ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Subaru Forester 2.0i Lineartronic – legenda opět vyspěla (TEST)

Japonské Subaru dnes na našem trhu patří mezi velmi dobře hodnocené a oblíbené značky. Hodně tomu přispívá především jejich výrobce, který prakticky každý rok své výrobky neustále zlepšuje a zdokonaluje. Stálicí u této značky automobilů s pohonem všech kol je rozhodně Forester, který se v modelovém roce 2018 opět dočkal mnoha technických a dalších inovací.  Právě na ně se zaměříme v našem redakčním testu.

Bohatá výbava již v základu

Naše testované Subaru Forester ve výbavě Comfort je vybavené základní benzinovou jednotkou 2.0i s převodovkou Lineartronic. Vnější vzhled Forestru v současnosti již představuje klasické SUV a v našem případě mu rozhodně sluší modrá příplatková metalíza. Uživatelé ocení velkou prosklenou plochu s dobrým výhledem nebo důmyslné překrytí prahu spodní hranou dveří proti znečistění při vystupování. V porovnání s o rok starším modelem zůstala zachována stylová maska a tvarově zajímavě řešený nárazník včetně členité kapoty. Elegantně zakomponované BiLED přední světlomety mají funkcí natáčení, automatického vyrovnávání výšky a nechybí LED denní svícení. Zaujmou výrazná zadní světla nebo vzhledově pěkná sedmnáctipalcová litá kola.

Prostorná kabina se každoročně vylepšuje a tak současné provedení poskytuje pasažérům nejen dostatek pohodlí, ale také stále vyšší bezpečnost. Oceňujeme pohodlná sedadla, dostatek prostoru nad hlavou i v oblasti kolen, přehlednost přístrojů nebo celkové řešení palubní desky. Náš druhý stupeň výbavy Comfort má duální automatickou klimatizaci, koženou hlavici řadicí páky a nově také kožený volant. V zimě uživatelé často využijí nejen elektrické vyhřívání vnějších zrcátek, ale i rozmrazovač předního okna a bočních oken vpředu nebo vyhřívání zadního okna s časovačem. Také přítomnost dojezdového kola je pro praxi obvykle lepším řešením než pouze dojezdová sada s kompresorem.

Za pozornost stojí vyšší verze multifunkčního barevného displeje o velikosti 4,3 palců s řadou originálních informačních funkcí. Ve středu palubní desky najdeme Subaru Starlink, informační a ovládací systém se sedmi-palcovým displejem pro audio s širokou možností dalších připojení. Řadu funkcí nyní nově ovládáme přímo na volantu, na to si ale řidič poměrně rychle zvykne. Ve výbavě Comfort není navigace, tu najdeme až ve vyšších výbavách. Nadprůměrný je i prostor pro pasažéry vzadu. Samotný zavazadlový prostor má objem slušných 488 litrů a po sklopení zadních opěradel téměř do roviny lze získat až 1573 litrů.

EyeSight pro bezpečnost

Zásadní produktovou novinkou Forestru modelového roku 2018 je technologie EyeSight, která představuje výrazné posílení bezpečnosti. Tento systém je navržen tak, aby především zabránil nehodám, nebezpečným situacím a dokonce omezil únavu řidiče. Dvě kamery, podobně jako lidské oko zachycují třírozměrný barevný obraz, rozpoznávají objekty v zorném poli a po vyhodnocení pomáhají optimálně ovládat vozidlo a jeho reakce.  Systém na podporu řízení EyeSight s adaptivním tempomatem poskytuje i funkci nouzového brzdění, asistenta pro jízdu v pruzích nebo varování před sjetím ze silnice.

Asistent řízení před kolizí usnadňuje řidiči manévr vyhýbání. Pokud ten brzdí nedostatečně, tak asistent automaticky zvyšuje brzdnou sílu. V případě, když řidič vůbec nereaguje, dokáže dokonce automaticky brzdit nebo i zcela zastavit. Také při chybách řidiče, například při řazení, omezí systém výkon motoru a vyšle varovný signál. Výrobce upozorňuje, že tento asistenční systém nemůže optimálně fungovat při všech jízdních situacích a odpovědnost za bezpečné a pozorné vedení vozidla je vždy na řidiči. Podstatou celého systému je tedy výrazná pomoc řidiči a spolupráce při řízení.

Jízdní vlastnosti

Pod kapotou testovaného vozu najdeme dvoulitrový boxer o výkonu 110 kW při 6200 otáčkách za minutu s nejvyšším točivým momentem 198 Nm při 4200 otáčkách za minutu. Ten je uvnitř sice trochu slyšet, ale proti uchu lahodícímu zvuku plochého motoru boxer snad nikdo nic namítat nebude. Dynamika je průměrná, na pohodovou jízdu ve městě i mimo něj však rozhodně stačí. S motorem testovaného vozu byla spojena převodovka Lineartronic s variátorem. Ta sice motor drží spíše ve vyšších otáčkách, k charakteru vozu se však náramně hodí.

Asi nejvíce jsme ocenili perfektní jízdní vlastnosti včetně skvělého řízení. Právě posilovač řízení propouští k řidiči skrze volant slušnou porci informací a jeho převod byl optimálně naladěn. I bez adaptivních tlumičů se podvozek bravurně zvládá vypořádat nejen s nerovnostmi na silnici a v lehkém terénu, ale také s dynamickou jízdou. Kdovíjakých náklonů karosérie a ztrátou stability se tedy obávat nemusíte.

Pro jízdu mimo zpevněné silnice je určen především systému X-Mode, který umožní naplno využít terénních schopností Foresteru, s nímž se díky dobrým nájezdovým úhlům vpředu 25 a vzadu 26 stupňů můžete klidně pustit do náročnějších sjezdů, výjezdů nebo překonání různých terénních vln. Nezastaví vás ani světlá výška tohoto modelu, která je 220 mm. Ve městě se spotřeba blíží k hodnotě deseti litrů, na dálnici a slušné silnici lze jezdit mezi sedmi až osmi litry a to zase nejsou vůbec špatné hodnoty pro vůz s trvalým pohonem všech kol.

Resumé

Z představeného Subaru Forestra se během minulých let postupně stalo velmi dobře popracované SUV, které má na našem trhu jenom málo konkurentů. Navíc naše druhá verze výbavy Comfort  představuje velmi slušnou paletu vybavení již v základní ceně, příplatkové jsou prakticky pouze volitelné barvy karosérie. Pro běžnou jízdu také dobře vyhoví použitá spolehlivá zážehová motorová jednotka. Především musíme u tohoto posledního provedení ocenit pokrok v bezpečnosti a to hlavně díky zabudování unikátního systému EyeSight, který reprezentuje skutečný technologický pokrok a pomoc při řízení.

Tým AUTOiNDEX.cz

 

Subaru Forester 2.0i-L Lineartronic CVT

Typ motoru:

 zážehový čtyřválec boxer

Objem motoru (ccm):

1995

Válce :

4

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

                                    110/6200

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

198/4200

Maximální rychlost (km/h):

192

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

11,8

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

8.1/5.5/6.5

Velikost zav. prostoru (l):

488

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1626

Nosnost (kg):

389

Základní cena (kč):

700 000

Cena testovaného provedení (kč) 

850 000 (výbava Comfort) 

 

 

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.