ČTĚTE S NÁMI nastavit jako homepage 
Zpět na seznam článků

Mazda6 2.3i SDN Sport - japonský rychlík (TEST)

      Po třech letech výroby prošel oblíbený model Mazda6  faceliftem. Dílčí změny exteriéru ještě zvýraznily již tak zdařilý vzhled tohoto vozu. Nejvíce novinek však přibylo v interiéru a v nabídce hnacích jednotek. Nezapomnělo se ani na zvýšení bezpečnosti posádky a v neposlední řadě i na další optimalizaci jízdních vlastností. Celá inovace je dobrým předpokladem pro další úspěšnou prodejnost právě tohoto automobilu  v příštích letech.

      Líbivý design je jednou z hlavních předností nové Mazdy6. Upravený přední nárazník vůz opticky rozšiřuje. Původní a modernizovaná verze se od sebe nejvíce opticky liší obdélníkovými chromovanými rámečky čelních spodních otvorů nasávání vzduchu.

       Chromovaná maska chladiče je širší s větším logem. Také všechny čtyři integrované světlomety na každé straně mají chromové rámování. Rozhodně líbivé jsou nová kola z lehkých slitin, změny zaznamenaly i koncové svítilny. V testovaném provedení nechybí ani dva výfuky s atraktivními koncovkami. 

         Nově   řešený zadní nárazník zvyšuje odolnost proti vibracím a snižuje hluk při jízdě. Prezentované provedení Mazda6 2.3i SDN Sport má výrazný sportovní charakter a prakticky plnou výbavu již v základní ceně. Volitelná doplňková výbava v praxi představuje skutečně jenom několik položek, které ještě zvyšují atraktivitu a luxus tohoto modelu.

 

      Výrazné změny zaznamenal vnitřek vozu. Nové příjemné materiály a čalounění působí dojmem vyšší kvality. Sedadla mají vylepšené boční vedení a příjemný anatomický tvar. Uživatel to ocení zejména při delším cestování. Také jejich variabilita umožňuje řadu úprav interiéru prakticky během okamžiku.

      Přístrojová deska rovněž prošla řadou inovací a rozhodně jí to prospělo. Řadu funkcí dnes může řidič ovládat tlačítky umístěnými na tříramenném multifunkčním volantu. Kvalitní zpracování a smysl pro detail je patrný  prakticky ze všech interiérových částí.

 

        Navíc nové barevné provedení zvýšilo přehlednost ovladačů a ukazatelů a příjemně prosvětlilo vnitřní   prostor   automobilu.  Inovované  provedení  s  výbavou  Sport  výrobce   nabízí  výhradně v kombinaci se zážehovým motorem 2.3i, který spolupracuje s novou přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pokud  vynecháme  novinku  v  podobě „brutálního“ sportovce MPS můžeme s klidem konstatovat, že se jedná se o nejvýkonnější  pohonnou  jednotku  právě v tomto úspěšném modelu.

 

       Hnací agregát 2.3i má systém proměnného sání (VIS) a sekvenční časování ventilů (S-VT), které zlepšují jeho výkon a spotřebu pohonných hmot. Díky této optimalizaci se snižuje hladina hluku stejně jako množství emisí. Také tento motor plní přísnou emisní normu Euro IV.

       Výkon 122 kW opravdu uspokojí i  náročné řidiče, zrychlení 8,9 s z nulové rychlosti na stovku je dle našeho názoru poněkud zavádějící. Automobil totiž spurtuje daleko lépe než naznačuje tato výrobcem uváděná hodnota. Námi prováděné pakované měření totiž potvrdilo akceleraci z 0 na 100 km/h kolem 7,5 s, což je pochopitelně velmi znatelný rozdíl.

 

       Ocenili jsme přesné řazení a výborný chod řadící páky, který evokuje sportovní potenciál vozu. Jízdní testy potvrdily optimální tuhost podvozku. S přehledem pohlcuje i větší nerovnosti, vůz perfektně sedí v zatáčkách a nedochází k vychylování karoserie. Ocenili jsme i účinné kotoučové brzdy, které neztrácí na svém výkonu i při opakovaném intenzivním brzdění.

 

 

     Karosérie je navržena s cílem minimalizovat následky nárazu při nehodě. Účinnou ochranu zajišťuje standardně dodávaná šestice airbagů – duální přední, boční u řidiče a spolujezdce a okenní airbagy pro cestující vpředu a vzadu. 

 

     Mazda 6 je vybavena protiblokovacím systémem ABS a systémem EBD, který přizpůsobí rozložení brzdné síly na jednotlivá kola podle konkrétních provozních podmínek. Nechybí systém řízení jízdní stability DSC, elektronický asistent EBA a protiskluzový systém TCS pro lepší kontrolu vozidla na mokrém nebo zledovatělém povrchu.

 

 

        Jak  jsme  již  zmínili  Mazda6 Sport je plně vybaveným modelem již v základní ceně. Součástí jsou  například  atraktivní kola  z  lehkých  slitin  nebo xenonové světlomety s funkcí automatického zapnutí světel a vysokotlakým systémem čistění. V interiéru nalezneme špičkový audiosystém Bose, palubní počítač  a  příjemná vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce.   

  

      Volitelná doplňková výbava zahrnuje dálkové otevírání dveří pomocí tzv. smartcard, DVD navigační systém nebo elektricky ovládané střešní okno. Za příplatek jsou v nabídce sedadla s kůží pokrytou středovou plochou a koženými bočními opěrkami.

 

      Testované provedení se základní cenou 799 900Kč s DPH bylo navíc vybaveno metalickým   lakem  ( 12 200 Kč),   alarmem

(7 390 Kč), koncovkami výfuku (4 320 Kč) a koberci (2 037 Kč). Celková cena testovaného vozu  tedy činí 825 847 Kč. To je ve své kategorii, úrovni výbavy a provedení příznivé  i ve srovnání s konkurenčními modely.

 

 

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Mazda 6 2.3i SDN Sport

Motor

Zážehový řadový čtyřválec, 16 V o zdvihovém objemu 2261 ccm. Nejvyšší výkon 122 kW při 6500/min. Největší točivý moment 207 N.m při 4000/min. 

Převodné ústrojí

Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Podvozek

                                   Pneumatiky Bridgestone Potenza 215/45R17  87W

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 214 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná  11,7/6,9/8,7 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2675 mm. Celkové vnější rozměry 4680/1780/1435 mm. Palivová nádrž 64 l.

Cena vozu

799 900 Kč s DPH

Motoristický portál AUTOINDEX.CZ se řadí mezi jednu z nejnavštěvovanějších databází autobazarů a soukromé auto inzerce včetně sítě prodejců z celé ČR. Soukromá auto inzerce je zcela zdarma a v její nabídce se nachází přes 20.000 pravidelně aktualizovaných vozů. Mezi další služby patří internetový obchod s autopříslušenstvím a různými doplňky. Atraktivitu rovněž zajišťují testy a recenze těch nejzajímavějších automobilových novinek na evropských trzích.