Nový Peugeot 308 – třetí generace sází na tradice a pokročilé technologie

Novinky
24.01.2022

F T G

Nový Peugeot 308 – třetí generace sází na tradice a pokročilé technologie

Francouzský výrobce Peugeot v posledním období výrazně obměnil svoji  produktovou nabídku. Nové nebo výrazně modernizované jsou oblíbené vozy kategorie SUV jako 2008, 3008 a 5008, malé hatchbacky 208, prostorná limuzína s kombíkem 508 nebo také užitkový Partner.

Nyní po sedmi letech přichází zcela přepracovaná kompaktní řada Peugeot 308, která má navázat na úspěch tohoto modelu předešlé generace. Těch se prodalo více než sedm miliónů. Novinka v přepracované podobě a již také s novým logem má zoptimalizovanou architekturu, je prostornější a přináší  svým uživatelům další technologie a asistenční systémy řízení poslední generace.

Novinka se představuje

Díky přepracované verzi modulární platformy EMP2 se nová 308 natáhla na 4367 mm a má mezi nápravami 2675 mm. V obou případech je to více, než kolik měl předchůdce, zároveň se pětidveřový hatchback také rozšířil a snížil. Na trh přijde zanedlouho i kombi s tradičním označením SW. Zavazadlový prostor pojme 412 nebo 361 litrů podle zvoleného pohonu.   Prodloužením rozvoru o 55 mm se  protáhla pohledová silueta ve prospěch prostoru na zadních sedadlech a snížením výšky o 20 mm došlo k optickému prodlužení kapoty a zlepšení aerodynamiky vozu.

Karoserie novinky kopíruje jeho strukturu a patrné je to zejména na úrovni výrazných blatníků, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem. Design bočních částí čerpá inspiraci v historii značky a dynamiku jim dodávají změny tvaru vozu. Charakteristická stylová linie protínající záď optimalizuje aerodynamiku, stejně jako splývající linie střechy, která si vyžádala výrazný dlouhý spojler.

Čelní  radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Najdeme ho nyní za znakem značky, který je na masce chladiče zcela dominantní. Registrační značka se přesunula do spodní části. Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Zvolený světelný podpis  zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED tenké světlomety s ještě větší účinností. Zadní světla využívají technologii Full LED a mají typický světelný podpis v podobě lvích drápů. Pro zákazníky je připraveno sedm barevných odstínů karosérie a šestnácti až osmnáctipalcová kola.

Moderní systém infotainmentu

Nový Peugeot 308 má již tradičně kompletní nabídku asistenčních systémů na podporu řízení, bezpečnosti a komfortu. Nyní navíc nabízí zcela přepracovaný systém Peugeot i-Connect®. Například kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a případně i vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky pro rádio, média, telefon nebo asistenční systémy řízení. Digitální přístrojový desetipalcový panel umístěný v úrovni očí a je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení, které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vychází z nového principu, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku.  Nechybí místo pro indukční nabíjení telefonu, odkládací přihrádka, dvě zásuvky typu USB C, loketní opěrka nebo dva držáky na nápoje. Zdařilý design interiéru zdůrazňuje rozmanitost  materiálů. LED ambientní osvětlení je ukryté za středovým displejem a osvětluje hlavní dekorativní prvky až po dveřní výplně. Uživatel může volit z osmi barevných odstínů podsvícení.

Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace včetně balíčku Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem. Především poloautomatickou změnu jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti nebo přizpůsobení rychlosti v zatáčkách. Sériově nebo za příplatek podle úrovně výbavy ve voze nechybí systém sledování mrtvého úhlu, výstraha na provoz za vozidlem nebo nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180 stupňů se zabudovanou čistící tryskou. Parkovací asistent 360 stupňů má čtyři kamery, v nabídce je mimo jiné i bezklíčkový přístup a startování s funkcí Proximity.

Nová motorizace a výbavy

Za pozornost zejména stojí dva plug-in hybridní motory představující novou strategii výrobce. Jedná se o HYBRID 225 e-EAT8, tedy spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8,  emisemi od 26 g/km a dojezdem ve 100 % elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP). Druhý agregát v nabídce je HYBRID 180 e-EAT8 představující spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 s emisemi CO₂ od 24 g/km a dojezdem ve 100 % elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP). Použitá lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

 Zájemci o klasický spalovací motor  si mohou vybrat ze tří variant osvědčených benzínových tříválcových motorů o objemu  1,2 litrů. Prvním je hnací jednotka PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, dále PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 a nebo agregátem PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. V oblasti dieselových čtyřválcových motorů 1,5 l lze volit mezi agregátem BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo motorem BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Český dovozce nyní aktuálně nabízí u nového Peugeotu 308 celkem pět stupňů výbavy od základního provedení Active Pack, dále vyšší stupeň Allure, Allure Pack, GT a nevyšší GT Pack. Základní akční cena novinky začíná na 490 000 Kč a v tomto případě se jedná o provedení s motorem 1.2 PureTech 110 MAN6 ve výbavě Active Pack. Nejdražší plně vybavený Peugeot 308 s pohonem Hybrid 225 e-EAT8 a výbavě GT Pack  v současnosti pořídíte za 1 020 000 Kč. Další informace o této zajímavé novince  na našem trhu již brzy přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -