Dlouhou dobu se renomovaná Honda bránila výrobě vznětových motorů a zájem o tyto agregáty řešila především získáním lincencí od jiných výrobců. Rostoucí poptávka zákazníků po dieslových motorech však brzy přinutila inženýry k intenzivnímu vývoji, jehož výsledkem je špičkový naftový čtyřválec s označením 2.2 i-CTDi (inteligent-Common rail Turbo Diesel).
Dlouhou dobu se renomovaná Honda bránila výrobě vznětových motorů a zájem o tyto agregáty řešila především získáním lincencí od jiných výrobců. Rostoucí poptávka zákazníků po dieslových motorech však brzy přinutila inženýry k intenzivnímu vývoji, jehož výsledkem je špičkový naftový čtyřválec s označením 2.2 i-CTDi (inteligent-Common rail Turbo Diesel). |
Špičková technika jak již samotný název napovídá využívá moderního systému vstřikování common rail druhé generace a turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek. Zajímavostí je použitá technologie polotuhého lití bloku motoru a vyvažovací hřídele. Avizovaným motorem byl vybaven podle našeho názoru jeden z nejlepších současných představitelů automobilů střední třídy – Honda Accord. Vůz charakterizují ostré linie karoserie, které mu dodávají jistou dávku sportovní image. |
Celkovému ztvárnění by prospěla větší kola, což je dáno zejména díky relativně velkým výřezům blatníků. Pohonná jednotka poměrně dlouho „žhaví“ a po nastartování se projevuje klapavým chodem. |
Po zahřátí se však motor znatelně ztiší a nabízí téměř uším lahodící projev, který je velmi podobný chodu benzinového agregátu. Při samotné jízdě jsme ocenili dynamický potenciál v širokém spektru otáček, agregát slušně zabírá již od 1500 ot./min. a nekompromisně zrychluje až do 4500 ot./min. S motorem úzce spolupracuje pětistupňová převodovka s relativně dlouhými převody. Nutno dodat, že by si automobil zejména v duchu současného trendu dieslových jednotek přeci jen zasloužil šestý převodový stupeň, který by byl výborně využitelný hlavně při rychlém dálničním tempu. |
Sprint z 0 na 100 zvládá Honda za 9,4 s, maximální rychlost je udávána hodnotou 210 km/h. Výrobce v technické specifikaci slibuje příznivou spotřebu pohonných hmot, jejíž údaje můžeme po našem redakčním testu jenom potvrdit. |
Svižné tempo si žádá kolem 6,4 l na 100 km, při umírněné jízdě však není problém dosáhnout příznivé hodnoty pod hranicí šesti litrů nafty. Interiér testovaného provedení Sport kombinuje karbonový dekor středového panelu se sedadly potaženými kvalitním potahem a kůží lemovanými boky. Sedadla dále nabízí výborné boční vedení, které dokonale drží tělo i při opravdu sportovní jízdě. |
Jízdní vlastnosti se nesou v tradičním duchu vozů renomovaného výrobce Honda. Pomyslná hranice adheze je u tohoto modelu posunuta zejména díky důmyslnému podvozku s lichoběžníkovými závěsy vpředu a pětiprvkovým uchycením vzadu. |
Díky tomuto řešení se chová Honda Accord přísně neutrálně a podvozek citelně eliminuje vrozenou nedotáčivost automobilu s předním pohonem. Při jízdě jsme rovněž ocenili špičkové aerodynamické odhlučnění, uvítali bychom ale přeci jen trochu tvrdší odpružení k částečnému zamezení naklánění vozu v příčném a podélném směru. Zavazadlový prostor nabízí průměrný objem 459 litrů, potencionální zájemce asi nepotěší relativně vysoko umístěná hrana kufru, která poněkud znesnadňuje nakládání těžších zavazadel. |
Charismatická Honda Accord poskytuje potencionálním zájemcům jistou dávku originality a v kombinaci s reprezentativním designem a úsporným motorem představuje solidní manažerský automobil. |
Příznivci vozů střední třídy jistě ocení i nekonvenční vzhled zejména ve srovnání s někdy až příliš konzervativním ztvárněním automobilů koncernu VW. Nevýhodou může být absence palubního počítače a omezená možnost nabídky nadstandardní výbavy, která je bohužel typická právě pro japonské automobilky. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Accord 2.2 i-CTDi |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Kompresní poměr 16,7:1. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 340 Nm při 1500/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Vpředu lichoběžníkové uchycení, pětiprvkové závěsy vzadu. Kotoučové brzdy na všech kolech. Pneumatiky 205/55 R16. |
Karoserie |
Samonosná, čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 6,7/5,4/4,6 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 267 cm. Celkové vnější rozměry 466,5/176/145 cm. Palivová nádrž 65 l. |
Základní cena (Cena testovaného vozu) |
699 000 Kč (807 676 Kč) |
Tým AUTOiNDEX.cz