dispozici celkem v sedmi odstínech karosérií, jako dominantní barva výhradně pro tento model byla představena modrá Avatar.

Originální interiér ve stylu značky

Stejně jako hatchback 308 je nový Peugeot 308 SW vybaven uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit. Ten představuje především nový kompaktní volant se zabudovanými ovládacími prvky, navíc s možností příplatkového vyhřívání. Jeho součástí je digitální 3D přístrojový panel umístěný ve výši očí  a inovativní desetipalcový středový dotykový displej s vysokým rozlišením a novým systémem PEUGEOT i-Connect® Advanced. V této pozici také najdeme ovladače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Každý přepínač lze plně nakonfigurovat s cílem přímého přístupu k určité funkci na centrální obrazovce. Připravena je i konektivita se čtyřmi zásuvkami USB C, bezdrátová funkce zrcadlení a možnost připojit přes Bluetooth dva telefony současně.

Nabídku palubních technologií doplňují v nové 308 SW asistenční systémy řízení poslední generace pro ještě větší bezpečnost. Tvoří je balíček Drive Assist 2.0. zahrnující adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu. Nyní přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem. Jedná se o poloautomatickou změnu jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.

Klimatizace využívá zcela nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají navíc k dispozici větráky v zadní části středové konzoly. Pro komfortní cestování může být nový Peugeot 308 SW opatřen systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně výbavy GT pohodu zvyšuje i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.

Ověřená motorizace i pro hybridy

Nový Peugeot 308 SW aktuálně nabízí několik typů pohonů. Plug-in hybridní verze poskytují výběr z dvou nabídek  Hybrid 225 e-EAT8 nebo Hybrid 180 e-EAT8. Za pozornost rozhodně stojí praxi ověřené  benzínové motory PureTech 110 S&S MAN6 nebo PureTech 130 S&S MAN6/EAT8. V nabídce také nechybí dieselové hnací verze BlueHdi 130 S&S  s manuální převodovkou MAN6 popř. automatickou převodovkou EAT8.

Dva pokrokové plug-in hybridní motory jsou symbolem strategie Power of Choice. První z nich, Hybrid 225 e-EAT8, představuje spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8. Výrobce uvádí emise od 26 g/km a dojezd ve stoprocentním elektrickém režimu až 59 km. Další v nabídce je Hybrid 180 e-EAT8  spojující motorový agregát PureTech 150 k (110 kW) a elektromotor 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8. Hodnota emisí CO₂ se udává od 25 g/km a dojezd ve  stoprocentním elektrickém režimu až 60 km.

Použitá lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a prakticky všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW. Za pozornost stojí doby nabíjení, kdy přes Wall Box (32 A) 7,4 kW se dosáhne plného nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW). V případě nabíjení přes zesílenou zásuvku (16 A) trvá plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW). Další možností je nabíjení přes standardní zásuvku (8 A). V tomto případě dosáhneme plného nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).  

Paleta výbav a aktuální ceny

Již v základní výbavě Active Pack je novinka velmi dobře vybavena a dobře splní i představy mnohých zájemců právě o tento model. Najdeme zde prakticky všechny běžné bezpečnostní systémy, elektrickou parkovací brzdu, přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly nebo zadní sdružené LED světlomety. V základu je také automatická dvouzónová klimatizace, elektrické ovládání oken i zrcátek a v neposlední řadě hands-free startování vozu. Cena tohoto základního provedení  s motorem 1.2 PureTech 110 MAN6 začíná na slušných 555 000 Kč.

Vyšší výbavy Allure, Allure Pack, GT a GT Pack vždy představují další zvýšení prvků nejen komfortního vybavení, ale také bezpečnostních a provozních systémů. Například velmi dobře vybavený nový Peugeot 308 SW ve výbavě Allure Pack s motorizací 1.5 BlueHDi 130 a s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 dnes pořídíte za 795 000 Kč. Zde najdeme mimo jiné i Pack Safety Plus s radarem nebo systém Visiopark 1, tedy couvací kameru s ostřikovačem. Nechybí přední a zadní parkovací asistent, ale i Air Quality Systém nebo virtuální ovladače. Mnozí ocení adaptivní tempomat nebo atraktivní 17 palcová hliníková kola s výbrusem.

Pokud zvolíte jednu ze dvou variant s plug-in hybridním pohonem, tak získáte velmi dobře vybavený Peugeot 308 SW s výrazně ekologičtějším a úspornějším způsobem pohonu. Ceny těchto modelů v současnosti začínají  na 890 000 Kč, nejdražší Peugeot 308 SW Hybrid 225 e-EAT8 ve špičkové výbavě GT Pack aktuálně pořídíte za 1 140 000 Kč. Další technické informace i poznatky z praktického provozu již brzy přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -