ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT – americký sen (TEST)

Žádný downsizing ani přísná kontrola emisních limitů. Žádná honba za dokonalými podvozky.  Američani mají na potěšení za volantem úplně jiný pohled. Za vše hovoří pětilitrový osmiválec pod kapotou testovaného Fordu Mustang.  

Legendární Ford Mustang je auto pro pořádné chlapy. Designem se automobil odkazuje na šedesátá léta minulého století a jeho karosérie působí velice kompaktně. Exteriér vozu je opravdu nezaměnitelný a působí velice atraktivním dojmem. Není nikterak agresivní, spíše sportovně šmrncovní. Tento model si nespletete s žádným jiným vozem planety, což mu zajišťuje nevídané kouzlo.

Hranaté tvary a fantasticky dlouhá kapota budí respekt. Dvojnásob to platí pro naše silnice, na kterých je mustang přeci jen nedostatkovým zbožím. A to i přes to, že se jedná o nejprodávanější sportovní automobil v ČR. Nízký rozkročený postoj auta v kombinaci s mohutným koněm na chladiči propůjčují vozu jedinečné kouzlo.

Za variantu s otevřenou karosérií Convertible připlatíte sto tisíc korun, přičemž střecha je plátěná a skládá se za zadní sedadla. Zavazadlový prostor tudíž není nikterak omezen a nabízí objem 332 litrů. Samotné stažení střechy je otázkou několika sekund.

Po usednutí za volant opět uchvátí pohled na extrémně dlouhou kapotu. Zamrzí snad jen fakt, že použité materiály a úroveň dílenského zpracování nejsou dokonalé. Dovnitř se posadí čtyři osoby, avšak ty vzadu budou mít poměrně omezený prostor pro nohy. V ostatních směrech je ale místa dostatek.

Z interiéru doslova sálá retro atmosféra. Páčkové přepínače, volant v americkém stylu a opticky rozdělená přístrojová deska do dvou samostatných kšiltů nenechají nikoho na pochybách, že se jedná o legendární vůz. Potěší také palubní počítač s množstvím parametrů, jako například teplota oleje motoru, převodovky, dobíjení baterie, tlak oleje apod.

Za volantem si každý najde pohodlnou pozici, a to bez ohledu na výšku postavy. Všechny ovladače jsou dobře dostupné a interiér umožňuje vychutnat si zážitek z jízdy. To platí dvojnásob pro variantu se skládací střechou… Ačkoliv je z vozu dobrý výhled, dlouhá přední kapota poněkud komplikuje parkování. Vozu totiž chybí přední parkovací senzory, takže se řidič bude muset spolehnout výhradně na svoje schopnosti.

Černé provedení přístrojové desky a čalounění působí sice poněkud fádně, ale multimediální systém Sync 2 naznačuje, že rozhodně nesedíte v autě z šedesátých let. Sedadla mají spíše měkčí charakter a poskytnou pohodlné posezení prakticky všem typům postav. Mají kožené čalounění a chlubí se vyhříváním i odvětráváním. Za zmínku také stojí skvěle hrající audiosoustava.

Pět a osm

Chloubou Fordu Mustang je zážehový osmiválec s atmosférickým sáním. Zkrátka stará dobrá klasika, která se v Evropě už dávno nenosí. Devadesátistupňové rozevření válců motoru Windsor vyluzuje poctivý zvuk, který chytne za srdce snad každého příznivce sportovních vozů. Díky skládací střeše testovaného vozu dostává zábava ještě větší grády než u standardní karosérie. Při jízdě s tímto vozem tedy budete mít o pozornost kolemjdoucích postaráno.  

Především startování studeného motoru jsme se nemohli nabažit. Dynamika auta je na velice slušné úrovni. Aby také ne, nejvyšší výkon 310 kW při 6500 ot/min. v kombinaci s maximální hodnotou točivého momentu 510 N.m řadí Ford Mustang mezi vrchol ledovce. Z motoru navíc číší mimořádný charakter. Kdyby každý vůz současnosti měl alespoň hrstku toho, co testovaný exemplář, bylo by na silnicích o dost radostněji.

