Francouzský výrobce Peugeot již řadu let získává dobré výsledky v segmentu C kombi, který přímo konkuruje vozům kategorie SUV. Zájem v celé Evropě právě o tyto automobily je až překvapivý a příznivé jsou proto i předpoklady jejích prodejů také v příštím období.
Není proto náhodou, že v těchto dnech přichází na náš trh zcela nový model Peugeot 308 SW, který velmi dobře splňuje požadavky budoucích uživatelů na design, efektivitu, technologie i modularitu. Novinka navíc přímo navazuje na v loňském roce představený Peugeot 308 hatchback, který se již ve značkových prodejnách výrobce úspěšně prodává.
Jaké jsou hlavní přednosti této novinky? Díky své délce 464 cm a rozvoru 273 cm nový Peugeot 308 SW nabízí opravdu slušný prostor pro pasažéry. Objem zavazadelníku začíná na 608 litrech a po sklopení zadních sedadel lze dosáhnout až 1634 litrů. V interiéru kabiny najdeme další praktické úložné prostory. Zavazadelník má dvoupolohovou podlahu a elektricky ovládané víko pro bezkontaktní ovládání. Zadní sedadla lze prakticky rozdělit na tři části (40 / 20 /20) a lze je sklápět i ze zavazadlového prostoru.
Uživatelé také jistě ocení zdařilou středovou konzoli s propracovaným tvarovým řešením pro umístění předmětů každodenní potřeby. Z praktického hlediska je důležitá úspornost tohoto modelu s optimalizovanou aerodynamikou s Cx 0,277 a SCx 0,618 a to přináší nejen snížení emisí CO₂, ale i spotřeby paliva.
Nové logo Peugeot nyní najdeme na masce chladiče, radar sloužící asistenčním systémům je ukrytý za logem a místo pro registrační značku se přesunulo do spodní části. U radaru byla aplikována technologie krytu radarové antény využívající indium. Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku.
Tento světelný podpis opět zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. Navíc u verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Představují Peugeot Matrix LED Technology a výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu. Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Opět mají podobu tří lvích drápů, a vytvářejí tak moderní a pro značku typický světelný podpis. Nový Peugeot 308 SW bude k dispozici celkem v sedmi odstínech karosérií, jako dominantní barva výhradně pro tento model byla představena modrá Avatar.
Stejně jako hatchback 308 je nový Peugeot 308 SW vybaven uspořádáním interiéru Peugeot i-Cockpit. Ten představuje především nový kompaktní volant se zabudovanými ovládacími prvky, navíc s možností příplatkového vyhřívání. Jeho součástí je digitální 3D přístrojový panel umístěný ve výši očí a inovativní desetipalcový středový dotykový displej s vysokým rozlišením a novým systémem PEUGEOT i-Connect® Advanced. V této pozici také najdeme ovladače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Každý přepínač lze plně nakonfigurovat s cílem přímého přístupu k určité funkci na centrální obrazovce. Připravena je i konektivita se čtyřmi zásuvkami USB C, bezdrátová funkce zrcadlení a možnost připojit přes Bluetooth dva telefony současně.
Nabídku palubních technologií doplňují v nové 308 SW asistenční systémy řízení poslední generace pro ještě větší bezpečnost. Tvoří je balíček Drive Assist 2.0. zahrnující adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu. Nyní přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem. Jedná se o poloautomatickou změnu jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.
Klimatizace využívá zcela nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají navíc k dispozici větráky v zadní části středové konzoly. Pro komfortní cestování může být nový Peugeot 308 SW opatřen systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně výbavy GT pohodu zvyšuje i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.
Nový Peugeot 308 SW aktuálně nabízí několik typů pohonů. Plug-in hybridní verze poskytují výběr z dvou nabídek Hybrid 225 e-EAT8 nebo Hybrid 180 e-EAT8. Za pozornost rozhodně stojí praxi ověřené benzínové motory PureTech 110 S&S MAN6 nebo PureTech 130 S&S MAN6/EAT8. V nabídce také nechybí dieselové hnací verze BlueHdi 130 S&S s manuální převodovkou MAN6 popř. automatickou převodovkou EAT8.
Dva pokrokové plug-in hybridní motory jsou symbolem strategie Power of Choice. První z nich, Hybrid 225 e-EAT8, představuje spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8. Výrobce uvádí emise od 26 g/km a dojezd ve stoprocentním elektrickém režimu až 59 km. Další v nabídce je Hybrid 180 e-EAT8 spojující motorový agregát PureTech 150 k (110 kW) a elektromotor 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8. Hodnota emisí CO₂ se udává od 25 g/km a dojezd ve stoprocentním elektrickém režimu až 60 km.
Použitá lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a prakticky všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW. Za pozornost stojí doby nabíjení, kdy přes Wall Box (32 A) 7,4 kW se dosáhne plného nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW). V případě nabíjení přes zesílenou zásuvku (16 A) trvá plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW). Další možností je nabíjení přes standardní zásuvku (8 A). V tomto případě dosáhneme plného nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).
Již v základní výbavě Active Pack je novinka velmi dobře vybavena a dobře splní i představy mnohých zájemců právě o tento model. Najdeme zde prakticky všechny běžné bezpečnostní systémy, elektrickou parkovací brzdu, přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly nebo zadní sdružené LED světlomety. V základu je také automatická dvouzónová klimatizace, elektrické ovládání oken i zrcátek a v neposlední řadě hands-free startování vozu. Cena tohoto základního provedení s motorem 1.2 PureTech 110 MAN6 začíná na slušných 555 000 Kč.
Vyšší výbavy Allure, Allure Pack, GT a GT Pack vždy představují další zvýšení prvků nejen komfortního vybavení, ale také bezpečnostních a provozních systémů. Například velmi dobře vybavený nový Peugeot 308 SW ve výbavě Allure Pack s motorizací 1.5 BlueHDi 130 a s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 dnes pořídíte za 795 000 Kč. Zde najdeme mimo jiné i Pack Safety Plus s radarem nebo systém Visiopark 1, tedy couvací kameru s ostřikovačem. Nechybí přední a zadní parkovací asistent, ale i Air Quality Systém nebo virtuální ovladače. Mnozí ocení adaptivní tempomat nebo atraktivní 17 palcová hliníková kola s výbrusem.
Pokud zvolíte jednu ze dvou variant s plug-in hybridním pohonem, tak získáte velmi dobře vybavený Peugeot 308 SW s výrazně ekologičtějším a úspornějším způsobem pohonu. Ceny těchto modelů v současnosti začínají na 890 000 Kč, nejdražší Peugeot 308 SW Hybrid 225 e-EAT8 ve špičkové výbavě GT Pack aktuálně pořídíte za 1 140 000 Kč. Další technické informace i poznatky z praktického provozu již brzy přineseme v našem redakčním testu.
Tým AUTOiNDEX.cz