V nízkých otáčkách motor pobublává, aby pak v těch středních začal chrčet jako bestie. Před hranicí sedmi tisíc otáček jeho běsnění zastavuje omezovač. Automatická převodovka má šest stupňů a nabízí hladké řazení a jemné rozjezdy. Rychlost řazení není pochopitelně srovnatelná s dvouspojkovými převodovkami, rozhodně však nikoho neurazí. Ve sportovním režimu nepřeřadí bez vašeho pokynu pádly pod volantem. Za automat se připlácí 50 tisíc korun a pro častější popojíždění po městě ho můžeme s klidným svědomím doporučit. V kombinaci s osmiválcem má rozhodně něco do sebe!

Občas se však automat chová trochu nevyzpytatelně, ale to k tomuhle vozu prostře patří. V momentě, kdy při akceleraci uvolníte plynový pedál, ford jako by ještě chvíli zrychloval, co dokáže vylekat i zkušenější řidiče. Někdy se rovněž stane, že stabilizace zasáhne až v momentě, kdy už zadní náprava mustangu opisuje zcela jinou trajektorii než ta přední.   

A jak je na tom vidlicový osmiválec se spotřebou pohonných hmot? Pokud si budete užívat výkonného motoru, spotřeba klidně přesáhne hranici 15 l/100 km. S trochou snahy apetit motoru klesá k 12-ti litrové hranici a úsporná jízda pak znamená devítilitrový průměr. Navíc i klidná jízda s Mustangem Convertible je zábavnou záležitostí, ať už se zaposloucháte do příjemných barytonů motoru nebo skvělé audiosoustavy.

Ovladatelnost

Convertible je jen o 60 kilogramů těžší než klasický Mustang Fastback, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech. Tlumiče jsou optimálně tuhé, takže si na nedostatek komfortu rozhodně stěžovat nebudete. Občasné vibrace karosérie jsou sice cítit, ale u vozu tohoto charakteru to pravděpodobně nikdo řešit nebude. Tuhou zadní nápravu nahradila integrální, které daleko lépe funguje právě na rozbitém povrchu. V kombinaci se samosvorným diferenciálem slibuje auto solidní jízdní zábavu.

Posilovač řízení lze nastavit v několika módech, my jsme nejčastěji jezdili v režimu Sport. Přestože řízení není kdovíjak komunikativní ani v tomto módu, méně účinný posilovač se k charakteru vozu podle nás hodí nejlépe. Výtku máme snad jen proti relativně dlouhému převodu.

Při ostřejším tempu se projeví vyšší hmotnost vozu přes 1,7 tuny. Jinak je ale ford stabilní a při citlivé práci s plynovým pedálem umožňuje opravdu rychlé svezení. Pokud to však v zatáčce s plynem přeženete, okamžitě se projeví vrozená přetáčivost zadní poháněné nápravy. Při driftu si je třeba zvyknout na relativně velkou setrvačnost, k čemuž zrovna nepřispívá automatická převodovka. Bez možnosti vyšlápnutí spojky lze totiž při vypnuté stabilizaci snadno skončit v hodinách.

Jakmile si však na jízdní vlastnosti Fordu Mustang zvyknete, doslova vás pohltí svým charakterem. K němu také patří účinné brzdy, které se skvěle dávkují a nevadnou ani při opakovaném brzdění.

Resumé

Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT je mimořádný vůz, který díky skládací plátěné střeše poskytuje ještě větší zážitek z jízdy než klasické kupé. Oproti němu není kabriolet příliš těžký a stále poskytuje prakticky shodné jízdní vlastnosti. Jedná se o vůz, který v sobě kombinuje americký charakter s evropskými sportovními geny. To vše za relativně příznivou pořizovací cenu.

Tým AUTOiNDEX.cz   

 

Ford Mustang Convertible 5.0 Ti-VCT V8 GT

Typ motoru:

Atmosférický osmiválec

Objem motoru (ccm):

4951

Nejvyšší výkon (kW / ot/min):

310 / 6500

Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min):

530 / 4250

Maximální rychlost (km/h):

250

Zrychlení 0 - 100 km/h (s):

N/A

Spotřeba – město/mimo město/ kombinace:

19,9 / 8,7 / 12,8

Velikost zav. prostoru (l):

332

Objem nádrže (l):

61

Pohotovostní hmotnost: (kg):

1792

Nosnost (kg):

249

Základní cena (kč):

1 065 000 (2.3 EcoBoost, MAN, Convertible)

Cena s testovaným/srovnatelným motorem (kč):

1 290 000 (5.0 Ti-VCT V8 GT, MAN, Convertible)

 

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.